Švedijos sunkiojo transporto gamintoja „Scania“ pristatė visiškai elektrinius ir iš elektros tinklo įkraunamus hibridinius sunkvežimius. Jie pirmiausia bus skirti transporto operacijoms miestuose ir jų apylinkėse. Kompanija žada neapsiriboti ties šiais segmentais ir kasmet pasiūlyti naujus elektrifikuotus sprendimus visai savo gamai. Artimiausiuose planuose – tolimųjų pervežimų ir statybų transportas.
„Skelbiame savo ilgalaikio įsipareigojimo elektrifikuoti sunkųjį transportą pradžią. Šiuo tikslu pertvarkome savo gamybą. Po kelerių metų pristatysime tolimųjų pervežimų elektrinius sunkvežimius. Jie bus pritaikyti greitam įkrovimui per 45 minutes, skirtas vairuotojų polsiui”, – sako „Scania“ prezidentas ir generalinis direktorius Henrikas Henrikssonas.
Pristatytas visiškai elektrinis „Scania“ sunkvežimis, komplektuojamas su darbui mieste specialiai sukurtomis L ir P serijos kabinomis, talpina 165–300 kWh baterijas, skirtas 230 kW elektriniam varikliui, tolygų maždaug 310 AG. Naujasis agregatas turi dvi pavaras, užtikrinančias didesnę galią plačiame greičio diapazone, taip pagerinant valdymo savybes ir komfortą. Galimos kelios komplektacijos – su penkiomis arba devyniomis baterijomis. Su pastarosiomis vienu įkrovimu galima įveikti iki 250 km.
Tuo tarpu iš elektros tinklo įkraunamas hibridinis sunkvežimis, kuris taip pat bus siūlomas su L ir P serijų kabinomis, suteikia lankstumą – galimybę įveikti didelius atstumus vidaus degimo variklio režimu ir prireikus nuvažiuoti iki 60 km elektra. Pasinaudojant abiejų variklių privalumais vežėjai ne tik ženkliai sumažins poveikį aplinkai, bet ir optimizuos logistiką, ypač miestų centruose.
„Scania atstovų teigimu, nors tam tikrais aspektais elektrifikuotos transporto priemonės yra nauja technologija, savo patikimumu jos nenusileis įprastiems „Scania“ sunkvežimiams, o pirmieji tuo įsitikinti galės tvarų verslą puoselėjantys vežėjai.
„Atlikome visus įmanomus veiksmus, užtikrinančius aukštą technologijų kokybę, kuo visuomet garsėjo „Scania“. Esame įsitikinę, kad progresyvūs klientai noriai rodys kelią į elektrifikavimą ir žengs pirmuosius žingsnius. Tai puiki galimybė būti vienais pirmųjų kelyje su ateities sunkvežimiais, anksti prisitaikyti prie tendencijų, veikti tvariai, tobulėti ir mokytis dirbti dar efektyviau su šia technologija“, – pažymi Andersas Lampinenas, naujųjų „Scania“ technologijų direktorius.
Elektrinių sunkvežimių aktualumą rodo ir bandomieji projektai bei šį pavasarį sudarytas didelis išankstinis sandoris dėl sunkvežimių tiekimo – Norvegijos maisto produktų didmenininkė ASKO nusprendė savo transporto parką papildyti net 75 elektra varomais „Scania“ distribuciniais sunkvežimiais po to, kai juos išbandžiusi liko patenkinta rezultatais.
Elektrifikuoti sunkvežimiai bus pritaikomi ne tik bendrųjų ar temperatūrinių krovinių gabenimui. Jie galės būti efektyviai naudojami su įvairiais antstatais, tokiais kaip šiukšlių surinkėjai, betono maišytuvai, savivarčiai, kabliniai keltuvai, taip pat priešgaisrinių gelbėjimo tarnybų įrangai.
Naudojant kombinuotos įkrovimo sistemos (CCS) jungtį, baterijos įsikraus 130 kW nuolatine srove. Įkrovimas nuo nulio iki 80 procentų truks apie 55 minutes komplektacijoje esant 5-ioms baterijoms ir iki 100 minučių esant 9-ioms. Baterijos taip pat nuolat krausis per regeneracinę stabdymo energiją.
Hibridinė versija su 280–360 AG vidaus degimo varikliu bus komplektuojama su trimis baterijomis, kurių 90 kWh galia skirta 115 kW elektros varikliui. Įkrovimas nuo nulio iki 80 procentų truks apie 35 minutes. Ilgesnį baterijos veikimą taip pat palaikys regeneracinė stabdymo energija.
„Scania“ elektrifikavimo sprendimus vysto jau kurį laiką, siekdama ženkliai prisidėti įgyvendinant Paryžiaus susitarimo tikslą neviršyti vidutinės pasaulio temperatūros daugiau kaip 2°C. Tokie sunkvežimiai taip pat suteikia galimybių padidinti transporto priemonių naudojimą – tylus veikimas leidžia transporto paslaugas pratęsti iki nakties ir ankstyvo ryto, taip išvengiant eismo spūsčių ir parkavimo sunkumų.