Laiku nepašalinus gedimų, ESO vartotojams mokės kompensacijas

Autoriuselta
Fotobendrovės


Nuo šių metų liepos 1 dienos priklausomai nuo teritorijos visiems vartotojams neplaninių atjungimų arba gedimų atvejais bus taikomi bendri elektros energijos atstatymo laikai. Juos viršijus, „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) įsipareigoja savo klientams išmokėti kompensacijas, rašoma bendrovės pranešime žiniasklaidai.

Anot ESO viešųjų ryšių projektų vadovės Rasos Juodkienės, pokytis vykdomas remiantis Elektros energetikos įstatymo pakeitimais ir yra aktualiausias verslo klientams, kuriems už didesnį patikimumo aprūpinimą elektros energija suteikta I ar II patikimumo kategorija ir kurie šiuo metu moka patikimumo kategorijos dedamąją. Pagal keičiamą tvarką, II kategorijai elektros energijos tiekimo atstatymą privaloma užtikrinti ne ilgiau nei per 2,5 valandos.

„Naikiname dar sovietmečiu atsiradusias taip vadinamas patikimumo kategorijas. Pakeitus įstatyminę bazę, pereiname prie vakarietiško modelio, kai galime tikslingai investuoti į tinklą atliepdami rinkos poreikius ir leisti sutaupyti verslui, kuris moka už kategorijas, nors ESO elektros energijos tiekimo atstatymo laikas yra pastebimai sutrumpėjęs ir lenkia patikimumo kategorijose numatytas 2,5val.“, – sakė R. Juodkienė.

Kada priklausys kompensacijos

Nors ESO vidutinis elektros energijos tiekimo atstatymo laikas yra 1,6 valandos, susiklosčius išskirtinėms situacijoms, jis gali prailgėti. Anot ESO atstovės, naikinant patikimumo kategorijas, bendrovė įsipareigoja atstatyti elektros energijos persiuntimą ne vėliau kaip per 6 valandas po gedimo tiems vartotojams, kurių elektros įrenginiai įrengti didžiuosiuose Lietuvos miestuose, turinčiuose daugiau kaip 80 tūkst. gyventojų (Vilnius, Kaunas, Klaipėda, Šiauliai, Panevėžys). Įsigaliojus pokyčiui, ESO per 6 valandas energijos tiekimą turės atstatyti ir laisvųjų ekonominių zonų teritorijose.

Kai vartotojų elektros įrenginiai, įrengti kitoje Lietuvos teritorijoje, atnaujinti elektros energijos tiekimą bus siekiama ne vėliau kaip per 12 valandų po gedimo. Jeigu nurodytas laikas bus viršytas, klientams taip pat bus mokamos kompensacijos.

Išskiriama ir tai, kad elektros energijos persiuntimui nutrūkus dėl gamtos reiškinių (potvynio, perkūnijos, apšalo, šlapdribos, audros, škvalo, ižo ar panašiai) sukeltos energetikos objektų ir įrenginių avarijos ar gaisro, ESO bus taikomas reikalavimas atnaujinti elektros energijos persiuntimą vartotojams per 72 valandas.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

„Litgrid“: vėjo ir saulės gamyba užtikrino 88 proc. elektros suvartojimo

JP Redakcija

ESO perspėja saugotis sukčių: pastebėta bandymų išvilioti pinigus apsimetus energetikais

JP Redakcija

LEA: praėjusią savaitę Lietuvoje buvo pagaminta 88 proc. visos suvartotos elektros energijos

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads