Svarbi „Toyota“ sukaktis – parduota jau 15 milijonų hibridinių automobilių



Nuo pirmojo „Prius“ pasirodymo 1997 m. „Toyota“ pardavė jau daugiau nei 15 milijonų hibridinių automobilių. Europoje „Toyota“ ir „Lexus“ kartu siūlo 19 hibridų gamą, kurių pardavimas siekė 52 proc. visų automobilių, o bendras parduotų hibridų skaičius jau viršijo 2,8 mln. Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje „Toyota“ automobilių pardavimas taip pat panašus – 47 proc. hibridinių.

2019 m. populiariausi modeliai Lietuvoje buvo „Corolla“ bei RAV4, beveik pusė jų – hibridiniai: atitinkamai 44 proc. ir 52 proc.

Daugiau nei pusę laiko važiuojama be emisijų

Sprendimą plėtoti hibridines transporto priemones „Toyota“ priėmė prieš daugiau nei 25 metus –Takeshi Uchiyamada vadovavo komandai, kūrusiai XXI amžiaus automobilį, kuris sumažintų šiltnamio efektą sukeliančių ir kitų žalingų emisijų išmetimą į aplinką. Pirmosios kartos „Prius“ debiutavo 1997 m. tuo pat metu, kai buvo pasirašytas didelį pagreitį aplinkosaugos judėjimui suteikęs Kioto protokolas.

Dabar, kai hibridinių automobilių pardavimas viršijo 15 milijonų, „Toyota“ indėlis į aplinkosaugą yra skaičiuojamas milijonais tonų sutaupytų CO₂ emisijų. Per visą laikotarpį hibridiniai automobiliai į aplinką išmetė 120 milijonų tonų anglies dioksido mažiau nei būtų išmetę tik benzinu varomi modeliai.

Vizija sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą į atmosferą leido „Toyota“ būti vis griežtėjančių emisijų normų pasaulio lydere. 2021 m. „Toyota“ pasieks griežčiausius planetoje Europos Sąjungos (ES) nustatytus reikalavimus – 95 g/km visų pagamintų automobilių CO₂ emisijų vidurkį.

Hibridiniai automobiliai taip pat yra efektyvūs mieste važiuojant be emisijų. „Toyota“ atstovybėse Baltijos šalyse 2019 m. buvo atliekamas tyrimas: hibridiniuose RAV4 visureigiuose sumontuota „Driveco“ sistema matavo, kiek laiko jie važiuoja be emisijų. Išanalizavus daugiau nei 2 200 bandomųjų važiavimų duomenis, rezultatas nustebino – mieste ir užmiestyje automobiliai daugiau nei 50 proc. laiko važiavo vien elektra.

Hibridinė technologija – tarpinis žingsnis vandenilio elementų ir elektromobilių link

„Toyota“ tiki, jog hibridiniai automobiliai yra svarbi ateities transporto ateitis, tačiau du dešimtmečiai tobulinant šią technologiją leidžia ją išnaudoti plačiau. Įmonė sukūrė įvairių tipų elektros pavarą turinčius automobilius, pritaikytus skirtingų šalių reikalavimams, infrastruktūrai ir, svarbiausia, klientų poreikiams. „Toyota“ ateities transporte nemato vieno laimėtojo principo – gamintojas numato, jog ilgainiui savo vietą atras skirtingą pavaros tipą turintis transportas: visiškai hibridiniai, iš tinklo įkraunami hibridiniai automobiliai, elektromobiliai bei vandenilį naudojantys elektromobiliai.

„Mes privalome tobulinti baterijų savybes ir mažinti elektromobilių kainas. Tačiau mes negalime sau leisti neturėti veiksmų plano, kai peršoksime su vandeniliniais automobiliais ir elektromobiliais susijusius barjerus. O dabartiniu metu mes tęsiame savo darbą su hibridiniais modeliais“, – teigia „Toyota Motor Corporation“ Operacijų vadovas Shigeki Terashi.

Daugiau nei du dešimtmečiai nuolatinio elektros variklių, baterijų ir variklių valdymo įrangos tobulinimo leido „Toyota“ pasiekti efektyvaus energijos valdymo ir naudojimo, taip pat – sukurti didelę elektros pavarą turinčių automobilių (hibridinių, įkraunamų hibridinių, vandenilinių bei elektromobilių) gamą.

 Europoje iki 2025 m. „Toyota“ ketina pristatyti 40 naujų ar atnaujintų elektros pavarą turinčių automobilių, tarp jų – mažiausiai 10 nulinės emisijos modelių. Hibridiniai išliks svarbiausia dalis, mažinanti emisijas, – toks buvo pagrindinis įmonės tikslas nuo pat pirmojo „Prius“ debiuto prieš daugiau nei 20 metų. Taip pat – pasiekti nulines emisijas tvariu ir daugeliui tinkamu būdu.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Automobilių tinklalaidės autoriai apie Seimo iniciatyvą „pasendinti“ istorines mašinas: pasiūlymas apie nieką

JP Redakcija

„Mercedes-Benz“ ruošia elektrinę GLC versiją: sėkmingai pasirodė bandymuose ekstremaliomis sąlygomis

JP Redakcija

Pirmasis naujosios „Kia“ strategijos atstovas Baltijos šalyse debiutuos šį rudenį

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads