„Scania“ pristato pirmąjį elektrinį sunkvežimį Baltijos šalyse

AutoriusJP
FotoGAMINTOJŲ


Sunkiųjų transporto priemonių gamintojo „Scania“ atstovybėje Taline jau pristatytas pirmasis visiškai elektrinis sunkvežimis Baltijos šalyse, vežiosiantis prekes didžiausiam Estijos gėrimų gamintojui „A. Le Coq“. Sunkvežimis su 14 tonų kroviniu vienu kartu gali įveikti 250 km atstumą. Šio elektrinio sunkvežimio neigiamas poveikis aplinkai yra net iki 99 proc. mažesnis nei dyzelinio automobilio.

„Scania Estija“ vadovas Janno Karu sako, kad tai pirmasis elektrinis sunkvežimis Estijos keliuose, tačiau per ateinančius metus jų skaičius tik didės. „Scania“ siekia, jog iki 2025 m. elektra varomi sunkvežimiai sudarytų 10 proc. visų įmonės pardavimų, o iki 2030 m. pusė pagamintų naujų transporto priemonių būtų elektrinės. „Šie tikslai susieti su Paryžiaus susitarimo dėl klimato kaitos metu aptartais uždaviniais. Siekiant sušvelninti globalius klimato kaitos padarinius, kas dešimtmetį turime perpus sumažinti išmetamojo anglies dioksido kiekį. Automobilių elektrifikavimas – viena iš pagrindinių priemonių šį tikslą pasiekti. J. Karu priduria, jog „Scania“ tapo pirmąja pasaulyje sunkiųjų transporto priemonių gamintoja, iškėlusia moksliškai pagrįstus tikslus savo gamybos procesuose sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį.

Pasak J. Karu, kelių transporto verslas, siekiantis mažinti neigiamą poveikį aplinkai, susiduria su trimis pagrindinėmis kliūtimis. „Elektrinės transporto priemonės yra beveik dvigubai brangesnės už dyzelines, todėl daugelis kelių transporto įmonių negali jų sau leisti. Antra, keliuose vis dar nėra pakankamai elektrinėms transporto priemonėms skirtų įkrovimo stotelių. Trečioji kliūtis – nepakankami žaliosios energijos gamybos pajėgumai. Siekiant visa tai išspręsti, reikalinga Vyriausybės ir ES parama.

Jis priduria, kad elektromobilio privalumai labiausiai išryškėja, kai jis įkraunamas naudojant ekologišką atsinaujinančią energiją – tokiu atveju transporto priemonės neigiamas poveikis aplinkai yra net iki 99 proc. mažesnis nei dyzelinio automobilio.

Žaliosios pertvarkos kuratorė Estijoje Kristi Klaas teigia, kad transporto sektorius išmeta apie 17 proc. visų šiltnamio efektą sukeliančių dujų. „Transporto išmetamų teršalų mažinimas yra iššūkis ES ir Estijai, nes iki 2030 m. transporto ir žemės ūkio sektorių išmetamų teršalų kiekį numatyta sumažinti 13 proc., o po derybų dėl naujojo klimato paketo šis tikslas tikriausiai padidės iki 24 proc.

Pasak K. Klaas, kad šį tikslą pasiekti leistų taikomi trys metodai: viešojo sektoriaus pavyzdžiu įsigytos elektrinės transporto priemonės, papildomas dėmesys aplinką tausojančius automobilius palaikančiai infrastruktūrai bei privataus sektoriaus suinteresuotumas ir iniciatyvumas. „Nuo šios vasaros viešasis sektorius ir valdžios institucijos įsigys tik aplinką tausojančius autobusus, sunkvežimius ir lengvuosius automobilius. Dėl įkrovimo infrastruktūros – šiuo metu ES derasi, kokiais intervalais visoje ES reikia įrengti elektromobilių įkrovimo stoteles. Privačiojo sektoriaus iniciatyvumas gali tapti sektinu pavyzdžiu kitoms įmonėms – aplinkosauga aktyviausiai rūpinasi ir naujausias technologijas pirmosios drąsiai išbando lyderiaujančios kompanijos, o tai skatina vis aktyviau prisidėti ir kitus verslus.“

„A. Le Coq“ vadovas Tarmo Noop teigia, kad šis visiškai elektrinis „Scania“ sunkvežimis – tai pirmoji transporto priemonė, kurią įmonė perka pati, nes pervežimo paslaugas dažniausiai perka iš išorės. „Įprasta logistikos įmonė negali įsigyti elektromobilių dėl jų kainos, tačiau kliento lūkestis skatinti ekologišką transportą visvien išlieka svarbus. Mūsų požiūris šiuo klausimu yra aiškus, todėl elektrinį sunkvežimį įsigijome patys ir perdavėme naudoti savo logistikos partneriui. Pats svarbiausias „A. Le Coq“ žaliojo šuolio tikslas – ateities  kartoms palikti švaresnį ir geresnį pasaulį“, – sako T. Noop.

Jis taip pat priduria, kad nors ir elektromobilio kaina yra du kartus didesnė nei dyzelinio automobilio, tačiau elektrinės transporto priemonės yra kur kas pranašesnės energijos vartojimo efektyvumo ir degalų sąnaudų požiūriu. „Iškastinio kuro kaina ir toliau auga. Tačiau kuo daugiau žaliosios energijos pagaminama, tuo mažiau kainuoja kiekvienas elektrinės transporto priemonės nuvažiuotas kilometras. Šiuo metu energijos kaina už kilometrą yra trečdaliu pigesnė nei naudojant dyzelinį kurą“, – teigia T. Noop. „A. Le Coq“ įsigytas elektrinis sunkvežimis, kaip ir visa įmonė, naudoja tik atsinaujinančią žaliąją energiją.

T. Noop ragina ir kitas įmones aktyviai imtis veiksmų, padėsiančių sumažinti anglies dioksido žalą aplinkai. „Privatusis sektorius turėtų rodyti kelią, tuomet atitinkami sprendimai bus priimti ir politikoje“, – sako jis.

„A. Le Coq“ elektrinis sunkvežimis gabens prekes po Taliną. Kadangi ši inovatyvi transporto priemonė neturi vidaus degimo variklio ir išmetamojo vamzdžio, tai padeda mažinti triukšmo ir taršos lygį mieste.

„Scania Lietuva“ klientai šią transporto priemonę galės išbandyti jau birželio 3 d. vyksiančiame pirmąjame Baltijos šalyse sunkiojo transporto elektrifikacijos renginyje Rygoje.

Elektrinio sunkvežimio techniniai duomenys:

Ilgis: 11,5 m

Ašies išstūmimas: 5,75/1,35 m

Elektros sąnaudos/km: ~1,3 kWh/km

Keliamoji galia: 14 060 kg

Diapazonas: iki 250 km

Variklio galia: 230 kW

Priedai: priekaba su galiniu keltuvu

Bendras transporto priemonės svoris: 29 t

Automobilio akumuliatoriaus talpa: 300 kWh


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

„Volvo Trucks“ pristato naujos kartos saugumo sistemas pėstiesiems ir dviratininkams apsaugoti

JP Redakcija

Autonomiškos transporto priemonės – jau keliuose: papasakojo, kas jas naudoja

JP Redakcija

„Renault Trucks“ T, C ir K sunkvežimiai bus dar našesni ir taupesni

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads