Švietimo, mokslo ir sporto ministrės komandą papildė panevėžietis I. Gaižiūnas

AutoriusIGNAS JANELIŪNASFotoASMENINIS ALBUMAS
I. Gaižiūnas.

Švietimo, mokslo ir sporto ministrės komandą papildė patarėjas įtraukiojo ugdymo klausimais 27-erių panevėžietis, fizikos mokytojas Ignas Gaižiūnas.

Netikėtas kvietimas prisijungti

Naujienų portalui JP I. Gaižiūnas sako, kad sulauktas kvietimas prisidėti prie Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos komandos buvo išties netikėtas.

„Švietimo, mokslo ir sporto ministro patarėjas, pirmiausia, yra politinio, asmeninio pasitikėjimo pareigybė. Todėl pats vadinamasis įsidarbinimo procesas čia nėra įprastas, jo metu reikia aplikuoti į paskelbtą ilgą ir nelengvą konkursą bei rimtai tam pasiruošti. Juk į šias pareigas ministras skiria tokius asmenis, kurie savo kompetencijomis galėtų įgyvendinti keliamus strateginius tikslus. Švietimo sektoriuje dirbu jau nemažai laiko ir teko kartu dirbti tiek su ministre, tiek su už bendrojo ugdymo sritį atsakingu viceministru. Ministerijos vadovybė jau žinojo, ko gali iš manęs tikėtis ir ką aš galiu įgyvendinti. Būtent dėl šios priežasties buvau pakviestas prisijungti prie Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos politinės komandos“, – naujo gyvenimo etapo pradžia džiaugiasi Ignas.

„Pačiam apsispręsti priimti pasiūlymą tikrai nebuvo lengva. Darbas švietimo srityje sudėtingas: daug skirtingų interesų, nemažai biurokratijos ir dideli švietimo bendruomenės keliami lūkesčiai. Ypatingai svarbus aspektas, kad siūloma kuruoti sritis – įtraukusis ugdymas – iš tiesų jautri ir iki šiol buvusi pakankamai ilgai apleista. Tad prieš priimant sprendimą reikėjo atsakingai pasverti savo galimybes bei pajėgumą. Galų gale nusprendžiau sutikti su pasiūlymu ir skirti savo visą energiją bei potencialą, siekiant prisidėti prie Lietuvos švietimo tobulinimo“, – komentuoja vaikinas.

I. Gaižiūnas.

Imtis naujovių būtina

Naujasis ŠMSM ministrės patarėjas teigia, jog „švietimas yra viena svarbiausių valstybės funkcijų, kuri užtikrina visos valstybės ir visuomenės klestėjimą. Būtent dėl švietimo kiekvienas žmogus gali įgyti žinias, gebėjimus ir vertybines nuostatas, kurios leistų jam tapti tiek pilnaverte asmenybe, tiek atsakingu visuomenės nariu. Todėl ir pokyčiai čia yra svarbūs, kad visi mokiniai galėtų atskleisti ir tikslingai plėtoti savo gebėjimus.“

„Neretai sunku matematiškai tiksliai prognozuoti pokyčių rezultatus. Dar rečiau švietimo pokyčių rezultatus galima pamatyti trumpoje perspektyvoje. Tačiau jau dabar yra aiškios sritys, kurios tų pokyčių reikalauja, kadangi matome, kad dabartinė situacija yra gerokai taisytina. Norime, kad kiekvienas vaikas gautų tai, ką geriausia galime suteikti – dėl to ateityje galės džiūgauti visa valstybė“, – turima ateities vizija dalinasi I. Gaižiūnas.

Aiškaus tikslo turėjimas skatina nesuabejoti pokyčiais

Jaunuolis teigia, jog jam suteikta proga prisidėti prie švietimo kasdienybės ir aktualijų yra galimybė panaudoti savo žinias, jau turimą patirtį bendram ir geram tikslui. „Dirbdamas bet kokį darbą visada stengiausi, kad mano darbo rezultatas padarytų gyvenimą kitiems žmonėms kažkiek lengvesnį, tad naujosios pareigos – ne išimtis“, – tikina pašnekovas.

„Ypač svarbu, kad neliktų pamirštų vaikų, kuriems nebuvo sudarytos sąlygos pasiekti geriausio, ką jie gali. Todėl pagrindinė mano kuruojama sritis yra įtraukusis ugdymas, o pirmasis veiklos prioritetas – specialiųjų ugdymosi poreikių, negalią turintys mokiniai. Tokie vaikai šiuo metu yra beatodairiškai paliekami nuošalyje, atrodo, tarsi jie neegzistuotų. Tačiau tai yra žmonės,  pilnateisiai mūsų visuomenės nariai, ir jie negali būti nei užmiršti, nei pastumti į šoną“, – sako Ignas.

„Todėl pagrindinis tikslas yra sudaryti sąlygas visiems šiems vaikais gauti geriausią įmanomą išsilavinimą ir keisti požiūrį į  individualių poreikių turinčius asmenis. Ir čia laukia daug darbų. Pirmieji – peržiūrėti visą švietimo pagalbos vaikui sistemą, pradedant pačių specialistų funkcijomis ir baigiant efektyviu pagalbos teikimo ir ugdymo modeliu. Toliau laukia  darbai, susiję su švietimo pagalbos specialistų bei mokytojų kvalifikacijos kėlimu, tinkamos metodinės medžiagos rengimu ir panašiai. Šioje srityje yra daug sudėtingų aspektų ir grėsmių, į kurias teks atžvelgti. Tačiau matome bei turime daug entuziazmo, pastangų ir tikėjimo pasiekti pačius geriausius sutarimus ir sprendimus,  dėl kurių ugdymo kokybė pagerės visiems mokiniams“, – pozityvių lūkesčių ir ambicijų neslepia naujasis ministrės patarėjas I. Gaižiūnas.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.


PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Sveikatos apsaugos ministerija siekia tapti septynių ligoninių dalininke

confident-noyce

Vyriausybėje – svarstymai dėl galimybių paso reikalavimų, bet atsisakyti jo neplanuojama

confident-noyce

Kultūros ministerija abejoja galimybėmis steigti kultūros paveldo rėmimo fondą

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau