Mokslininkas: Lietuva pati gali pasigaminti į „Bayraktar“ labai panašius orlaivius

AutoriusBNS
FotoBNS


Lietuvoje galima sukonstruoti labai panašius į turkiškus „Bayraktar“ orlaivius, sako Vilniaus Gedimino technikos universiteto (Vilnius Tech) Aeronautikos inžinerijos katedros mokslininkas Domantas Bručas.   

Pasak jo, pakankamai nebrangi jų gamyba Prienuose užtruktų pusmetį ar ilgiausiai metus.

„Jeigu kalbame apie tą patį „Bayraktar“ ar tokio dydžio – 500-600 kg – orlaivius Lietuvoje y,ra lygiai taip pat kompetencija, kad tokius panašius orlaivius arba su panašiomis charakteristikomis galima būtų gaminti“, – trečiadienį Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitete svarstant Lietuvos gynybos pramonės plėtros perspektyvas sakė D. Bručas.

Pasak jo, gamyba galima patobulinus vienintelės sklandytuvų gamintojos Baltijos šalyse „Sportinė aviacija & Ko“ bazėje Prienuose konstruojamus rankiniu būdu valdomus orlaivius „Lak-17fes“ – juose reikėtų sumontuoti automatinio valdymo ir stebėjimo sistemas.

„Toks orlaivis būtų labai artimas tiems patiems „Bayraktar“. Charakteristikos labai labai artimos. Automatinio valdymo sistemą ir sumontuoti stebėjimo sistemas Lietuvoje kompetencijos tikrai pakanka“, – parlamentarams aiškino mokslininkas.

„Lak-17fes“ maksimalus skrydžio aukštis siekia 8 km, o „Bayraktar TB2“ – 8,2 km, abiejų kilimo svoris siekia apie 650 kg, o naudingo krovinio lietuviškajame orlaivyje būtų galima pernešti 300 kg, „Bayraktar – perpus mažiau.

Su elektrine jėgaine „Lak-17fes“ galėtų skristi 5 val., apie turkišką orlaivį duomenų nėra, o su stūmokline jėgaine atitinkamai 30 val ir 27 valandas.

D. Bručo teigimu, lietuviško „Bayraktar“ gamybai ilgai ruoštis nereikėtų.

„„Gamyba – BNS) nėra kažkas tokio, kam reikėtų penkių ar dešimties metų. Visa tai galima padaryti per pusmetį, maksimum per metus. Visa tai būtų daroma greitai ir pakankamai nebrangiai“, – sakė specialistas.

Jis, be kita ko neatmeta, galimybės į bepiločius orlaivius pervarkyti ir Ukrainoje bei treniruotėms, bandymams naudoti Čekijoje gamintus „Blanik-L13“ sklandytuvus, kurių Lietuvoje yra apie trys dešimtys ir kuriems su pilotais skraidyti negalima dėl silpnų konstrukcijų.

Šie lėktuvai dabar saugomi Palūknio aerodrome, jų likutinė vertė yra 1 euras.

„Juos būtų galima pertvarkyti į bepiločius orlaivius. Per du-tris mėnesius“, –  teigė  D. Bručas.

Bepiločius „Bayraktar“ naudoja Rusijos invazijai besipriešinanti Ukraina. Vieną „Bayraktar TB2“ su amunicija Lietuva už piliečių surinktus pinigus ir droną gaminanti Turkijos įmonė šaliai padovanojo.

Ggeužės pabaigoje krašto apsaugos ministras Arvydas Anušauskas pranešė, kad Lietuva svarsto įsigyti „Bayraktar“ dronų.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Lietuvoje siūloma leisti registruoti didesnius mažuosius orlaivius

JP Redakcija

Vyriausybė pritarė bepiločių orlaivių skraidymo reglamentavimui

JP Redakcija

Sėkmingas „Vanago“ skrydis: A. Anušauskas dalijasi iškalbingu vaizdo įrašu ir žiniomis apie milijoninius rusų nuostolius

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads