Nors Panevėžyje remontuojamos gatvės, pajungiami išmanūs šviesoforai, tačiau tai piktina daugelį vairuotojų. Panevėžiečius nustebino Parko-Vakarinės gatvių sankryžoje atsiradę kelio ženklai. Ties pėsčiųjų perėja atsirado baltos linijos, o jos dar aptvertos raudonos spalvos stulpeliais. Šią savaitę pradėjo veikti šviesoforai Ramygalos-Beržų gatvių sankryžoje, bet jie nenudžiugino panevėžiečių – automobilių spūstys piko valandomis nesumažėjo.
Išgelbėjo perėją
Panevėžio miesto savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vyriausioji specialistė Gintautė Atkočienė paaiškino, kodėl atsirado kelio ženklai Parko-Vakarinės gatvių sankryžoje.
„Stulpeliai sukalti dėl pėsčiųjų saugumo ir, kad pėsčiųjų perėja atitiktų teisės aktų reikalavimus. Yra galiojančios pėsčiųjų perėjų įrengimo taisyklės, kuriose numatyta, kad pėsčiasis gali eiti per gatvę, kur yra pėsčiųjų perėja, ne didesnį kaip 8,5 metro atstumą. Jeigu atstumas didesnis, pėsčiųjų perėjos toje vietoje neturėtų būti“, – sakė G. Atkočienė, o, išgirdusi, jog panevėžiečiai puolė raudonuosius stulpelius socialiniuose tinkluose aptarinėti bei vadinti dar vienu nesąmoningu valdininkų sprendimu, teigė, kad panevėžiečiai dar labiau išsilietų, jei toje vietoje visai neliktų pėsčiųjų perėjos.

Reikėtų perėją panaikinti
Bendrovės „Eismo valdymo sistemos“ vadovas Tomas Smulka, komentuodamas naujoves Parko-Vakarinės gatvių sankryžoje, teigė, kad viskas padaryta pagal reikalavimus ir dėl panevėžiečių saugumo.
„Minėtoje sankryžoje yra nereguliuojama pėsčiųjų perėja. Pagal saugos reikalavimus, pėsčiajam iki saugios salelės arba gatvių skiriamosios juostos turi būti ne daugiau kaip 8,5 metro, kad galėtų saugiai praeiti. Jeigu nebūtų padarytas toks žymėjimas, koks yra dabar padarytas, pėsčiųjų perėją tektų panaikinti. Panevėžio miesto savivaldybė, kad perėja liktų, ją apsaugojo papildomais kelio ženklais“, – sakė T. Smulka.

Veikia bandomuoju režimu
Šią savaitę pagaliau pradėjo veikti šviesoforai Ramygalos-beržų gatvių sankryžoje. Nors šviesoforai yra išmanieji, tačiau vien dėl to automobilių spūsčių, ypač piko metu, nesumažėjo.
Bendrovės „Eismo valdymo sistemos“ vadovas T. Smulka, išgirdęs klausimą apie automobilių spūstis piko valandomis Ramygalos-Beržų gatvių sankryžoje pradėjus veikti šviesoforui, nė kiek nenustebo.
„Šis šviesoforas mums dar neperduotas. Kaip informavo Panevėžio miesto savivaldybė, šviesoforas minėtoje sankryžoje veikia bandomuoju režimu. Stebimi automobilių srautai, analizuojama, kaip jie turėtų veikti, kad piko valandomis automobilių pralaidumas būtų normalus. Kita vertus, piko valandomis sankryžose išvengti kamščių nepavyks. Beržų gatvėje, nuo J. Basanavičiaus gatvės, visada, net ir tada, kai nevyko gatvės remontas, piko valandomis susidarydavo automobilių eilės. Šią savaitę dar bus šviesoforas stebimas, įjungimo laikai peržiūrimi. Situacija stebima. Be to, Beržų gatvės remonto darbai vyksta toliau. Kantrybės reikia visiems“, aiškino T. Smulka.
