„Rail Baltica“ Panevėžyje ketinama tiesti negriaunant sodų namų, paveldo objektų

Autoriusjp
Fotobendrovės


Tiesiant europinės vėžės geležinkelio linijos „Rail Baltica“ atkarpą Panevėžio apylinkėse bus išsaugoti visi 23 sodų bendrijoje „Šilas“ esantys statiniai.

Griauti pastatų nereikės kelio trasą numačius patraukti arčiau siaurojo geležinkelio, pirmadienį pranešė „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG).

„Pavyko rasti optimalų sprendimą vietos bendruomenei bei sparčiajai geležinkelio vėžei – rasti sprendiniai leis išsaugoti visus 23 sodų bendrijos „Šilas“ teritorijoje esančius statinius“, – pranešime sakė susisiekimo viceministrė Loreta Maskaliovienė.

Panevėžyje suplanuota „Rail Baltica“ keleivinė stotis, krovinių terminalas ir infrastruktūros priežiūros depas.

Daliai Panevėžio miesto ir rajono gyventojų pasipriešinus projekto rengėjų siūlomam geležinkelio mazgo, kurį sudaro tarptautinė keleivių stotis vakarinėje miesto dalyje bei papildomas miestą kertantis beveik 23 kilometrų ilgio kelio ruožas, sprendiniui, LTG pirmadienį pranešė iki rugsėjo 17 dienos laukianti pasiūlymų rengiamam mazgo infrastruktūros vystymo planui.

Pernai spalį Susisiekimo ministerija patvirtino brangiausią alternatyvą su stotimi Panevėžyje bei papildomu miestą kertančiu ruožu, tačiau europinę vėžę jau numatė patraukti arčiau siaurojo geležinkelio, taip leidžiant išsaugoti anksčiau planuotus griauti privačius namus.

Kaip pranešė bendrovė, specialiajame plane detalizuotą geležinkelio trasą norima paslinkti į rytinę pusę, panaudojant siaurojo geležinkelio teritoriją. Dėl tokio sprendinio LTG sutarė su Kultūros paveldo departamentu, Kultūros ir Susisiekimo ministerijomis, suinteresuotomis institucijomis.

„Rail Baltica“ projekto rengėjai dar pernai vasarą pirmenybę teikė brangiausiam sprendiniui, pagal kurį tuomet buvo numatyta nugriauti iki 25 gyvenamųjų namų bei nusavinti sklypus.

Dėl to pernai rugpjūtį 35 Panevėžio miesto ir rajono gyventojai raštu kreipėsi į savivaldybes, Seimą, Vyriausybę bei Prezidentūrą.

Pernai spalį Susisiekimo ministerija patvirtino 438 mln. eurų vertės geležinkelio mazgo sprendinį, kuriame numatyta regioninė keleivinė stotis šalia Gustonių, taip pat krovininė stotis netoliese, infrastruktūros priežiūros depas, krovinių terminalai, krovos ir karinės technikos aikštelės

Visą „Rail Baltica“ projektą sujungiant Baltijos šalis su Europa numatyta užbaigti 2030 metais, o sujungti Lietuvos ir Lenkijos vėžes tikimasi dar 2028 metais.

„Rail Baltica“ sujungs Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, Lietuvoje šis ruožas tęsis 392 kilometrus.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Ministerija ragina užbaigti projektą „Rail Baltica“ iki 2030 metų

JP Redakcija

Žiniasklaida: paskutinė Lenkijos „Rail Balticos“ atkarpa kainuos apie 2 mlrd. eurų

JP Redakcija

Lietuvos premjeras: būtina stiprinti „Rail Baltica“ politinį koordinavimą

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads