Lietuvoje atsiras 114 naujų greičio matuoklių – kur ir kada jie „išdygs“?

AutoriusMarius Monkevičius (LRT.lt)
FotoLRT.LT, BNS

Lietuvoje iš viso jau veikia 262 vidutinio bei 70 momentinio greičio matuoklių, kurie „išbarstyti“ po visą šalį. Su jų pagalba kasmet užfiksuojama šimtai tūkstančių greičio viršijimo atvejų. Tačiau Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) tuo neketina apsiriboti ir per artimiausius dvejus metus žada sumontuoti dar daugiau nei 110 radarų. LRT.lt primena, kokiose vietose jie turėtų atsirasti.

Pirmosios vidutinio greičio matavimo sistemos (VGMS) Lietuvoje pradėjo veikti 2018 metais. Jos fiksuoja ne tik greičio pažeidimus, tačiau ir kelių mokesčio sumokėjimo, techninės apžiūros ir civilinės atsakomybės draudimo galiojimą.

Šiemet LAKD jau užbaigė suplanuotą VGMS plėtrą – Lietuvoje buvo sumontuota 100 matuoklių. Didžioji dalis jų buvo įdiegti aplink šalies didmiesčius: Vilnių, Kauną, Klaipėdą, Šiaulius, Panevėžį, Alytų. Taip pat ir aplink mažesnius miestus: Trakus, Plungę, Prienus.

Daug dėmesio sulaukė automagistralė iš Vilniaus Ukmergės link. Akylesni vairuotojai jau veikiausiai pastebėjo, kad dabar čia vidutinis transporto priemonių greitis matuojamas kone ištisai, o bendras ilgis sudaro apie 50 kilometrų.

Apie šiemet vykdytą greičio matuoklių plėtrą LRT.lt išsamiai rašė dar vasarą.

Vos užbaigusi minėtą projektą, LAKD jau dėlioja ateities planus. Aiškėja, jog per artimiausius dvejus metus pavojingiausiose šalies vietose bus sumontuota dar daugiau vidutinio ir momentinio greičio matuoklių.

„Per ateinančius 2023–2024 m. valstybinės reikšmės keliuose papildomai planuojama įrengti 54 vidutinio greičio matavimo sistemų ruožus, 2023 m. – 6 momentinio greičio matavimo kameras“, – portalui kalbėjo LAKD Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vyriausiasis komunikacijos vadybininkas Saulius Jansonas.

S. Jansonas.

Dalis iš suplanuotų naujų 54 VGMS ruožų turėtų atsirasti aplink Vilnių: po vieną link Druskininkų, atkarpose Pagiriai–Baltoji Vokė, Vilnius–Jašiūnai, Rudamina–Rakonys, du nauji ruožai suplanuoti Minsko plente.

Taip pat naujų VGMS ruožų atsiras automagistralėje Kaunas–Klaipėda, keliuose Trakai–Vievis, Aukštadvaris–Stakliškės, Vilnius–Molėtai, Nemenčinė–Buivydžiai, Pabradė–Švenčionys–Adutiškis ir Pabradė–Molėtai.

Numatyti nauji matuokliai ir keliuose Jonava–Ukmergė, Ukmergė–Kavarskas, Ukmergė–Utena, Kaunas–Jurbarkas, Marijampolė–Vilkaviškis, Alytus–Lazdijai, Tauragė–Kelmė, Klaipėda–Gargždai, Palanga–Šventoji, Šiauliai–Telšiai ir kt.

Nauji momentiniai greičio matuokliai turėtų atsirasti keliuose Kaunas–Karmėlava ir Šiauliai–Kuršėnai (2 matuokliai), taip pat Šeduvoje, Radviliškyje, Šiauliuose.

Visus planuojamus VGMS ruožus ir momentinius greičio matuoklius galima rasti čia.

LRT.lt primena, kad greičio matuoklių įrengimo darbai vykdomi etapais: atliekami įrangos derinimo ir metrologijos darbai, todėl veikiančių ruožų skaičius taip pat kinta kasdien. Greičio matuoklių įrengimo vietos nustatomos atsižvelgus į kriterijus, nustatytus Kelių direkcijos parengtose greičio matuoklių įrengimo eiliškumo nustatymo metodikose.

Vieni svarbiausių kriterijų yra vidutinis metinis paros eismo intensyvumas, eismo įvykių pasekmės, kai nesaugus važiavimo greitis yra, tikėtina, pagrindinė eismo įvykius nulėmusi priežastis, lenkimo ribojimai kelio ruože. Prioritetinę eilę sudaro pagal nustatytus kriterijus atrinkti valstybinės reikšmės kelių ruožai, kuriuose eismo saugos požiūriu tikslingiausia būtų diegti greičio kontrolės sistemas.

Apie kelio ruožą, kuriame įrengti nustatyto greičio režimo ar kitus pažeidimus fiksuojantys automatiniai prietaisai, informuoja kelio ženklai Nr. 636 „Automatinė eismo kontrolė“.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Lietuva ir Lenkija kartu sieks ES finansavimo keliui Augustavas–Vilnius atnaujinti

JP Redakcija

E. Sabutis žada mažinti greičio matuoklių tinklą: nematau poreikio pasipinigavimui

JP Redakcija

Svarbiausi 2025 m. darbai kelių sektoriuje: „Via Baltica“, kelias Vilnius-Utena, laukiamas kelių fondas

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads