-1.2 C
Panevėžys
Ketvirtadienis, 12 gruodžio, 2024

Panevėžio rajone gali pradėti kursuoti elektriniai mikroautobusai

AutoriusDOVILE BARVIČIŪTĖFotoRIMVYDAS ANČEREVIČIUS, ŽIVILĖ VEČIORKUTĖ, BENDROVĖS
Panevėžio rajone gali pradėti kursuoti elektriniai mikroautobusai.

Keleivius priemiestiniais maršrutais Panevėžio rajone vežanti bendrovė „Transrevis“ planuoja dyzeliniu kuru varomus mikroautobusus keisti naujais elektriniais, bet dar nėra aišku, ar Panevėžio rajono keleiviai galės jais naudotis. Mat, įmonės sutartis su Panevėžio rajono savivaldybe galioja tik iki kitų metų spalio pabaigos.

Idėja gera

Panevėžio rajono savivaldybės administracijos direktorius Edmundas Toliušis idėją dyzeliniu kuru varomus mikroautobusus keisti naujais elektriniais vertina teigiamai.

„Panevėžio rajono savivaldybė pagal sutartį šį vežėją samdo iki 2025 metų lapkričio 1 dienos. Bus ruošiamas ir paskelbtas naujas konkursas vežimo paslaugoms teikti, bet ar minėta įmonė jį laimės, ar ne – mes nežinome“, – teigė E. Toliušis.

Šiuo metu keleivius priemiestiniais maršrutais Panevėžio rajone veža dvi įmonės – minėta bendrovė „Transrevis“ ir „Transporto centras“.

E. Toliušis.

Daugiau komforto

Keleivių pervežimą reguliariais maršrutais Vilniaus mieste bei Alytaus, Prienų, Panevėžio, Šiaulių ir Klaipėdos rajonuose vykdanti įmonė „Transrevis“ Lietuvoje valdo 212 dyzelinių autobusų parką. Lygiai ketvirtadalis jų bus pakeisti moderniais elektriniais. Tą planuojama daryti ne tik Panevėžio, bet ir Šiaulių rajono savivaldybėje.

Šiuo metu Panevėžio ir Šiaulių rajonuose kursuoja 62 dyzeliniai autobusai, pagaminti 2014–2019 m. Visi kartu per metus jie nuvažiuoja maždaug 1,8 mln. kilometrų. Didžiąją dalį šių transporto priemonių pakeitus elektrinėmis, oro tarša sumažės mažiausiai 90 proc., o eksploatacinės įmonės sąnaudos sumažės apie 36 proc.

„Transrevis“ planuojamų įsigyti M3 kategorijos autobusų galia sieks 150 kilovatų, jų baterijų talpa – 115 kilovatvalandžių, o su visiškai įkrauta baterija mikroautobusas galės nuvažiuoti maždaug 290 kilometrų. Greituoju būdu (90 kilovatų per valandą greičiu) įkrauti vieną autobusą užtruks apie 1 val. 20 min., lėtuoju (11 KW/h greičiu) – maždaug 10,5 valandos.
Atnaujinus autobusų parką, prireiks ir naujos infrastruktūros – įkrovimo stotelių, kurias „Transrevis“ numatė dabartinėse savo autobusų laikymo aikštelėse. Iš to paties projekto lėšų ketinama įrengti 27 įkrovimo stoteles: 18 Panevėžio, 9 Šiaulių rajone.

Po atsinaujinimo senuosius autobusus ketinama utilizuoti arba parduoti į užsienį.

Vertė – per 14 milijonų eurų

Įmonė „Transrevis“ laimėjo Centrinės projektų valdymo agentūros (CPVA) skelbtą konkursą dėl autobusų parko atnaujinimo Šiaulių ir Panevėžio rajonų savivaldybėse. Projekto vertė – 14,5 mln. eurų, iš šios sumos beveik 70 proc. sudarys investicija iš Europos Sąjungos fondų, likusi dalis bus finansuojama „Urbo“ banko suteikto kredito lėšomis.

Pateikusi projektą 53 dyzelinius mikroautobusus pakeisti elektriniais, įmonė „Transrevis“ laimėjo CPVA konkursą ir lapkričio pradžioje gavo agentūros patvirtinimą dėl beveik 9,9 mln. eurų ES fondų finansavimo – su sąlyga, kad likusią mažiausiai 30 proc. projekto dalį finansuos pati bendrovė.

Tokiais elektriniais mikroautobusais gali būti vežami Panevėžio rajono gyventojai.

„Kadangi investicijos į transporto parko atnaujinimą atsiperka tik ilgalaikiu periodu, įmonei buvo svarbu surasti stabilų ir patikimą finansinį partnerį. „Urbo“ banko suteikta 5,3 mln. eurų paskola leis įgyvendinti šį projektą, kuris taps esminiu postūmiu modernizuojant viešojo susisiekimo paslaugas Panevėžio bei Šiaulių rajonuose“, – sakė „Transrevis“ vadovas Vladas Dapkus.

Svarbu ekologija

„Urbo“ banko Verslo tarnybos direktorius Julius Ivaška savo ruožtu sako, kad bankui svarbus ne tik finansinis ar techninis, bet ir ekologinis šio projekto aspektas.

„Šalies įmonių inicijuojami tvarūs investiciniai projektai, kuriais mažinamas anglies dioksido išmetimas į aplinką bei didinama švarios energijos dalis bendroje suvartojimo grandinėje, visiškai atitinka banko interesus finansuoti darnią ekonomikos plėtrą. Jau apskaičiuota, kad, daugiau nei pusšimtį Lietuvoje intensyviai kursuojančių dyzelinių mikroautobusų pakeitus elektriniais, kiekvienais metais į orą nebus išmesta net 362 tonos anglies dvideginio dujų“, – pabrėžia J. Ivaška.

Paskolos formalumai buvo sutvarkyti vos per pora mėnesių. Mikroautobusų pakeitimo projektą planuojama užbaigti iki 2026 m. balandžio mėnesio, o paskolos grąžinimo terminas yra 7 metai.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Panevėžiečiams – jungtinis traukinio ir autobuso bilietas

confident-noyce

Nuo pirmadienio keičiasi Panevėžio miesto viešojo transporto tvarkaraščiai

confident-noyce

Tarptautinę dieną be automobilio – nemokamas viešasis transportas panevėžiečiams

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau