9.4 C
Panevėžys
Sekmadienis, 29 rugsėjo, 2024

SEB: šalyje plečiantis naudotų elektromobilių rinkai, krenta ir kaina

AutoriusŪla Klimaševska (ELTA)FotoŽIVILĖ VEČIORKUTĖ

Pastaruosius penkerius metus šalyje augant elektromobilių įperkamumui, tam didelę reikšmę turi antrinės naudotų netaršių transporto priemonių rinkos plėtra, sako SEB banko Lizingo departamento vadovas Simonas Norbutas.

„Naudotų elektromobilių kaina vis sparčiai traukiasi žemyn ir artėja prie vidaus degimo varikliu varomų transporto priemonių vidutinės kainos“, – elektromobilių įperkamumo apžvalgoje kalbėjo S. Norbutas.

Kaip teigė SEB departamento vadovas, 2022 m. vidutinė elektromobilio ir vidaus degimo varikliu varomo automobilio Europoje kaina skyrėsi 2 kartus. Visgi pernai vidutinio naudoto elektromobilio kaina mažėjo 28 proc. – skirtumas šiuo metu siekia 4 tūkst. eurų arba 12 proc.

„Tai nėra kažkokia panacėja, nes tai nebėra tokia nauja transporto priemonė, į antrinę rinką (jų patenka – ELTA) vis daugiau, natūralu, kad jie kainuoja mažiau“, – aiškino S. Norbutas.

„Tai tikrai gera žinia ir Lietuvos gyventojams. (…) Visas augimas elektromobilių srityje yra per naudotų prizmę. Tad šiandien vertinant, naudotas automobilis tikrai yra patrauklesnis pasirinkimas negu praėjusiais metais“, – akcentavo jis.

Pernai naujų elektromobilių registracijų skaičius augo 67 proc., iš kurių naujų registruota 53 proc. daugiau, naudotų – 80 proc.

„Naujų elektromobilių registracija yra daugiau nei dvigubai geresnė negu buvo Europos Sąjungos vidurkis, kuris siekė tik 20 proc.“ – aiškino S. Norbutas.

Šių metų sausį–rugpjūtį elektromobilių Lietuvoje buvo registruota 16 proc. daugiau. Iš jų kiek traukėsi naujų tokių transporto priemonių dalis, kai naudoti išlaikė stabilų augimą.

„Mes tokių duomenų ir tikėjomės. Kadangi vertinant bendrai visą Lietuvos automobilių rinką, tik kas 13 automobilis yra perkamas naujas. Esame treti nuo galo Europos Sąjungoje pagal šitą rodiklį ir visas proveržis, tikėtina, pagrindinis Lietuvoje ir (labiausiai – ELTA) tikėtinas iš būtent naudotų elektromobilių rinkos“, – teigė S. Norbutas.

Kaip Eltai yra sakęs „Ignitis“ elektrinio mobilumo departamento vadovas Eimantas Balta, proveržio Lietuvos elektromobilių sektoriuje bei ryškesnio kainos kritimo tikėtis galima būtų dviejų ateinančių metų laikotarpiu, kai antrinę Lietuvos elektromobilių rinką pradės formuoti iš Vakarų Europos įvežami naudoti elektromobiliai.

Elektromobilių įperkamumas šalyje auga

SEB banko duomenimis, apskritai elektromobilių įperkamumas šalyje per metus išaugo 9 procentais. Kas penktas automobilį įsigyti planuojantis asmuo Lietuvoje šiam pirkiniui numato skirti 20–30 tūkst. eurų arba daugiau.

Anot banko ekonomisto Tado Povilausko, vis dar išlieka ryškūs skirtumai tarp didžiųjų miestų ir regionų – Vilniuje gatvėse važinėjančių elektromobilių gyventojai mato daug daugiau negu, pavyzdžiui, Marijampolėje ar Panevėžyje.

„Vieno asmens įperkamo automobilio vertė yra padidėjusi 9 proc. (…), imant vidutinį darbo užmokestį Lietuvoje. Kalbant apie skirtingus regionus, tie skaičiai, aišku, keičiasi“, – kalbėjo T. Povilauskas.

Statistikos departamento duomenimis, nors visų rūšių naujų automobilių kaina yra padidėjusi apie 30 proc., naudotų – apie 40 proc., šis padidėjimas yra mažesnis negu įperkamumas.

„Įperkamumas ir trumpuoju, ir ilgesniu laikotarpiu yra pagerėjęs“, – akcentavo T. Povilauskas.

Kaip parodė SEB tyrimas, vidutinį darbo užmokestį (VDU) gaunančio ir kitų finansinių įsipareigojimų neturinčio Lietuvos gyventojo lizingu įperkamo automobilio vertė per metus padidėjo 1,6 tūkst. eurų ir pasiekė 18,8 tūkst. eurų, nevertinant gaunamos paramos.

Dviejų asmenų šeima šiemet lizingu galėtų įsigyti 37,6 tūkst. eurų vertės tik elektra varomą automobilį. Tai 3,1 tūkst. eurų daugiau negu prieš metus. Didžiausią įtaką įperkamo automobilio vertei turėjo padidėjusios namų ūkių pajamos ir sumažėjusios lizingo palūkanų normos.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Lietuviai – tarp mažiausiai per metus automobiliu nuvažiuojančių vairuotojų Europoje

confident-noyce

Aplinkosaugininkai patikrino 182 transporto priemones, nė viena jų neviršijo taršos normų

confident-noyce

Automobilių spūstys vėl dusina miestus: ar dėl jų išaugo eismo įvykių skaičius?

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau