13 C
Panevėžys
Sekmadienis, 19 gegužės, 2024

„Maximos“ pirkėjai per du vasaros mėnesius jau suvalgė beveik 3 tūkst. tonų arbūzų

Autoriusjp
FotoŽIVILĖ VEČIORKUTĖ, bendrovės

„Maxima“ paskaičiavo, kad prekybos tinko parduotuvėse apsipirkę lietuviai per pirmuosius vasaros mėnesius suvalgė beveik 10 tūkst. tonų vaisių ir uogų, apie 8 tūkst. tonų daržovių bei daugiau nei 4 tūkst. tonų mėsos. Tai buvo perkamiausi maisto produktai, o iš jų nenustelbiama pirkėjų krepšelių žvaigžde tapo arbūzai. Pasitinkant paskutinį vasaros mėnesį, vis dar yra laiko pasimėgauti ja niūniuojant legendinę Lilijanos Albėnaitės „Keliautojų dainą“ – pilnomis saujomis nuotykių ir pilna burna šviežių gėrybių.

Didžiausio lietuviško prekybos tinklo duomenys rodo, jog vasarą šalies gyventojai išnaudoja kaip reikiant pasimėgauti sezoninėmis gamos gėrybėmis. Pirmiausia – šviežiu vaisių bei uogų derliumi: persikais, nektarinais, trešnėmis ir braškėmis bei, žinoma, arbūzais.

Aplenkė net populiariuosius bananus

Arbūzų per pirmuosius du vasaros mėnesius pirkėjai įsigijo beveik 3 tūkst. tonų. Arbūzai buvo dažniausiai į pirkėjų krepšelius dedamas sezoninis skanėstas.

Antra populiariausia maisto prekių kategorija šią vasarą – tai daržovės, o tarp jų karaliauja bulvės ir ypač lauktas šviežias lietuviškas jų derlius. Lietuviai gausiai pirko pomidorus bei trumpavaisius agurkus iš Lietuvos ūkių. Trečia maisto prekių kategorija, be kurios neįsivaizduojama ši vasara – šviežia mėsa ir paukštiena.

„Mes patys šios vasaros neįsivaizduojame be legendinės Lilijanos Albėnaitės „Keliautojų dainos“ – visose parduotuvėse ir mūsų galvose skamba: O lia lia, o lia lia, mes keliaujam, o lia lia, o lia lia, iškylaujam, o lia lia, poilsiaujam su daina. Tikime, kad ir mūsų pirkėjai savo vasaros jau neįsivaizduoja be šio hito, kuris juos lydi apsiperkant atostogų kelionėms po Lietuvą ar šiltų savaitgalių pramogoms gryname ore. Buvo labai įdomu, kokie gi mūsų maisto ir laisvalaikio prekių „hitai“ lydi pirkėjus šią vasarą skambant „Keliautojų dainai“. Matome, kad pirkėjai vasarą gardina itin sveikai – sezoninės gamtos gėrybės populiarumu stipriai lenkia tokius užkandžius kaip bulvių traškučiai ar saldumynai. Šviežios mėsos pardavimai, o taip pat tarp laisvalaikio prekių karaliaujantys anglys griliui, uždegimo priemonės, iešmai bei grilio grotelės rodo, jog pirkėjai aktyviai iškylauja gamtoje, o maisto gaminimas ant grilio yra neatsiejamas vasarojimo ritualas“, – vardija Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė, „Maximos“ Komunikacijos ir korporatyvinių reikalų departamento direktorė.

Vertinant atskirus produktus, kurių pirkėjai į savo krepšelius Lietuvoje įsidėjo daugiausiai, TOP penketuką sudarė arbūzai (2,8 tūkst. tonų), bananai (2,6 tūkst. tonų), bulvės (2,2 tūkst. tonų), apvalūs pomidorai (1,5 tūkst. tonų) ir šviežia kiauliena bei fasuota vištiena (po 1,3 tūkst. tonų).

Šie maisto produktai buvo patys perkamiausi trijuose didmiesčiuose, o štai kurortiniuose pajūrio miestuose – Palangoje ir Nidoje, poilsiautojai suvalgė daugiau bananų nei arbūzų, pirkėjai kiek rečiau rinkosi mėsą, mažiau įsigijo jau paruoštų kepti šašlykų, tačiau dažniau į krepšelius dėjo šviežius agurkus, sūrius, bulvių traškučius bei valgyti paruoštus kulinarijos gaminius. Ežeringame Molėtų krašte – kaip niekur kitur, pirkėjai gerokai dažniau rinkosi jau paruoštus kepti šašlykus ir pirko jų daugiau nei šviežios mėsos.

Beje, šašlykų per pirmuosius vasaros mėnesius „Maximos“ pirkėjai iš viso iškepė beveik 500 tonų.

I. Trakimaitė-Šeškuvienė.

Dėmesio centre – laikas, mados ir sveikata

I. Trakimaitė-Šeškuvienė atkreipia dėmesį, kad lyginant šios ir praėjusios vasaros pardavimus, atsiskleidžia pirkėjų dėmesys laiką taupantiems sprendimams, pasaulinėms kulinarijos tendencijoms bei sveikatingumui. Pavyzdžiui, šiemet daugiau nei dvigubai populiaresni šviežios paukštienos pusgaminiai – tai gaminti jau paruoštos dešrelės, marinuota paukštiena, kurią galima iškart kepti parsinešus iš parduotuvės.

Šią vasarą keliskart didesnio pirkėjų susidomėjimo sulaukė visame pasaulyje madingi egzotiniai grybai, daugiau nei dvigubai šoktelėjo šviežios mėsos subproduktų pardavimai – jų grįžimas į kasdienį meniu yra viena ryškiausių šių metų kulinarijos tendencijų. Ženkliai didesniu pirkėjų dėmesiu nei pernai pasižymėjo ir šviežia kalakutiena.

„Šią vasarą 10-40 proc. aktyviau perkamos įvairios ekologiškos daržovės. O štai traškučių ir jiems skirtų padažų populiarumas sumažėjo apie 10 proc. Galima daryti prielaidą, jog lietuviai ėmė dažniau rinktis sveikus užkandžius – nesvarbu, ar dirba, ar leidžiasi į atostogų nuotykius. Kad ir kaip vasaroja mūsų pirkėjai, užsukę į bet kurią „Maximos“ parduotuvę, čia ras visko, ko reikia tiek subalansuotam kasdieniam savo meniu, tiek iškylai gamtoje ar kelionei. O vasara mūsų parduotuvėse dar tęsiasi su „Keliautojų daina“, vis nauju šviežių gėrybių derliumi ir apskritai visomis prekėmis, kurių tik gali prireikti vasarotojams“, – pabaigai priduria I. Trakimaitė-Šeškuvienė.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Ieškantiems nebrangių eksperimentų virtuvėje: dūmo skonio arbūzas nustebins visus

confident-noyce

Naujas ženklinimas atsiradęs ant dalies pakuočių: ką turėtų žinoti „Maximos“ pirkėjai?

confident-noyce

Šešioliktos savaitės akcijų leidiniai: ne velykinis kainų karas, bet vis vien / 2024-04-17

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau