Nuo šių metų pradžios Panevėžio mieste Socialinis taksi veiks tik komercinėmis kainomis. Tokia situacija susiklostė dėl kelių priežasčių: dalis savivaldybių apskritai nesuplanavo lėšų negalią turinčių asmenų transporto paslaugų organizavimui finansuoti, dalyje – vis dar nepaskelbti konkursai ar viešieji pirkimai.
„Šiuos metus tiek mes, tiek mūsų klientai pasitinkame su nežinomybe. Aiškią situaciją žinome dėl Kauno miesto – jame mūsų paslaugų savivaldybė 2023 m. nebefinansuos. Taip pat dėl Ukmergės – joje jau buvo paskelbti viešieji pirkimai. Dėl likusių savivaldybių vis dar neaišku. Buvome patikinti, jog biudžeto eilutė šiai paslaugai numatyta. Jei tai tiesa – lauksime viešųjų pirkimų ar konkursų ir bandysime juose dalyvauti“, – teigė „Socialinis taksi“ vadovas Liutauras Vičkačka.
Panevėžyje – komercinės kainos
Panevėžyje Socialinis taksi pirmuosius metų mėnesius veiklą planuoja vykdyti komercinėmis kainomis. Tikimasi, jog per tą laikotarpį bus aiškus negalią turinčių asmenų transporto organizavimo ir asistavimo paslaugų finansavimo likimas.
Pasak vadovo, aktyviai bendraujama su Panevėžio miesto savivaldybės Socialinių reikalų Socialinių paslaugų poskyrio specialistais.
„Iš komunikacijos su Panevėžio Socialinių reikalų skyriumi jau žinome, jog lėšos 2023 metams negalią turinčių asmenų transporto organizavimo ir asistavimo paslaugoms finansuoti savivaldybės biudžete numatytos ir turėtų būti skelbiami viešieji pirkimai. Galime tikrai pasidžiaugti. Tačiau tikslaus žinojimo per kiek laiko bus sutvarkyti formalumai ir kada bus paskelbti viešieji pirkimai – neturime. Kuomet paskelbs – teiksime dokumentus“, – sakė L. Vičkačka.

Be savivaldybių paramos – paslaugomis naudotųsi labai maža dalis gyventojų
Vadovo teigimu jų įstaiga negali Panevėžyje veikti standartinėmis kainomis ir yra priversti naudotis komercinėmis. Pasak jo, tai tikrai lems negalią turinčių klientų mobilumo mažėjimą, nes tokios kainos, atsižvelgiant į žmonių pajamas, bus per didelės.
„O mums – nėra kitos išeities. Panevėžyje turime savo techniką ir du vairuotojų etatus. Tai esminė problema – neaiškumas per kiek laiko viskas išsispręs, nes tai liečia ne tik mus, bet ir mūsų klientus“, – sakė L. Vičkačka.
„Paslaugų teikimo išlaidos dabartiniame kontekste iš tiesų yra didžiulės. Reikia suprasti, jog be savivaldybės finansavimo transporto ir asistavimo paslaugas pirkti galės tik labai maža buvusių klientų dalis, juk negalią turintys asmenys viena pažeidžiamiausių, socialinę atskirtį ir skurdą patiriančių grupių. Liūdna, jei jiems negalėsime tinkamai padėti. Esame nevyriausybinė organizacija ir nuostolingai dirbti kelis mėnesius negalime, todėl tikimės, jog sausį žinosime, kas laukia mūsų ir mūsų klientų.“ – sakė L. Vičkačka.
