7.9 C
Panevėžys
Ketvirtadienis, 9 gegužės, 2024

Oficialu: „Rail Baltica“ stotis bus statoma vakarinėje Panevėžio miesto dalyje

AutoriusRAIMONDA MIKUČIONYTĖ
FotoŽIVILĖ VEČIORKUTĖ, BENDROVĖS
Susisiekimo ministerija priėmė galutinį sprendimą dėl būsimosios stoties vietos. Ji bus statoma miesto teritorijoje, netoli Panevėžį juosiančio aplinkkelio.

Nors Panevėžio visuomenei buvo pristatomos trys europinės vėžės geležinkelio plėtros alternatyvos, bet kaip prioritetinė įvardijama galimybė Panevėžio tarptautinę keleivinę geležinkelio stotį įrengti miesto teritorijoje – vakarinėje dalyje.

Susisiekimo ministerija priėmė galutinį sprendimą dėl būsimosios stoties vietos. Ji bus statoma miesto teritorijoje, netoli Panevėžį juosiančio aplinkkelio.

Patvirtino pirmąją alternatyvą

„Rail Baltica“ koordinavimo Strategijos ir tarptautinių ryšių vadovas Mantas Kaušylas patvirtino, kad tarptautinė keleivinė geležinkelio stotis bus statoma vakarinėje Panevėžio dalyje.

„Toks sprendimas buvo priimtas pirmadienį. Patvirtinta geriausia – pirmoji alternatyva ir Panevėžiui bus planuojama nauja keleivinė stotis miesto vakarinėje dalyje. Toliau bus rengiami konkretizuoti specialiojo plano sprendiniai. Be to, bus rengiama poveikio aplinkai ataskaita. Bus siekiama, kad būtų kuo mažesnis neigiamas poveikis gyvenamosioms teritorijoms bei išsaugoma kuo daugiau gyvenamųjų namų“, – aiškino M. Kaušylas ir teigė, kad bus bendradarbiaujama su kultūros paveldo institucijomis.

M. Kaušylas.

Saugo siauruką

„Su paveldosaugininkais sutarėme, kad panaudosime dalį šalia esantį siaurojo geležinkelio ruožą. Bus sudarytos sąlygos išsaugoti siaurąjį geležinkelį. Tokiu būdu bus dviguba sinergija – išsaugotas kultūros paveldas ir nusitiesta europinė vežė. Priminsiu, kad keleivinė stotis bus statoma vakarinėje miesto dalyje, o netoli Gustonių – prekinė stotis, Panevėžio krovinių terminalas, karinės infrastruktūros aikštelė ir depas“, – sakė M. Kaušylas.

Netoli Gustonių – prekinė stotis, Panevėžio krovinių terminalas, karinės infrastruktūros aikštelė ir depas.

Trys alternatyvos

Priminsime, kad „Rail Balticos“ projekto rengėjai Panevėžyje matė tris geležinkelio vėžės alternatyvas. Pagal antrąją ir trečiąją siūlyta tarptautinę keleivių stotį statyti Gustonyse, pagal prioritetine įvardytą pirmąją – Panevėžio mieste, greta aplinkkelio.

Keleivių stotis šalia miesto aplinkkelio turėtų atverti galimybę turėti vieną transporto mazgą: iš tos pačios stoties būtų galima traukiniais dabartine vėže keliauti Klaipėdos, Šiaulių, Kupiškio, Rokiškio, Daugpilio kryptimis, o naujuoju „Rail Balticos“ geležinkeliu pasiekti Taliną, Rygą, Vilnių, Kauną, Varšuvą.

Dar rugsėjo pradžioje projekto rengėjai ir ministerijos atstovai Panevėžio rajono savivaldybėje pristatė galimybę, kaip iš 53 numatytų griauti statinių, patenkančių į „Rail Baltica“ teritoriją, išsaugoti maždaug pusę.

Tam, kad būtų išsaugota bent dalis statinių, būsimąją vėžę nuspręsta patraukti arčiau siaurojo geležinkelio. Šitaip europinė geležinkelio vėžė nutoltų nuo sodininkų bendrijos „Šilas“ ir būtų išsaugoti 23 namai


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

LTG grupė ir „Ukrainos geležinkeliai“ vystys krovinių gabenimo maršrutą Klaipėda–Kyjivas

confident-noyce

Daukanto aikštėje – piketas prieš „Rail Baltica“: Panevėžio krašto gyventojai prašo prezidento imtis iniciatyvos

confident-noyce

LTG pritaikė Vilniaus intermodalinį terminalą NATO kroviniams

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau