Valstybės valdomoje bendrovėje „Kelių priežiūra“ trūksta skaidrumo apsisprendžiant, kuriuose viešuosiuose pirkimuose dalyvauti, pastebėta nevienoda atliktų darbų ir suteiktų paslaugų apskaita bei galimos konkurenciją ribojančios apraiškos, skelbia Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT).
Atlikta analizė rodo, kad trūksta skaidrumo viešųjų pirkimų atrankoje, kuriuose „Kelių priežiūra“ galėtų dalyvauti. Ši rizika kyla dėl to, kad pati įmonė sprendžia, kuriame viešajame pirkime dalyvauti, kaip tiekėjai.
„Yra atvejų, kai bendrovės darbuotojai nepastebi arba galimai sąmoningai nevertina potencialiai aktualių viešųjų pirkimų. Abejones dėl skaidrumo kelia ir tokie atvejai, kai bendrovė, priėmusi sprendimą nedalyvauti pirkime, vėliau objekte darbus vykdo kaip subrangovas“, – rašoma STT pranešime.
STT pareigūnai taip pat nustatė nevienodą atliktų darbų ir suteiktų paslaugų įforminimo vykdomą apskaitą – ne visada galima aiškiai identifikuoti, kokie darbai atlikti, kokios suteiktos paslaugos ar jų kiekiai.
Tyrimo metu STT pareigūnai aptiko ir galimų konkurenciją ribojančių apraiškų. Nustatyta atvejų, kai „Kelių priežiūros“ viešųjų pirkimų atskiroms dalims iš kelių tiekėjų buvo sulaukiama tik po vieną pasiūlymą – tiekėjai nekonkuravo nei vienoje dalyje. Pavyzdžiui, vykdant 60-ties dalių pirkimą, pasiūlymus atskiroms dalims teikė 6 tiekėjai ir jie visi pateikė pasiūlymus skirtingoms pirkimo dalims.
„STT manymu, bendrovė turi aiškiai nustatyti, kam yra teikiama pirmenybė dalyvaujant viešuosiuose pirkimuose. Taip pat svarbu nustatyti aiškų atliekamų darbų ir teikiamų paslaugų įforminimą bei įtvirtinti aiškią klientų atsiskaitymo kontrolės bei stebėsenos sistemą. Aktualu patikrinti, ar atlikti subrangos darbai ir suteiktos paslaugos atitinka viešųjų pirkimų sąlygas“, – teigiama pranešime.
„Kelių priežiūra“ įkurta 2017-ųjų spalį, į vieną sujungus 11 valstybinių kelių priežiūros įmonių. Į naują įmonę perkelta visa iki tol įmonių valdyta technika ir personalas, o kelių valdymas perduotas Kelių direkcijai.