Visame pasaulyje geležinkelio kirtimą vienija bendra taisyklė: sustok, apsižvalgyk, klausyk. Ši taisyklė gali išgelbėti ne vieną gyvybę.
Tačiau Panevėžio rajone, važiuojant link Trakiškio, reikia kirsti geležinkelio bėgius, bet prieš juos vairuotojai sustoja labai retai, nors ten yra perspėjantis kelio ženklas „Stop“.
Kelio ženklą sukioja
Panevėžio rajone gyvenantis Vaidas Šukys sako, kad tuo geležinkeliu, kurio bėgiai veda į Karaliaus Mindaugo husarų bataliono teritoriją, traukiniai nevažinėja.
„Tas kelio ženklas „Stop“ prieš geležinkelio bėgius laikas nuo laiko vis yra persuktas. Kažkas tuo ženklu yra nepatenkinti ir jį sukioja. Kelio ženklas atitinka visas taisykles, bet geležinkeliu niekas šiuo metu nevažiuoja, nors bėgiai veda į karinį dalinį, tačiau dar neužfiksavau, kad būtų pravažiavęs bent vienas traukinys. Gali būti, kad traukinys per metus geležinkeliu pravažiuos, kokį vieną kartą“, – svarstė V. Šukys.
Didina taršą
Pasak jo, traukinys gal pravažiuos vieną kartą ir tai naktį, labai keista, kad Kaimiškio, Trakiškio gyventojai vis turi, pagal eismo taisykles, stabtelėti ties geležinkelio bėgiais.
„Tie stabtelėjimai dėl nevažiuojančio traukinio, o, jeigu jis ir važiuos, judės labai lėtai, nes bėgiai baigiasi vos už puskilometrio. Automobiliai sustoja ties geležinkelio pervaža, paskui vėl pradeda važiuoti ir tarša didėja. Beje, geležinkelio bėgiai buvo sutvarkyti, bet galėjo įrengti paprastą šviesoforą, kuris perspėtų vairuotojus, jeigu geležinkeliu važiuotų traukinys. Tačiau, tikriausiai, nebeužteko pinigų šviesoforui įrengti“, – kalbėjo V. Šukys ir stebėjosi, kad, važiuojant link namų, vis tenka stabtelėti ties geležinkelio bėgiais.
Kelio ženklą sukioja dažnai
Panevėžio rajono Trakiškio gyventojų bendruomenės pirmininkė Jolanta Silgienė aiškino, kad kelio ženklas „Stop“ sukiojamas dažnai.
„Būna atsuka kaip turi būti, o po valandos jis vėl nusuktas į kitą pusę. Per savaitę taip atsitinka ne vieną kartą. Vieni žmonės pasuka taip, kad nereikėtų sustoti, o kiti atsuka, kaip priklauso. Net pati, kai važiuoju į Panevėžį, pasuku kelio ženklą kaip priklauso. Šiaip tas sukiojimas nėra gerai. Juk visi laikomės eismo taisyklių, todėl ir čia reikia jų laikyti, nors traukiniai, kol kas nerieda“, – aiškino J. Silgienė ir mano, kad kelio ženklą sukioja patys žmonės, kuriems atsibodo sustoti prie geležinkelio, kuriuo nevažiuoja traukiniai.
Vairuotojus baus
Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos tarnybos viršininkas Virginijus Mačėnas aiškino, kad nesilaikant Kelių eismo taisyklių ir nesustojus prie geležinkelio pervažos vairuotojus baus.
„Teisės atimamos 2-6 mėnesiams, o bauda – 180–280 eurų. Jeigu nusižengė pirmą kartą, mokėti teks 90 eurų, teisės būtų atimtos dviem mėnesiams. Jeigu yra ženklas, kuris įpareigoja sustoti, tai taip ir būtina daryti, nors gal ten tas traukinys pravažiuoja vieną kartą, o gal dabar apskritai nevažiuoja, – kalbėjo pareigūnas ir sakė, gal ten tokio kelių eismo ženklo gal visai nereikia. – Tačiau pagal visus eismo taisyklių reikalavimus automobilių vairuotojai turi stabtelėti ir apsidairę važiuoti toliau“.
Siūlo įrengti šviesoforą
Pasak Kelių policijos tarnybos viršininko, geležinkeliečiai galėjo priimti visai kitokį sprendimą – minėtoje geležinkelio pervažoje įrengti šviesoforą.
„Geležinkeliečiams siūlyčiau statyti šviesoforą, kuris parodys, kada atvažiuoja traukinys. Taip būtų daug paprasčiau, nes akivaizdu, kad kelio ženklas nesuveikia – traukiniai ten nevažiuoja, bet kelio ženklas įgalioja stabtelėti ties geležinkelio pervažą. Tačiau puikiai suvokiu, kad šviesoforo įrengimas kainuoja brangiau nei kelio eismo ženklas“, – kalbėjo V. Mačėnas ir teigė, kad minėtoje geležinkelio pervažoje reikėtų įrengti šviesoforą.