Operą patirti kitaip kviečiantis solistas J. Sakalauskas: „Dalis verslo visada yra kūryba“

Autoriusjp
Fototomas petrovskis
J. Sakalauskas.

Analogo Lietuvoje neturinti „Naujoji Opera“ – tai studija, kurioje žiūrovai kviečiami operą patirti kitaip. Jos įkūrėjas solistas Jonas Sakalauskas pasakoja, kad siekis per kūrybinius sprendimus operą sujungti su kitomis sritimis jau pildosi, o pats džiaugiasi galėdamas studijoje realizuoti ir savo vadybinius sugebėjimus, verslo valdyme įžvelgdamas sąsajų su kūryba.

Šį šeštadienį „Lietuvos ryto“ televizijos žiūrovus prie ekranų kvies jau šeštajam sezonui sugrįžusi laida „Gyvenimas versle“, kurioje uždangas į nematomą savo industrijų pasaulį praskleidžia tiek žinomi, tiek nauji prekiniai ženklai, už kurių sėkmingų verslo istorijų yra žmonės, nuolatiniai sprendimai ir iššūkiai. Šios savaitės laidos herojus – operos solistas Jonas Sakalauskas, kuris jau daugiau nei pusmetį kartu su bendraminčiais vadovauja „Naujosios Operos“ studijai, į kurią žiūrovus kviečia operą patirti kitaip.

„Tai kūrybos namai, kurie jungia operos meną su daug kitų sričių. Mano didžiausia ambicija – miuziklas „Mažasis princas“, kuriame apjungiu ir visą tai, ką dariau operoje, ir pagrindinį gyvenimo principą, jog vaikai ir tėvai gali kartu kurti, būti scenoje, kartu tobulėti. Bet tai jau ne svajonė, tai realybė, kuri tuoj nutiks. O šiaip mano svajonė padaryti savo teatrą, kur vyktų operos, baletai, dramos spektakliai, kur būtų natūrali akustika, kur žmonės patirtų tikrą garsą, tikrą žmogų, tikrą gamtą. Tikiuosi per metus tai realizuoti“, – laidoje pasakoja pašnekovas.

Jonas savęs verslininku nevadina, sako esantis operos solistas, kuris greta to dar užsiima ir vadyba bei prodiusavimu. Tačiau ėjęs Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro vadovo pareigas bei dirbęs Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“, pripažįsta nuo vaikystės jautęs turintis poreikį kitus suburti bendrai veiklai.

„Nuo vaikystės užsiiminėju muzikinės ar kūrybinės veiklos organizavimu. Pamenu dar vaikas buvau, kai sukūriau savo pirmą grupę. Draugus, klasiokus įtraukdavau į muzikinę veiklą. Man muzika visuomet buvo galimybė visus surinkti, sujungti, kurti bendruomenę per meno vadybą. Organizavau festivalius, savo karjerą, dirbau samdomo direktoriaus darbą valstybiniame sektoriuje ir iki dabar man labai patinka užsiimti šia veikla. Visur yra žmonės, kurie siekia bendrų tikslų, skirtingi tik projektai, su savais iššūkiais, galimybėmis ir problemomis. Dalis verslo visada yra kūryba“, – tikina Jonas Sakalauskas.

Kita laidos tema pakvies susipažinti su Edvinu Zelionka, kuris prieš 15 metų su bičiuliu ėmėsi statyti kubilus, o šiandien jų verslas išsiplėtė, kad lietuvių gaminiais džiaugiamasi visoje Europoje. Edvinas atviras, įkurtos įmonės „Edjusta“ sėkmės paslaptis yra paprasta – nesuskaičiuojamos darbo valandos bei nepalaužiamas atkaklumas.

„Pradžia buvo sunki, bet neskaičiavom darbo valandų. Dirbome nuo ryto iki vakaro, negailėdami savęs. Visas verslas prasidėjo nuo medinių kubilų. Pirmąjį jį gaminome pusantro mėnesio, kas šiandien yra nesuvokiama laiko prasme, nes per dieną jau padarome tokių penkis. Vėliau turėjome klientų iš vakarų Europos, kurių paskatinti pradėjome daryti pirtis, po jų atsirado vasarnamiai. Plėtėm jų dizainų, stiliaus asortimentą ir taip viskas išsivystė, kad šiandien darome visų įmanomų tipų pirtis ant žemės“, – pasakoja Edvinas.

Trečiajame laidos siužete – Lukrecijos Musijčiukaitės verslų istorijos. Ji save dalina tarp dviejų labai skirtingų veiklų – yra šaudyklos „GunsTalk“ atstovė ir tuo pačiu skaitmeninės psichologijos specialistė, pagal gimimo datas padedanti žmonėms suprasti jų vidines programas bei kaip tuo pasinaudojus rasti kelią į sėkmę.

„Skaitmeninė psichologija sujungia numerologiją ir psichologiją, kai pagal gimimo datą ir skaičius joje, galiu pamatyti programas, kurios yra žmoguje: nustatyti silpnąsias, stipriąsias puses, pasakyti, ką žmogui reikia daryti, kad būtų geriau, kaip esamas problemas išspręsti, atsakyti į kylančius klausimus. Pavyzdžiui, prieš naujus metus paskelbiau, kad dovanoju vienam žmogui nemokamą konsultaciją. Taip išrinkau merginą, kuri turėjo panikos atakas, sirgo tiroiditu, jai slinko plaukai. Sudariau mėnesio planą, kurį jinai turėjo vykdyti ir jau po savaitės jai darėsi lengviau, o po mėnesio sakė, kad net aplinkiniai pastebėjo, kad ji pasikeitė, tapo ramesnė, pradėjo siekti naujų tikslų. Ji sugrįžo į savo kelią, iš kurio buvo nuklydusi ir per tas praktikas pati suprato intuiciją, kur ją gyvenimas veda“, – laidoje pasakos Lukrecija.

„Gyvenimas versle“ – jau šeštąjį sezoną skaičiuojanti laida, kurioje vedėja Milita Daikerytė pristatys ir atskleis šalyje veikiančių įdomiausių, populiariausių bei netikėčiausių verslų istorijas. Lietuva koja kojon žengia su pasauliniais inovacijų pokyčiais ir savo šalyje turi būrį kūrybingų, sumanių ir savo sritį išmanančių verslininkų, kurie suburdami profesionalias komandas gali didžiuotis atradę raktą į verslo sėkmę. Apie visą tai – kiekvieną šeštadienį, 17:30 val., per „Lietuvos ryto“ televiziją.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Lakštingalos „The Ditties“ – apie penkis sūnus, ką veikia nulipusios nuo scenos ir unikalų Lietuvoje stilių

JP Redakcija

Ne visiems žinomi faktai apie Vaigauskus: nuo ryšių su vaikais iki to, kas valdo poros finansus

JP Redakcija

Prabangaus sostinės restorano virtuvės šefas atskleidė traškių bulvinių blynų paslaptį: svarbus vienas triukas

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads