9.3 C
Panevėžys
Sekmadienis, 28 balandžio, 2024

Druska gatvėse ir keliuose: kaip apsaugoti automobilį

AutoriusJPFotoBNS

Nors artėja pavasaris, termometro stulpelis dienomis fiksuoja kelis laipsnius aukščiau nulio, tačiau miestų gatvės bei užmiesčio keliai vis dar vietomis padengti druska. Ji transporto priemones apsaugo nuo slydimo, bet tuo pačiu gali padaryti didelę žalą automobiliui.

„Automobilius keliuose pastarosiomis savaitėmis veikia sniegas, ledas ir druska. Ji yra viena efektyviausių žiemą keliuose naudojamų priemonių – druska tirpdo ledą ir užtikrina saugaus vairavimo sąlygas eismo dalyviams. Tačiau druska sukelia ir transporto priemonių pažeidimus. Ištirpęs jos mišinys prasiskverbia į sunkiausiai pasiekiamas automobilių vietas – važiuoklę, kėbulo dalis, variklio skyrių ir net automobilio saloną. Vienintelis būdas išvengti druskos sukeliamos korozijos – neleisti druskai patekti į neapsaugotas metalines dalis. Šiuo atveju rekomenduojama naudoti specialias purškiamąsias apsaugos priemones“, – kalba draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

Artimiausiomis savaitėmis V. Katilienė pataria dažniau plauti transporto priemones. „Būtina reguliariai nuplauti kėbulą, kad pašalintumėte prilipusius druskos ir sniego likučius. Būtent šios nuosėdos laikui bėgant pažeidžia metalines transporto priemonės dalis. Po plovimo nepamirškite išdžiovinti automobilio – šaltame ore kėbulas gali būti pažeistas, jei paliksite šlapią. Šiam tikslui rekomenduojama rinktis mikropluošto audinį, nes medvilniniai audiniai gali subraižyti automobilį ir paskatinti rūdžių susidarymą. Mikropluošto šluostė surenka ploviklio likučius ir nešvarumus“, – sako draudimo bendrovės atstovė.

Vaškavimas – būtina apsauga nuo aplinkos poveikio

„Ypatinga priežiūra turėtų būti skiriama apatinei automobilio daliai, siekiant apsaugoti ją nuo rūdžių susidarymo. Šalinant druską ir nešvarumus, kurių susikaupia važinėjant žiemą, didžiausią dėmesį reikia skirti automobilio arkoms, slenksčiams ir dugnui, nes ten druskos nuosėdų būna daugiausiai – visuose smulkiuose plyšeliuose ir vingiuose. Arkas ir slenksčius geriausia plauti kartą per porą dienų, o automobilio dugną – bent kartą per savaitę plovyklose, kuriose yra specialiai tam skirta plovimo įranga“, – sako „PRO BRO Group“ ekspertas Algirdas Plečkaitis.

A. Plečkaičio teigimu, automobilį vaškuoti dabartiniu laikotarpiu yra būtina, kad prie kėbulo neliptų dulkės ir druska, o jis būtų labiau apsaugotas nuo žalingo aplinkos poveikio. „Kruopščiai užteptas vaško sluoksnis suteiks papildomą apsaugą nuo išorinių veiksnių, neleis vykti korozijai ir užtikrins apdorotų paviršių blizgesį. Kiekvieną automobilio plovimą reiktų pabaigti vaškavimo procedūra. Skysto pavidalo sausinamasis vaškas apsaugo automobilį iki sekančio plovimo, įtrinami sintetiniai ar natūralūs kėbulo vaškai apsaugo kėbulą iki 3 mėnesių. Tai svarbu ne tik kėbului, bet ir automobilio padangoms bei priekinėms grotelėms, kur nuosėdų susikaupia daugiausiai. Dėl vaško dangos prie automobilio nelips nešvarumai. Taigi ant kėbulo nesusidarys tiek daug ledo ir automobilį bus lengviau nuvalyti“, – kalba ekspertas.

„PRO BRO“ atstovas pataria sausinamąjį vašką purkšti ant švaraus kėbulo: pradėjus nuo apatinės automobilio dalies ir slenksčių, reikėtų kilti aukštyn. Vaškas visada turi būti šiltas, kad geriau priliptų prie kėbulo ir padengtų lako mikroįtrūkius. Savitarnos plovyklose nuvaškavus automobilį būtina pasirinkti ir skalavimo nukalkintu vandeniu programą – tuomet automobilis nudžius be vandens nuosėdų dėmių. Tunelinėse plovyklose, taip pat atliekama ši paslauga, pasirinkus vaškavimą siūlančią programą “, – pasakoja A. Plečkaitis.

Neleiskite užšalti automobilio durelėms ir langams

Pasak V. Katilienės, nuplovus automobilį svarbu atkreipti dėmesį į gumines durelių ir langų tarpines, kad ten susikaupęs vanduo neužšaltų ir nekiltų problemų, atidarant dureles ar langus.

Išvažiavus iš plovyklos, patogiausia būtų atidaryti visas varstomas automobilio dalis – dureles, bagažinę, kuro bako dangtelį – ir leisti į gumines tarpines patekusiam vandeniui nutekėti. Taip pat gumines tarpines galima nušluostyti sausa šluoste. Kad drėgmė nepadarytų žalos transporto priemonei, gali praversti pūtimo ar silikoninės tepimo priemonės.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Ką Rygos automobilių muziejuje veikia per pusę perpjautas apynaujis „Nissan Leaf“?

confident-noyce

Ieškant švaresnio transporto, specialistai beda pirštu į žemai kabantį vaisių: galime gaminti ir naudotis patys

confident-noyce

Naujieji „Audi“ įkraunami hibridai Q7 ir Q8 elektros režimu įveiks iki 90 km atstumą

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau