5.2 C
Panevėžys
Penktadienis, 8 lapkričio, 2024

„LTG Cargo“: 2024 m. trečią ketvirtį atmesta perpus mažiau prašymų įvažiuoti į Lietuvą nei pernai

AutoriusŽygimantas Šilobritas (ELTA)Fotofreepik.com

Lyginant 2024 m. trečiąjį ketvirtį su tuo pačiu laikotarpiu praeitais metais, „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės įmonė „LTG Cargo“ atmetė dvigubai mažiau prašymų įvežti krovinį į Lietuvą, teigia įmonės generalinė direktorė Eglė Šimė. Anot jos, „LTG Cargo“ gebėjimai užkardyti sankcijų apėjimą gerėja, tobulėja ir apribojimų išvengimo schemos.

„Statistika rodo, kad situacija yra aprimusi. Tai mes pasitikrinome skaičius, kiek atmesdavome kreipimųsi vežti krovinį prieš metus ir dabar. Tai imant šių metų trečio ketvirčio duomenis, tai dvigubai mažesnis skaičius“, – Sankcijų valdymo forume paklausta, ar matomas bandymų apeiti sankcijas aprimimas, teigė E. Šimė.

„Tas situacijos nusistovėjimas kelia nerimą ar mes taip gerai dirbame ar jie?“ – retoriškai klausė ji.

„LTG Cargo“ generalinės direktorės teigimu, šiuo metu tobulinamas patikros procesas, bandoma užtikrinti, kad bandymai apeiti sankcijas būtų užkardomi dar nepasiekus Lietuvos sienos.

„Darome viską, kad krovinys net į Lietuvą negalėtų įvažiuoti. Ir tai rodo vagonų skaičius, kuriuos turime apgręžti jau pasiekus pirmą stotį Lietuvoje. Per šiuos metus 333 vagonai. Praėjusiais metais turėjome 1,6 tūkst. vagonus“, – tvirtino ji.

LTG generalinis direktorius: atlikome 3,5 tūkst. krovinių patikrinimų

Tuo metu LTG grupės generalinis direktorius Egidijus Lazauskas aiškino, kad per praėjusius metus buvo atlikti 3,5 tūkst. krovinių patikrinimai. Jis pastebi, kad didžiausia problema siekiant nustatyti ar tam tikram kroviniui sankcijos taikomos – savininkų ir naudos gavėjų atsekimas.

„LTG per praeitus metus atliko 3,5 tūkst. tyrimų, kai kilo įtarimų, kad kažkas negerai. Ir 2 temos pagrindinės, tai krovinio savininkų klausimas, o kitas yra krovinio sankcijos. Didesnė problema yra savininkai, nes kai pradedamos keisti akcininkų struktūros, ne visada lengva susekti. Tam susikūrėme žinių bazę, iš kurios imame informaciją, lyginame pokyčius ir taip pavyksta nustatyti veikėjus, kurie bando situacija pasinaudoti“, – komentavo E. Lazauskas.

Taip pat LTG direktorius pasidžiaugė, kad „LTG Cargo“ laimėjo visus teisminius procesus, kurie buvo iškelti dėl sankcijų pritaikymo tam tikriems kroviniams.

„Per šiuos metus prasidėjo 4 teisminiai procesai dėl sankcijų. Ir visų jų atveju, galime pasidžiaugti, kad teismai nusprendė, jog „LTG Cargo“ priėmė teisėtą sprendimą“, – teigė jis.

ELTA primena, kad Europos Sąjungos (ES) šalys šiuo metu yra priėmusios 14 sankcijų paketų nukreiptų prieš agresiją Ukrainoje vykdančią Rusiją. Prekybos apribojimai įvesti ir Baltarusijai, taip siekiant pažaboti apribojimų Maskvos režimui vengimo.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Karinių ir kitų krovinių mazgą Palemone tikimasi įrengti 2026-ųjų pabaigoje

confident-noyce

Klaipėdos konteinerių terminalo krova šiemet augo 13 proc.

confident-noyce

Klaipėdos uoste šiemet jau perkrauta 22,3 mln. tonų krovinių

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau