Vyriausybė pritarė atnaujintam nacionaliniam oro taršos mažinimo iki 2030 metų planui. Į jį įtrauktos priemonės, skirtos mažinti išmetamų teršalų emisijas, gerinti oro kokybę bei greičiau pasiekti Europos Sąjungos (ES) tikslus, taip pat – labiau apmokestinti taršias transporto priemones, pranešė Vyriausybė.
Pagal planą bus įgyvendintos 28 priemonės energetikos, žemės ūkio, pramonės ir transporto srityse ir namų ūkiuose.
Per artimiausius šešerius metus planuojama sugriežtinti į aplinką išleidžiamų kietųjų dalelių, azoto dioksido, sieros dioksido ir sunkiųjų metalų kokybės normas. Konkretūs jų dydžiai bus nustatomi atsižvelgiant į dar nepriimtą ES oro kokybės direktyvą.
Siekiant mažinti žemės ūkio taršą amoniaku bus papildytos Mėšlo ir nuotekų tvarkymo statinių technologinio projektavimo taisyklės, ketinama žemdirbius apmokyti, kaip palaikyti dirvožemio derlingumą.
Nustatyta, kad konfiskuotos 20 metų ir senesnės transporto priemonės bus pripažįstamos atliekomis ir utilizuojamos, tai leis sumažinti kelių transporto taršą azoto oksidais, kietosiomis dalelėmis.
Be to, nuspręsta 2025 metais , o ne 2027-aisiais, parengti ir priimti Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymo pataisas, pagal kurias dar registruojant būtų labiau apmokestinami Euro 4 ir žemesnių emisijos klasių vilkikai.
Planas per du mėnesius turės būti pateiktas Europos Komisijai.
Aplinkos apsaugos agentūros prognozėmis, įgyvendinus planą 2030 metais turėtų būti pasiekti visi oro taršos sumažinimo tikslai.