Ispanijos mieste Taragonoje vykusios „Kia“ elektromobilizmo dienos metu pristatytas EV4 yra pirmasis gamintojo elektromobilis sedano ir hečbeko kėbulu. Paaiškėjo, kada jis atvyks ir į Baltijos šalis – pirmieji naujojo modelio egzemplioriai Lietuvą pasieks jau šių metų rugsėjį.
Sėkmingų savybių tąsa
„Kia EV4“ eina tokių elektromobilių kaip „Kia EV9“ (pelnė 2024-ųjų Pasaulio metų automobilio apdovanojimą) ir „Kia EV6“ (tapo 2022 m. Europos metų automobiliu) jau pramintu taku – jiems sėkmę atnešė novatoriškos savybės. Kartu EV4 pristato naują sedanų ir hečbekų tipologiją. Tai darydamas gamintojas išplečia elektromobilių rinkos, tradiciškai orientuotos į įvairių formų krosoverius, pasiūlą.
Abi automobilio versijos pagamintos naudojant bendrovės 400 V elektrinę pasaulinę modulinę platformą (E-GMP), jose gali būti montuojamos standartinės (58,3 kWh) arba talpesnės (81,4 kWh) baterijos. Jose sukaupta energija perduodama į priekyje montuojamą 150 kW elektros motorą, leidžiantį elektromobiliui nuo 0 iki 100 km/val. pagreitėti atitinkamai per 7,4 ir 7,7 sekundės. Abiejų versijų maksimalus greitis – 170 km/val.
Daugybė sumanių aerodinaminių sprendimų, įskaitant visiškai uždarą dugną, padeda išlyginti oro srautą po automobiliu ir lemia itin mažą, 0,23 Cd siekiantį pasipriešinimo koeficientą. Tai leidžia EV4 sedanui viena įkrova nuvažiuoti 430 km atstumą su standartine baterija ir net 630 km su talpesniu akumuliatoriumi.
EV4 hečbekas, pagal WLTP metodiką, įveikia iki 590 km. Talpesniąją bateriją nuo 10 iki 80 proc. galima įkrauti vos per 31 minutę. Be to, EV4 integruotas 11 kW įkroviklis, kuris palaiko tiek vienfazį, tiek trifazį įkrovimą.
EV4 galimybes išplečia dvipusio įkrovimo funkcija, leidžianti iki 3,6 kW galia įkrauti įvairius prietaisus („Vehicle-to-Load“, V2L) ir iki 10 kW galia perduoti energiją į tinklą („Vehicle-to-Grid“, V2G). Įkrovimo anga sumontuota ant priekinio sparno, todėl ją pasiekti paprasčiau, o naudotis įvairiais įkrovimo sprendimais – patogiau. Praktiškumo suteikia ir naujai suprojektuotas matomas įkrovimo būsenos indikatorius.
Pramogų ir informacijos sistemos naujovės
Vairuotoją ir keleivius salone pasitinka 30 colių įstrižainės vaizdo platforma, sudaryta iš dviejų 12,3 colio ir vieno 5,3 colio skaitmeninio ekrano. Ji veikia kartu su nuolat prie interneto prijungta „Navigation Cockpit“ (ccNC) sistema. Tai vienas pažangiausių pramogų ir informacijos teikimo automobilyje sprendimų.
Pažangiausias iš jų – „Vehicle Smart TV“ – suteikia galimybę naudotis daugybe pramogų, įskaitant „YouTube“, „Netflix“, „Disney+“ platformas, įvairius žaidimus ir net karaokę. Elektromobilio sistema ekrane palaiko įvairius „YouTube“ ir „Netflix“ turinio rodymo formatus (pvz., 21:9 santykio formatą), tad galima įtraukiančiai mėgautis šiomis platformomis. Gamintojas ketina ir toliau tobulinti informacijos ir pramogų sistemą, į ją įtraukti daugiau kategorizuoto turinio: pavyzdžiui, srautinio perdavimo paslaugų, per programėles pasiekiamų žaidimų ir naujienų kanalų.
Aktyvavus „Rest mode“ režimą, bus aktyvuota priekinių elektromobilių sėdynių atpalaidavimo funkcija ir jaukią atmosferą sukuriantis apšvietimas. „Theatre mode“ optimizuoja 30 colių ekrano parinktis, salono apšvietimą ir aštuonių garsiakalbių garso sistemą (taip pat galima įsirengti aštuonių garsiakalbių „Harman Kardon“ sistemą), kad suteiktų išskirtinę turinio žiūrėjimo patirtį.
„Kia“ dirbtinio intelekto asistentas naudoja mašininį mokymąsi, kad nuolat gerintų balso atpažinimo tikslumą. Be to, taip stiprinamas ryšys tarp EV4 ir išorinių informacinių sistemų ir užtikrinama geresnė vairavimo patirtis.
Dar viena gamintojo naujovė – nuotoliniai elektromobilio programinės įrangos atnaujinimai, kuriuos vartotojai gali inicijuoti ne tik belaidžiu būdu iš automobilio, bet ir iš savo mobiliųjų telefonų, sklandžiai prisijungdami prie savo elektromobilių.
EV4 daug dėmesio keleivių patogumui skiriama ir per kitas funkcijas, kaip antai besisukantį centrinį porankį ar nedideliu stalu virstančią stumdomąją konsolę. Be to, salone maksimaliai daug erdvės abiejose sėdynių eilėse, o bagažo erdvė – didžiausia savo klasėje: 490 litrų sedane ir 435 litrai hečbeke. Intuityviai naudojami fiziniai mygtukai ir adaptyvus salono apšvietimas dar labiau palengvina vairavimą.
„EV4 GT-line“ apdailos versija pasižymi išskirtiniais, dinamiškesnį charakterį sukuriančiais dizaino elementais. Šio varianto sparno formos priekinis ir galinis buferiai suteikia paveikesnį aptakesnio kėbulo įspūdį, o trikampio motyvo 19 colių ratai sustiprina futuristinį, sportišką automobilio įvaizdį.
Daugiau patogumo ir saugumo
Pažangūs inžineriniai ir technologiniai sprendimai leido kūrėjams užtikrinti patogesnį „Kia EV4“ naudojimą ir šiuolaikišką jo junglumą. Pavyzdžiui, išmaniajame telefone diegiamas naujausios 2.02 versijos skaitmeninis raktas suteikia paprastą prieigą: priartėjus prie automobilio juo galima atrakinti EV4, aktyvuoti variklį ir naudotis nuotolinio valdymo funkcijomis. Per įdiegtą programėlę prieigą galima bendrinti su iki 15 įrenginių, įskaitant „Apple Watch“ laikrodžius.
Kelyje patogu naudotis „i-Pedal 3.0“ sistema, veikiančia visuose regeneracinio stabdymo lygiuose. Kartu su EV4 adaptyvia išmaniojo regeneravimo funkcija ji padeda dar labiau padidinti keleivių komfortą ir palengvinti vairavimą. „i-Pedal 3.0“ sistema veikia ir atbuline eiga. O „i-Pedal Memory“ funkcija įsimena ankstesnes „i-Pedal“ parinktis, kad iš naujo paleidus automobilį grįžtų prie paskutinį kartą naudoto nustatymo.
Kaip ir kiti „Kia“ elektromobiliai, EV4 užtikrina išskirtinius saugumo standartus. Tai padaryti leidžia „Highway Driving Assist“ (HDA 2) technologija. Ji apima patobulintas adaptyviąsias pagalbos vairuotojui sistemas (ADAS) su įspėjimo apie blaškymąsi funkcija, antrosios kartos priekinio susidūrimo išvengimo pagalbos ir eismo juostos sekimo pagalbos sistemomis, išmaniąja greičio apribojimo pagalba ir nuotolinio parkavimo funkcija.
Taip pat siūlomas 12 colių priekinio stiklo projekcinis ekranas, kad vairuotojai galėtų matyti svarbiausią informaciją, kaip antai važiavimo greitį ar navigacijos rodmenis, priešais save, ir tuo pat metu stebėtų kelią.
„Kia“ „Hands On Detection“ (HOD) sistema jaučia vairaračio ir atskirų vairuotojo rankos dalių (pirštų, vienos rankos, abiejų rankų) kontaktą. Taip elektromobilis nustato, ar vairuotojas jį valdo, todėl galima lengvai išjungti ADAS įspėjimus paprastu prisilietimu prie vairo.
Be to, „Driving Package F+“ („Drive Wise“) pažangi pagalbos vairuotojui sistema naudojasi kameromis ir radarais, kad nustatytų pavojingas situacijas ir padėtų vairuotojui saugiai vairuoti bei manevruoti.
