Logotipų kūrimas – ne žaidimas

Logotipų kūrimas aktualus kiekvienai kompanijai. Tai atpažinimas, tapatybė. Logotipas sukelia visokių asociacijų ir tampa labai svarbus. O praėjus keliems dešimtmečiams simbolis jau būna toks prigijęs, kad įmonės veikla be jo neįsivaizduojama. Trumpai tariant, reprezentacinis vaidmuo nestokoja nei kruopelytės reikšmės.

Kūrimo procesas

Logotipų kūrimas gali būti suprantamas kaip žaidimas, tačiau šitaip kalbama nesusipažinus su procesu. Iš tiesų tai darbas, kuriame būtinas atsidavimas, įgūdžiai. Sukurti logotipą – ne tas pats kaip nupiešti kelias linijas. Surasti aukso vidurį ne visada paprasta, o kiekvieno kliento lūkesčiai skirtingi.

Ne paslaptis, kad šioje srityje gajus subjektyvumas. Tarkim, jei apklaustumėte šimtą žmonių, vertinimai labai skirtųsi.

Apie tą patį logotipą būtų kalbama įvairiai, pavyzdžiui:

  • Vienas geresnių dizaino darbų. Puikiai atrodo.
  • Labai estetiška, neperkrauta. Nuostabu.
  • Lyg ir nieko, bet kažko trūksta.
  • Nepatinka, galėtų būti įsimintinesnis.
  • Pernelyg minimalistinis, reikėtų ko nors daugiau arba pabandyti pakeisti šriftą.

Ir tai tik keletas pavyzdžių, kaip gali išsiskirti nuomonės. O kūrėjams tenka atlaikyti spaudimą, argumentuoti, kodėl pasitelktas vienoks ar kitoks sprendimas, ką reiškia konkreti spalva, kodėl linija tokia, o ne kitokia, kodėl visko tiek daug ar tiek mažai… Kitaip tariant, kiekvienas štrichas reikalauja atskiro argumento. Vadinasi, kūrimo procesas – anaiptol ne žaidimas.

Smulkmeniškumas

Kad logotipų kūrimas labai smulkmeniškas, patvirtintų kiekvienas dizaineris. Dilema: kada dar tobulinti, o kada jau atidėti į šalį ar pateikti užsakovui. Turbūt nereikia įtikinėti, kad perfekcionizmas kūrėjams nesvetimas. Bet svarbu žinoti ribą, nuo kurios korekcijų nebereikia.

Ar smulkmeniškumas labiau padeda, ar visgi trukdo, sunku pasakyti. Bet kuriant logotipus ši savybė daugiau ar mažiau reikalinga. O štai kalbant apie užsakovus nėra vieno modelio. Vieni vertina atsainiau, o kiti gilinasi į menkiausias detales. Logotipų kūrėjų užduotis – prisitaikyti. Tačiau vadovautis fraze, jog klientas visada teisus, gali būti netikslinga, mat kai kuriais atvejais verčiau tvirtai argumentuoti tam tikrą sprendimą, o ne iškart taisyti.

Įdomus dalykas – logotipas ilgainiui tampa vis stipresnis. Metaforiškai šnekant, jis nepasiduoda laiko išbandymams ir nenustoja simbolizuoti įmonės.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.


PANAŠŪS STRAIPSNIAI

„Toyota“ pristato naują prekės ženklo dizainą

confident-noyce

Propeleris ar ne? Tikroji BMW logotipo istorija

erikas

Vilniaus „Rytas“ pristatė sostinės simbolių įkvėptą naująjį klubo logotipą

erikas

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau