RRT: pernai geležinkeliuose keleivių vežėjai aplenkė vežančius krovinius

Autoriuselta
FotoŽIVILĖ VEČIORKUTĖ

2022 m. dėl sankcijų ir karo smarkiai krito tarptautiniais maršrutais pervežtų krovinių skaičius. Be to, pirmą kartą nuo geležinkelių rinkos reguliavimo pradžios krovinių vežimo paslaugas teikiantys vežėjai nuvažiavo mažiau traukinio kilometrų nei keleivių vežimo paslaugas teikiantis vežėjas, rodo Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) surinkti duomenys.

„Žvelgiant iš ekonominės perspektyvos, vežėjams prieiga prie viešosios geležinkelių infrastruktūros tampa labiau įperkama, kadangi nuo 2018 m. iki 2022 m. sąnaudos už naudojimąsi prieiga prie viešosios geležinkelių infrastruktūros užima vis mažesnę vežėjų pajamų dalį“, – teigė RRT Geležinkelių ir pašto reguliavimo grupės vadovė Rita Liuokaitytė.

Pasak jos, pernai buvo matomas vieno iš krovinių segmento augimas: 2022 m., palyginti su 2021 m., net 1,6 karto didėjo intermodalinių konteinerių krova AB „LTG Infra“ valdomuose krovos terminaluose.

2022 m. krovininiais traukiniais Lietuvos geležinkelių tinklu iš viso buvo pervežta 38 proc. mažiau krovinių nei 2021 m. Toks reikšmingas pokytis rodo, kad krovinių vežimo tarptautiniais maršrutais paslaugų rinka buvo itin paveikta Europos Sąjungos ir Jungtinių Amerikos Valstijų taikomų ekonominių sankcijų Baltarusijai bei 2022 m. vasario mėn. Rusijos Federacijos pradėto karo Ukrainoje.

„Svarbu paminėti, kad krovinių vežimas vietiniais maršrutais išliko stabilus“, – pabrėžė R. Liuokaitytė.

2022 m. traukiniais buvo pervežta 4,69 mln. keleivių, t. y. 1,21 mln., arba 35 proc., daugiau nei 2021 m.

„Keleivių vežimo geležinkeliais paslaugų rinka demonstruoja atsigavimą po COVID-19 pandemijos“, – aiškino RRT ekspertė.

2022 m. vietiniais maršrutais buvo pasiekta 47 proc. daugiau keleivio km nei 2021 m. Tarptautiniais maršrutais – 22 proc. keleivio km daugiau nei 2021 m.

Lietuvos geležinkelių transporto paslaugų rinkos ataskaitos už 2022 m pateikta informacija yra surinkta iš viešosios geležinkelio infrastruktūros valdytojo AB „LTG Infra“ bei vežėjų: AB „LTG Cargo“, AB „Akmenės cementas“, UAB „Gargždų geležinkelis“, UAB „LTG Link“.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Susisiekimo ministras: šiandien ardyti rusiškos geležinkelio vėžės nereikia

confident-noyce

Vilniuje bus atnaujinamas šalia geležinkelio stoties esantis Pelesos skveras: kainuos beveik 1,5 mln. eurų

confident-noyce

Panevėžio rajono geležinkelio pervaža sukėlė diskusijas: traukiniai nevažiuoja, bet kelio ženklai galioja

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau