5.2 C
Panevėžys
Ketvirtadienis, 25 balandžio, 2024

Draudikai įspėja: garsi muzika automobilyje gali kelti pavojų

Nors daugeliui žmonių vairavimas neatsiejamas nuo muzikos klausymo, tačiau pamiršus saiką, geri dalykai gali tapti pavojingais. Medikų duomenimis, garsiai klausoma muzika, o ypač – per ausines, sulėtina vairuotojų reakciją. Tuo tarpu draudikai įspėja, kad visu garsu grojanti muzika gali tapti eismo nelaimės priežastimi.

„Vairuotojai, kurie važiuoja garsiai klausydamiesi muzikos, turi žinoti, jog tai ne tik smagu, bet ir rizikinga. Praktika rodo, kad šis dirgiklis kelia rimtą pavojų vairuojančio žmogaus susikaupimui ir jo reakcijai“, – kalbėjo draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų departamento vadovė Viktorija Katilienė.

Ji atkreipė dėmesį ir į kitą garsiai klausomos muzikos keliamą pavojų – padidėjusią tikimybę laiku neišgirsti specialiųjų tarnybų sirenų ir sukliudyti jų sklandžiam eismui. „Vairuojantys žmonės tikriausiai ne kartą yra patyrę apgaulingą situaciją, kai muzikos kūriniuose įterpti sirenų garsai suglumina vairuotoją ir paskatina jį atlikti manevrą pagal taisykles – sustoti kelkraštyje. Tai sukelia sumaištį kelyje, nes kiti vairuotojai tokio manevro nesitiki“, – sakė draudimo žalų valdymo ekspertė.

„Užsienio medikų atlikti tyrimai rodo, kad garsiai klausoma muzika iki 20 proc. sumažina žmonių reakcijos laiką ir trukdo operatyviai reaguoti į kelyje netikėtai susidarančias situacijas. Kai garsas pasiekia 90 decibelų ribą, jis yra panašus į pro šalį važiuojančio traukinio keliamą triukšmą. Būtent ties šia riba priimant sprendimus ir atliekant užduotis žmonėms reikia penktadaliu daugiau laiko nei įprastai. Taigi, ne tik rega, bet ir klausa yra itin svarbi kiekvienam vairuotojui“, – sakė šeimos gydytojas Julius Dabkus.

Pasak draudimo bendrovės atstovės, paprastai automobiliuose būna įrengtos šią decibelų ribą gerokai viršijančios garso sistemos. Taigi, muzika transporto priemonės salone gali groti ir dvigubai garsiau. „Nors reakcija dėl jos sulėtėja trečdaliu sekundės, šis pokytis vairuojant gali būti lemtingas. Esant intensyviame sraute, šis skirtumas gali tapti avarijos priežastimi“, – kalbėjo V.Katilienė.

V.Katilienė vairuotojams patarė muziką automobilio salone nusireguliuoti taip, kad ji neužgožtų kitų aplinkos garsų ir neblaškytų vairuotojo bei kitų eismo dalyvių dėmesio. Šeimos gydytojas rekomendavo vairuojant  nesiklausyti muzikos garsiau nei 45-50 decibelų. Taip pat jis siūlė rinktis ramesnę, sukaupti dėmesį netrukdančią muziką.

Pasak V.Katilienės, su saugaus vairavimo principais yra visiškai nesuderinamas ausinių naudojimas kelyje. „Ausinėse, o ne salone grojanti muzika dar labiau trukdo vairuotojui girdėti artėjančius automobilius ir kitus garsus, kurie jam leidžia orientuotis bei suvokti situaciją kelyje. Kai kuriose šalyse ne tik kalbėti telefonu, bet klausytis muzikos per ausines vairuojant draudžia kelių eismo taisyklės. Taigi, tai tik patvirtina tiesioginį ryšį tarp garsios muzikos ir avaringumo rodiklių“, – sakė draudimo bendrovės atstovė.

Draudimo bendrovės atstovės teigimu, gatve einantiems pėstiesiems taip pat pavojinga garsiai klausytis muzikos per ausines. „Jie, kaip ir kiti eismo dalyviai, būdami gatvėje taip pat turėti kliautis ne tik rega, bet ir klausa. Juk kaip dažnai pasitaiko situacijų, kai riboto matomumo zonose transporto priemonė pirmiausia yra išgirstama, o tik vėliau – pamatoma“, – sakė draudikė.


2 komentarai

Matas 2020-05-20 20:26 at 20:26

Žinoma, jog esant intensyviam eismui, ar nežinomoje vietovėje, didelis garsas trukdys susikaupti. Tačiau važiuojant lygiu, laisvu keliu, automobilių garsiakalbiai turi didelį privalumą tarkime kelionės iš darbo metu (jei atstumas didesnis) atsipalaiduoti ir perkrauti smegenis

Atsakyti
garsonamai.lt 2024-04-24 20:11 at 20:11

Žinoma reiktų klausytis optimaliu garsu muzika, nes per garsi muzika trukdo ir pačiam vairavimui

Atsakyti

Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Baltijos šalyse pradėta prekyba naujuoju „Renault Captur“

confident-noyce

Automobilio priežiūra pavasarį: kam būtina skirti didžiausią dėmesį

confident-noyce

Katalizatoriaus valymas: kaip tą atlikti?

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau