5.9 C
Panevėžys
Ketvirtadienis, 26 gruodžio, 2024

LEA: pigesnės, efektyvesnės ir tvaresnės elektromobilių baterijos keičia rinką

AutoriuseltaFotofreepik.com

Elektromobiliuose naudojamų baterijų technologija ir kainų mažėjimas yra pagrindiniai veiksniai, lemiantys elektrinių automobilių plėtrą, nurodo Lietuvos energetikos agentūra (LEA). Organizacijos teigimu, tikimasi, jog ateityje naujos inovacijos ir patobulinimai ne tik didins vartotojų pasitikėjimą elektrinėmis transporto priemonėmis, bet ir skatins tvaraus transporto sprendimų pritaikymą visame pasaulyje.

LEA duomenimis, vidutinė elektromobilių baterijos talpa nuo 2017 m. išaugo nuo 40 kWh iki 60-70 kWh, o kai kurių modelių talpa gali viršyti ir 120 kWh. Kaip rodo LEA atlikta elektromobiliuose naudojamų baterijų techninių parametrų ir kainų analizė, tokiomis sąlygomis galima nuvažiuoti iki 500 km, elektromobilio bateriją įkrovus vieną kartą.

Agentūros teigimu, energijos tankis per 2017-2024 m. laikotarpį padidėjo nuo 150 Wh/kg iki 220 Wh/kg. Be to, tikimasi, kad kietojo elektrolito ir ličio-sieros baterijos potencialiai pasieks 400–500 Wh/kg, o tai leis mažinti baterijų svorį ir didinti efektyvumą.

„Kietojo elektrolito baterijos žada geresnį energijos tankį, saugumą ir ilgaamžiškumą, tačiau dar laukia platus jų komercinis pritaikymas. Tuo metu natrio jonų baterijos dėl mažesnių sąnaudų tampa potencialiai svarbios mažesniems elektromobiliams“, – nurodo agentūra.

„Naujos technologijos, kaip antai daugiasluoksniai elektrodai ir didesnės galios įkrovikliai, lėmė, jog 2024 m. baterijų įkrovimas greitose stotelėse nuo 10 proc. iki 80 proc. užtrunka vos 20-30 min., kai 2017 m. toks įkrovimas užtrukdavo 60-90 minučių. Tai pasiekta dėl naujų technologijų, tokių kaip daugiasluoksniai elektrodai ir didesnės galios įkrovikliai“, – priduriama pranešime.

Nustatyta, jog elektromobilių baterijų kainos per pastaruosius penkerius metus sumažėjo 38 proc. LEA teigimu, tai lėmė efektyvesnės gamybos technologijos, automatizacija ir kritusios žaliavų kainos. Taip pat kainas mažinti padėjo ir naujos, pigesnės bei lengviau prieinamos baterijų chemijos.

Prognozuojama, kad iki 2030 m. baterijų kaina dar sumažės iki 70 USD/kWh, o dėl to elektromobilių kainos priartės prie vidaus degimo varikliais varomų automobilių kainų.

2024 m. gruodžio 1 d. Lietuvos kelių transporto priemonių registre buvo įregistruoti 27 447 lengvieji keleiviniai elektromobiliai: 15 653 grynieji elektromobiliai ir 11 794 iš išorės įkraunami hibridai. Elektromobilių skaičius parke šiemet išaugo 44,3 proc. Įvertinus 2024 m. elektromobilių skaičiaus didėjimo parke tendencijas, galima prognozuoti, kad iki 2025 m. pabaigos lengvųjų keleivinių transporto priemonių parke galėtų būti 41 450 elektromobilių, nurodo LEA.

Agentūros teigimu, 2024 m. elektromobilių užimama viso transporto parko dalis išaugo nuo 1,11 proc. iki 1,56 proc. Įvertinus viso parko ir elektromobilių skaičiaus augimo tendencijas, prognozuojama, kad elektromobilių dalis Lietuvos transporto parke 2025 m. augs sparčiau ir kitų metų pabaigoje gali siekti 2,25 proc.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

S. Gentvilas siūlo skubinti savivaldybes įrengti viešas elektromobilių stoteles

confident-noyce

Automobilių rinka – prie lūžio taško: kaip kompaktiški elektromobiliai keičia žaidimo taisykles?

confident-noyce

LEA: lapkritį šalyje įregistruoti 959 elektromobiliai

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau