0.6 C
Panevėžys
Trečiadienis, 4 gruodžio, 2024

Karinių ir kitų krovinių mazgą Palemone tikimasi įrengti 2026-ųjų pabaigoje

AutoriusGiedrius Gaidamavičius (BNS)FotoBNS

Karinių ir civilinių krovinių krovos mazgą su siaurąja europine geležinkelio vėže Palemone tikimasi įrengti 2026-ųjų pabaigoje, o ją pradėti naudoti 2027-ųjų pradžioje, teigia „Lietuvos geležinkelių“ infrastruktūros tinklą valdanti įmonė „LTG Infra“.

Pasak įmonės, darbai turėtų būti pradėti kitų metų liepą-rugsėjį.

Pasak „LTG Infra“ vadovo Vyčio Žalimo, būsima nauja teritorija Palemone, kokių šiuo metu Lietuvoje nėra, suteiks daugiau galimybių verslui į Vidurio bei Vakarų Europos šalis transportuoti įvarius krovinius, priimti daugiau ir ilgesnių traukinių sąstatų.

„Teritorija suprojektuota taip, kad atitiktų ir Krašto apsaugos ministerijos reikalavimus. Tiek dangos, tiek ir kiti specialūs sprendiniai leis joje aptarnauti visų tipų NATO krovinius. Verslui teritorija taip pat suteiks galimybę atvežti ir pakrauti ar perkrauti krovinius tarp skirtingo pločio vėžių“, – komentare BNS teigė V. Žalimas.

Šiuo metu kariniams kroviniams Lietuvoje naudojama 10 krovos aikštelių ir terminalų. Anot „LTG Infra“ vadovo, be aikštelės Palemone, ateityje planuojama įrengti dar keturias jiems pritaikytas krovos aikšteles.

Šiuo metu „Lietuvos geležinkeliai“ konsultuojasi su rinkos dalyviais dėl vėžės, kuri yra sudėtinė viso Palemono aikštelės projekto dalis, rangovo konkurso. Anot „LTG Infra“, konsultaciją dėl aikštelės, naujų krovos kelių statybos bei rekonstrukcijos ketinama skelbti lapkritį.

Vėžės, aikštelės bei su ja susijusios infrastuktūros darbų konkursus numatoma skelbti metų pabaigoje.

Pagal pernai rudenį pasirašytas sutartis aikštelę bei siaurąją europinę vėžę Palemone už daugiau nei 1,8 mln. eurų suprojektavo transporto infrastruktūros projektavimo įmonės „SRP projektas“ bei „Kelprojektas“.

Susisiekimo ministerija anksčiau skelbė, kad Palemone bus įrengta dvejopos paskirties 300 karinės ir civilinės technikos vietų sunkiasvorės technikos krovos aikštelė ir nutiesti trys papildomi geležinkelio keliai, o tai leis vienu metu atvykti trims traukiniams, gabenantiems karinę techniką.

Kokia bus objekto vertė, „LTG Infra“ nenurodo. Tačiau anksčiau įmonė skelbė, kad  tiek karinės technikos, tiek prekinių traukinių krovai pritaikytai infrastruktūrai Palemone bus skirta 26,5 mln. eurų, iš jų pusė  – 13,3 mln. eurų bus europinė parama.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

„LTG Cargo“: 2024 m. trečią ketvirtį atmesta perpus mažiau prašymų įvažiuoti į Lietuvą nei pernai

confident-noyce

Klaipėdos konteinerių terminalo krova šiemet augo 13 proc.

confident-noyce

Klaipėdos uoste šiemet jau perkrauta 22,3 mln. tonų krovinių

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau