24.3 C
Panevėžys
Ketvirtadienis, 30 birželio, 2022

Krekenavos klebonas įsigijo elektromobilį: rėžė visą tiesą, kokios problemos dabar jį kamuoja

AutoriusNERIJA KAULAKIENĖ (LRYTAS.LT)FotoRIMVYDAS ANČEREVIČIUS
Panevėžio rajono Krekenavos bazilikos klebonas įsigijo elektromobilį ir prie parapijos namų įsirengė įkrovimo stotelę. Tačiau dabar dvasininkas turi skaičiuoti, kur keliaujant pakrauti automobilį.

Panevėžio rajono Krekenavos bazilikos klebonas įsigijo elektromobilį ir prie parapijos namų įsirengė įkrovimo stotelę. Tačiau dabar dvasininkas turi skaičiuoti, kur keliaujant pakrauti automobilį. Lietuvoje įkrovimo stotelių plėtra yra lėta, nepakanka viešų ir nemokamų stotelių.

Persėdęs į naują elektromobilį klebonas džiūgauja ir vardija privalumus. Tylus, greitas, komfortiškas, tačiau kelia stresą neapskaičiavus, kiek kilometrų pavyks nuvažiuoti su įkrauta baterija. Klebonas prie parapijos namų net įsirengė įkrovimo stotelę, bet tolimos kelionės vis tiek tampa iššūkiu.

„Buvo tokia situacija: supratau, kad jeigu norėsiu grįžti į Krekenavą, nepakrovęs transporto priemonės negrįšiu. Teko Vilniuje ieškoti, kur yra ta įkrovimo stotelė. Tai nebuvo taip lengva, kadangi vieno tinklo nėra“, – pasakojo klebonas Gediminas Jankūnas.

Jis tvirtino, kad vyresniems žmonėms toks automobilis gali kelti įtampą ne tik todėl, kad įkrovimo stotelių tinklas neišplėtotas, bet ir todėl, kad stoteles valdo ne vienas operatorius. Tad reikia mokėti naudotis net keliomis mobiliosiomis programėlėmis.

„Reikia galvoti apie vieną programėlę arba sistemą, kuri leistų matyti visas galimas stoteles: jos viešos ar privačios, mokamos ar nemokamos, ar tuo metu stotelėje kažkas kraunasi transporto priemonę, jei taip, kiek dar laiko krausis“, – svarstė G. Jankūnas.

Panevėžio rajono Krekenavos bazilikos klebonas įsigijo elektromobilį ir prie parapijos namų įsirengė įkrovimo stotelę. Tačiau dabar dvasininkas turi skaičiuoti, kur keliaujant pakrauti automobilį.

Pasak savivaldybės atstovo Arvydo Šato, Panevėžyje įrengta 30 prieigų prie stotelių. Prie vienos stotelės gali krautis du arba trys automobiliai. Plėtros plane numatyta, kad Panevėžyje iš viso bus apie 100 stotelių.

Statybos techninis reglamentas įpareigoja krovimo stoteles įrengti prie daugiabučių. Tik vargu, ar dauguma daugiabučių gyventojų įpirktų elektromobilius.

Stotelių plėtros bendrovės vadovas Paulius Gūžys teigė, kad privačių stotelių poreikis kas mėnesį auga 20–25 proc., o viešosios stotelės daugiausia įrengiamos prie gamyklų ir įmonių. Apie 70 proc. elektromobilių kraunami namie ar netoli jų.

Panevėžio rajono Krekenavos bazilikos klebonas įsigijo elektromobilį ir prie parapijos namų įsirengė įkrovimo stotelę. Tačiau dabar dvasininkas turi skaičiuoti, kur keliaujant pakrauti automobilį.

Pats P. Gūžys pripažino, kad elektromobiliu patogiau važiuoti netolimus atstumus.

„Jeigu per dieną nuvažiuojamas didesnis atstumas, pavyzdžiui, keliaujama iš Vilniaus ar Kauno į Klaipėdą, ko gero, gali kilti nepatogumų, nes reikės daugiau planuoti, keliones derinti su savo pertraukėlėmis, sustojimais“, – akcentavo bendrovės „Įkrautas“ vadovas P. Gūžys.

„Regitros“ duomenimis, balandžio 1-ąją Lietuvoje buvo beveik 1 tūkst. elektromobilių. Skaičiuojama, kad po 3 m. jų bus apie 50 tūkst. Iki 2030 m. šalies savivaldybės numato įrengti apie 5 tūkst. prieigų.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Sparčiai daugėja prašymų dėl kompensacijų už įsigytą elektromobilį: suma jau viršija 300 tūkst. eurų

confident-noyce

Kokių privalumų suteikia elektromobiliai?

confident-noyce

Apklausos rezultatai: išsiaiškino, kodėl lietuviai renkasi elektromobilius

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau