16 C
Panevėžys
Sekmadienis, 28 balandžio, 2024

G. Nausėda: regionuose mažėjant tolimojo susisiekimo maršrutų skaičiui, valstybė turi įsiterpti

AutoriusIgnas Dobrovolskas (ELTA)
Fotolrp
G. Nausėda.

Prezidentas Gitanas Nausėda teigia, kad regionuose mažėjant tolimojo susisiekimo maršrutų skaičiui, valstybė turi įsiterpti ir pateikti schemas, kaip galima būtų tokio pobūdžio pavėžėjimą traktuoti kaip viešąsias paslaugas.

„Demografiniai pokyčiai yra negailestingi ir ypatingai po pandemijos išvydome, kad atsisakoma ilgųjų maršrutų. Žmonėms sunkiau patekti į darbą, važiuoti gauti sveikatos paslaugų iš taško A į tašką B“, – trečiadienį Kupiškyje žurnalistams teigė G. Nausėda.

„Kadangi komerciniai vežėjai šioje vietoje nuleidžia rankas ir sako, kad komerciškai tai nepatrauklu, reiškia valstybė šioje vietoje turi įsiterpti ir pateikti schemas, kaip galima būtų traktuoti šitą pavėžėjimą kaip viešąsias paslaugas, suteikiant tam tikrus finansinius instrumentus, kad žmonėms tai būtų priimtina kaina“, – kalbėjo jis.

Šalies vadovas tikino, kad susitikimo metu išaiškėjo, jog Susisiekimo ministerija yra parengusi tam tikrus teisėkūros projektus, pakeitimus, kurie tai padarytų įmanoma galimybe.

ELTA primena, kad viešojoje erdvėje pasigirstant vis daugiau kritikos dėl tolimojo susisiekimo maršrutų nustatymo tvarkos, Seimo Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ narys Tomas Tomilinas kartu su „laisviečiu“ Kasparu Adomaičiu registravo pataisas, kad tolimojo susisiekimo maršruto trasa negalėtų sutapti su kitų maršrutų trasomis daugiau kaip 50 proc.

Vis tik T. Tomilinas pažymi, kad tai yra tik diskusijos pradžia, o didžioji problema tai, jog sektoriuje nėra ilgalaikės vizijos. Jo teigimu, po 2024 m. Seimo rinkimų yra reikalingas susitarimas tarp partijų dėl maršrutų subsidijavimo.

Kelių transporto kodekso pataisas įregistravę parlamentarai siūlo atsisakyti šiuo metu numatyto kriterijaus, kad tolimojo susisiekimo maršruto trasa „negali sutapti su kitų maršrutų trasomis daugiau kaip 50 proc.“.

Jų nuomone, toks šiuo metu numatytas kriterijus riboja galimybę nustatyti lankstesnius tolimojo susisiekimo maršrutus.

Priėmus siūlomas pataisas, jų nuomone, bus skatinama konkurencija, atsiras galimybė nustatyti platesnį tolimojo susisiekimo maršrutų tinklą, pagerės susisiekimo galimybės keleiviams.

Remiantis oficialiais Lietuvos transporto saugos administracijos duomenimis, nuo 2021 iki 2023 metų beveik per pusę sumažėjo tolimojo keleivių vežimo reisų skaičius, buvo panaikinta kone trečdalis maršrutų.

Siūloma, kad Kelių transporto kodekso pataisos įsigaliotų nuo 2024 m. liepos 1 d.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

G. Nausėda pritartų papildomam pelno mokesčio tarifo didinimui iki 2 proc. punktų

confident-noyce

Antros kadencijos siekiantis G. Nausėda: ne paslaptis, kad Lietuvoje tebėra norinčiųjų formuoti teisėjų klanus

confident-noyce

G. Nausėda ir A. Duda pabrėžia Ukrainos pergalės, transatlantinio ryšio reikšmę ES saugai

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau