7.9 C
Panevėžys
Sekmadienis, 28 balandžio, 2024

Kelių transporto kodekso pataisos: keistųsi maršrutų sudarymo tvarka

AutoriusJadvyga Bieliavska (ELTA)
Fotoživilė večiorkutė

Siekiant vežėjų konkurencijos ir geresnių paslaugų keleiviams, Seimo nariai Tomas Tomilinas ir Kasparas Adomaitis siūlo keisti tolimojo susisiekimo maršrutų nustatymo tvarką.

Kelių transporto kodekso pataisas įregistravę parlamentarai siūlo atsisakyti šiuo metu numatyto kriterijaus, kad tolimojo susisiekimo maršruto trasa „negali sutapti su kitų maršrutų trasomis daugiau kaip 50 proc.“.

Jų nuomone, toks šiuo metu numatytas kriterijus riboja galimybę nustatyti lankstesnius tolimojo susisiekimo maršrutus.

„Dėl šio pernai įsigaliojusio kriterijaus yra ribojamos galimybės sudaryti naujus, patrauklius maršrutus. Priėmus kodekso pataisas, neliktų neseniai atsiradusių dirbtinių teisinių kliūčių naujų tarpmiestinių maršrutų atsiradimui Lietuvoje“, – sakė Seimo Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ narys T. Tomilinas ir Laisvės frakcijai atstovaujantis parlamentaras K. Adomaitis.

Priėmus siūlomas pataisas, jų nuomone, bus skatinama konkurencija, atsiras galimybė nustatyti platesnį tolimojo susisiekimo maršrutų tinklą, pagerės susisiekimo galimybės keleiviams.

Kodekso pataisas inicijavęs T. Tomilinas mano, kad Lietuvoje turėtų prasidėti platesnės diskusijos apie tarpmiestinį susisiekimą ir viešąjį transportą.

„Tai turėtų būti plataus politinio susitarimo tema, nes esama situacija stumia į atskirtį regionų gyventojus, mažina žmonių mobilumą, apsunkina galimybę gauti būtiniausias paslaugas. Valstybė turi siekti geriausio sprendimo vartotojui. Svarbu kalbėtis su vežėjais, matyti bent dešimties metų perspektyvą. Valstybė įstatymu suteikdama tam tikras privilegijas turi matyti jų aiškius socialinius įsipareigojimus. Kol kas tų įsipareigojimų nėra, maršrutai naikinami. Akivaizdu, kad pokalbis apie transportą Seime turi prasidėti iš naujo“, – mano parlamentaras T. Tomilinas.

Kaip nurodoma dokumento aiškinamajame rašte, remiantis oficialiais Lietuvos transporto saugos administracijos duomenimis, nuo 2021 iki 2023 metų beveik per pusę sumažėjo tolimojo keleivių vežimo reisų skaičius, buvo panaikinta kone trečdalis maršrutų.

Siūloma, kad Kelių transporto kodekso pataisos įsigaliotų nuo 2024 m. liepos 1 d.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Seimas ieškos sprendimų dėl geresnio tarpmiestinio susisiekimo

confident-noyce

G. Nausėda: regionuose mažėjant tolimojo susisiekimo maršrutų skaičiui, valstybė turi įsiterpti

confident-noyce

Vasario 16-ąją galimi trumpalaikiai viešojo transporto ir eismo sutrikimai

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau