3.6 C
Panevėžys
Šeštadienis, 1 vasario, 2025

Panevėžio „Šviesos“ ugdymo centras įgyvendino tarptautinį projektą

AutoriusMODESTAS PARIAUKA
FotoŽIVILĖ VEČIORKUTĖ, ORGANIZATORIŲ
Panevėžio „Šviesos“ ugdymo centras įgyvendino tarptautinį projektą.

Panevėžio „Šviesos“ ugdymo centras įgyvendina programos „Erasmus+“ 2 pagrindinio veiksmo bendrojo ugdymo sektoriaus Mažos apimties partnerystės finansuotą  projektą „Klausyk, analizuok, veik: naujas požiūris į vaikų su negalia ugdymą“.

Kovo 16 d. Panevėžio „Šviesos“ ugdymo centras, kartu su partneriais Associazione Fiori Gioiosi APS (Italija), suorganizavo baigiamąją nuotolinę tarptautinę konferenciją „Klausyk, Analizuok, Veik – naujas požiūris į vaikų su negalia ugdymą“, kurioje pristatytas pagrindinis projekto rezultatas – metodų rinkinys „Klausyk, analizuok ir veik“.

Pagrindinis projekto tikslas – gerinti vaikų su negalia ugdymo kokybę, tenkinat švietimo poreikius.

„Konferencijos pranešėjai atskleidė projekto metu išbandytus specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių asmenų komunikacijos, socialinius įgūdžių ugdymo, socializacijos bei „3A: klausyk, analizuok ir veik“ metodus“, – džiaugėsi Panevėžio „Šviesos“ ugdymo centro direktoriaus pavaduotoja ugdymui Kristina Raščiuvienė.

Dirbant specialiojo ugdymo sektoriuje, reikia turėti tam tikrus sugebėjimus ir patirties, kuri padėtų atkreipti specialių poreikių turinčių vaikų dėmesį. Tobulindami savo žinias, Panevėžio „Šviesos“ ugdymo centro kolektyvas dalyvavo „Klausyk, analizuok ir veik“ mokymuose, norėdami kokybiškiau atlikti savo darbą.

Pasak Panevėžio „Šviesos“ ugdymo centro direktoriaus pavaduotojos ugdymui K. Raščiuvienės, šio projekto tikslas – skatinti keitimąsi gerąja patirtimi ir žiniomis, siekiant aktyvesnio specialistų dalyvavimo, dalinantis patirtimi, pristatanti ir išbandant naujus mokymo metodus.

„Tarptautinis projektas vyko metus laiko – 12 mėnesių, kurių metu norėjome parengti mokymo kursus socialiniams pedagogams, mokytojams ir specialistams, dirbantiems specialiojo ugdymo sektoriuje su vaikais ir paaugliais, turinčiais negalią ar specialiųjų ugdymo poreikių. Norėjome skatinti keitimąsi gerąja patirtimi ir žiniomis, siekiant aktyvesnio specialistų dalyvavimo, dalinantis patirtimi, pristatant savo ugdymo projektus“, – teigė ji ir pridūrė, kad konferencijos metu buvo atskleisti specialių poreikių vaikų ugdymo metodai.

K. Raščiuvienė.

Projekto rezultatai

Pasibaigus Tarptautiniam KA2 mažos apimties partnerysčių (KA210) „Erasmus+“ projektui, iškelti tikslai buvo įgyvendinti ir gauti puikūs rezultatai.

Anot Panevėžio „Šviesos“ ugdymo centro direktoriaus pavaduotojos ugdymui K. Raščiuvienės, per metus laiko buvo suorganizuoti treji mokymo kursai, kurių dėka pedagogai įgijo daugiau žinių savo srityje.

Susitikimo metu buvo aptartos numatomo parengti mokymo priemonių rinkinio gairės, struktūra ir svarbiausi akcentai.

Susitiko Italijoje

Panevėžio „Šviesos“ ugdymo centro mokytojai turėjo galimybę susipažinti ne tik su savo šalies žmonėmis, jų kultūriniais ypatumais, ugdymo sistemomis, bet ir apsilankyti Italijoje.

Pasak Panevėžio „Šviesos“ ugdymo centro direktoriaus pavaduotojos ugdymui K. Raščiuvienės, susitikimo Italijoje metu mokymo įstaigos mokytojai, specialistai tobulino savo profesines kompetencijas, diskutavo apie metodų pritaikymo galimybes.

Tarptautinių mokymų metu buvo pristatyti bendravimo būdai: verbalinės ar rašytinės kalbos papildymas arba pakeitimas alternatyviąja komunikacija specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems asmenims, kuriems sunku bendrauti ar suprasti sakytinę/rašytinę kalbą. Diskutuota apie verbalinės ir neverbalinės kalbos raiškos būdus, ženklų kalbą ir medijos įtaką kalbos vystymuisi. Darbo grupėse praktiškai išbandyti pristatyti metodai ir būdai.

„Antro susitikimo metu Italijoje, turėjome galimybę diskutuoti apie metodų pritaikymo galimybes, palyginti jas su tradiciniais metodais, individualaus santykio su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiu vaiku ar jaunuoliu kūrimo svarbą, galimybes modeliuoti jo elgesį. Tobulinome profesines kompetencijas, keisdamiesi gerąja patirtimi bei išbandydami metodus praktiškai. Vizitų metu taip pat susipažinome su Lietuvos ir Italijos ugdymo sistemomis, kultūriniais ypatumais. Patirtys ir atsiminimai – nepakartojami“, – įspūdžiais dalinosi K. Raščiuvienė.

„Visus 12 mėnesių aktyviai dalyvavome įvairiausiuose mokymuose ir naudojome vis kitokius mokymo metodus, siekiant praplėsti mokytojų, pedagogų ir specialistų, dirbančių su vaikais ir paaugliais, turinčiais specialiųjų ugdymo poreikių arba negalią, žinių bagažą. Mokymų metu pedagoginiai darbuotojai įgijo daugiau žinių apie metodus ir metodikas, taikytinas edukacinėje ir neformaliojo švietimo veikloje“, – naujienų portalui JP rezultatais džiaugėsi K. Raščiuvienė.

Susitikimo metu buvo aptartos numatomo parengti  mokymo priemonių rinkinio gairės, struktūra ir svarbiausi akcentai.

Parengtais metodiniais rinkiniais pasidalinta Panevėžio „Šviesos“ ugdymo centro tinklalapyje ir „Facebook“ paskyroje.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Panevėžyje vyko tradicinės tarptautinės neįgaliųjų varžybos

JP Redakcija

„Šviesos“ ugdymo centro auklėtinėms – Pasaulio specialiosios olimpiados vasaros žaidynių auksas

JP Redakcija

Panevėžio „Šviesos“ ugdymo centras įgyvendino specialų projektą

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads