Vyriausybė svarstys, kaip plečiant geležinkelį išsaugoti Girulių mišką



Kilus visuomenės nepasitenkinimui dėl planuojamos Klaipėdos geležinkelių infrastruktūros plėtros, kuriai galimai būtų reikėję iškirsti kelias dešimtis hektarų Girulių miško, Vyriausybė suskubo taisyti nutarimo projektą ir kaip galimas geležinkelio plėtros zonas siūlo įvardinti Klaipėdos rajono teritorijas.

Į Vyriausybės posėdžio darbotvarkę trečiadienį įtrauktas Susisiekimo ministerijos siūlymas pataisyti vos praėjusią savaitę priimtą nutarimą dėl geležinkelių infrastruktūros Klaipėdoje plėtros.

Siūlomame projekte numatoma aiškiau išdėstyti galimas Klaipėdos geležinkelio mazgo plėtros alternatyvas, tarp jų – ir Kopūstų kaimo ir Pauosčio kelyno teritorijose.

Jį priėmus, būtų pradėti rengti teritorijų planavimai ir poveikis aplinkai ruože nuo Kopūstų kaimo Klaipėdos rajone, pro Pauosčio kelyną iki geležinkelio viaduko virš Liepų gatvės Klaipėdoje, ir ruože nuo Rimkų geležinkelio stoties pro Draugystės geležinkelio stotį iki Klaipėdos uosto ribos.

Vyriausybei praėjusią savaitę priėmus nutarimą dėl geležinkelių infrastruktūros Klaipėdoje plėtros, miesto savivaldybėje gimė idėja steigti Girulių regioninį parką, taip siekiant apsaugoti mišką nuo kirtimų.

Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis šią savaitę išplatintame pranešime teigė, kad geležinkelių infrastruktūros plėtros klausimas Klaipėdai yra svarbus, tačiau jis negali būti sprendžiamas Girulių miško sąskaita.

„Technokratams nelengva įrodyti, kad planuoti kelynus iškertant miškus nėra paprasčiau ir pigiau. Tačiau bendromis klaipėdiečių ir visų geros valios žmonių pastangomis mes pasieksime bendrą tikslą: ir stotis bus iškelta, ir miškas išsaugotas“, – pranešime sakė G. Neniškis.

17 Seimo narių, daugiausia dirbančių opozicijoje, praėjusią savaitę registravo rezoliucijos projektą, kuriuo reikalaujama iš Vyriausybės sprendimo išbraukti Pauosčio kelyno plėtrą ir pagrindine alternatyva įtraukti Kopūstų kaimą.

„Lietuvos geležinkelių“ atstovai BNS anksčiau teigė, kad apie miškų kirtimus Giruliuose kalbėti dar anksti, pirmiausia reikia pasirinkta vietą, kur norima iškelti uostamiesčio geležinkelių mazgą.

Geležinkelių infrastruktūros plėtra Klaipėdoje reikalinga, siekiant iki 2030 metų iš centrinės miesto stoties iškelti praktiškai visus krovinius. Projekto rengėjai teigia, kad iškėlus krovinius iš Klaipėdos centrinės stoties, sumažėtų triukšmas ir oro tarša mieste.

Vietos bendruomenės piktinosi, kad dėl planuojamos infrastruktūros plėtros Girulių miške gali tekti iškirsti nuo 30 iki 50 hektarų miško.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Gyventojai, atsisakę taršaus automobilio, vis aktyviau renkasi kompensacijas kelionėms traukiniais

JP Redakcija

10 Europos valstybių, tarp jų ir Lietuva, kreipėsi į EK su raginimu spartinti europinio greitųjų geležinkelių tinklo finansavimą

JP Redakcija

Traukiniu tarp Vilniaus ir Talino – su vienu persėdimu

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads