Kokie saugumo reikalavimai yra keliami pavojingų krovinių gabenimui?

Autoriusjp
Fotofreepik.com

Pavojingų krovinių gabenimas reikalauja ypatingo dėmesio ir laikymosi griežtų saugumo reikalavimų. Pavojingi kroviniai gali rimtai kelti grėsmę žmonėms, aplinkai ir turtui, todėl svarbu laikytis tiek tarptautinių, tiek nacionalinių teisės aktų. Šiame straipsnyje aptarsime pagrindinius saugumo reikalavimus, kurie yra taikomi pavojingų krovinių gabenimui.

Tarptautiniai reguliavimai

Pavojingų krovinių gabenimas yra reguliuojamas įvairiais tarptautiniais reglamentais, priklausomai nuo transportavimo būdo. Pagrindiniai tarptautiniai dokumentai, reguliuojantys pavojingų krovinių gabenimą, yra:

  • IMDG kodeksas (Tarptautinis pavojingų krovinių jūrų kodeksas): taikomas jūrų transportui.
  • ADR (Europos sutartis dėl pavojingų krovinių tarptautinių pervežimų keliais): taikoma kelių transportui.
  • RID (Tarptautinės taisyklės dėl pavojingų krovinių vežimo geležinkeliais): taikoma geležinkelio transportui.
  • ICAO-TI (Tarptautinė civilinės aviacijos organizacijos techninės instrukcijos) ir IATA-DGR (Tarptautinės oro transporto asociacijos pavojingų krovinių reglamentai): taikoma oro transportui.

Šie dokumentai nustato bendrus standartus, klasifikavimo sistemas, ženklinimo ir pakavimo reikalavimus, taip pat saugumo priemones, kurių reikia laikytis gabenimo metu.

Krovinių klasifikavimas

Pavojingi kroviniai turi būti teisingai klasifikuojami pagal jų pavojingumo laipsnį. Yra devynios pagrindinės pavojingų krovinių klasės:

Sprogiosios medžiagos.

Dujos.

Degieji skysčiai.

Degiosios kietosios medžiagos.

Oksiduojančiosios medžiagos ir organiniai peroksidai.

Toksiškos ir infekcinės medžiagos.

Radioaktyviosios medžiagos.

Korozinės medžiagos.

Kitos pavojingos medžiagos ir daiktai.

Kiekvienai klasei yra nustatyti specifiniai reikalavimai, kurių turi būti griežtai laikomasi.

Ženklinimas ir ženklai

Pavojingi kroviniai turi būti tinkamai pažymėti specialiais ženklais ir etiketėmis, nurodančiomis pavojų pobūdį. Ženklinimas turi būti aiškus, gerai matomas ir atitikti tarptautinius standartus. Pavyzdžiui, IMDG kodekse yra numatyti specifiniai ženkliukai ir ženklinimo reikalavimai kiekvienai pavojingų medžiagų klasei.

Pakuotė

Tinkama pakuotė yra esminis saugumo reikalavimas. Pakuotė turi būti patvari, nepralaidi ir atitikti pavojingos medžiagos pobūdį. Kiekvienai pavojingų krovinių klasei yra nustatyti konkretūs pakavimo reikalavimai. Be to, pakuotės turi būti testuojamos, kad užtikrintų jų atsparumą gabenimo metu.

Dokumentacija

Visi pavojingi kroviniai turi būti lydimi atitinkamos dokumentacijos, kurioje pateikiama išsami informacija apie krovinio pobūdį, pavojų ir gabenimo sąlygas. Šie dokumentai apima pavojingų medžiagų deklaraciją, pakavimo sąrašus, saugos duomenų lapus ir kitus svarbius dokumentus. Dokumentacija privalo būti aiški ir tiksliai perteikti gabenamo krovinio savybes.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

„LTG Cargo“: 2024 m. trečią ketvirtį atmesta perpus mažiau prašymų įvažiuoti į Lietuvą nei pernai

confident-noyce

Karinių ir kitų krovinių mazgą Palemone tikimasi įrengti 2026-ųjų pabaigoje

confident-noyce

Klaipėdos konteinerių terminalo krova šiemet augo 13 proc.

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau