Kad mokymo ir mokymosi procesas mokykloje vyktų sėkmingai, mokiniai joje turi jausti komfortą. Tam didžiulę įtaką turi mokyklos aplinka, kuri turi sukurti tokį mikroklimatą, kad mokiniai galėtų jaustis saugūs, sveiki ir pilnaverčiai žmonės. Mokyklinė aplinka daro didelę įtaką ugdymo rezultatams.
Siekdama mokymą ir mokymąsi padaryti įdomesnį, patrauklesnį ir taip sustiprinti mokinių mokymosi motyvaciją Panevėžio „Žemynos“ progimnazijos bendruomenė savo teritorijoje įrengė net keliolika edukacinių erdvių.
Mokyklos patalpose įkurtas nuolat naujais eksponatais praturtinamas muziejus, kuriame ne tik vyksta pamokos, įvairios edukacinės programos, bet ir laisvalaikio metu mokiniai jame atranda juos dominančių dalykų. Skaityklos prieškambaryje įrengta diskusijų zona su patogiais (todėl mokinių labai pamėgtais) sėdmaišiais.
Erdvu, jauku skaitykloje, kurioje niekieno netrukdomas kiekvienas gali ieškoti reikiamos informacijos knygose ar kompiuteryje. Molio degimo krosnelę turinti keramikos studija atveria keramikos meno dirbinių subtilybes.
Planšečių klasė skirta inovatyvioms ugdymo idėjoms įgyvendinti. Psichologo kabinete save geriau pažinti, nusiraminti gali nerimą jaučiantys vaikai. Progimnazijoje įkurtos net kelios ekspozicijų erdvės, kuriose eksponuojami mokinių, jų tėvelių, mokytojų bei žinomų menininkų kūrybiniai darbai. Antro aukšto fojė šiais metais pasipuošė keramikinių plytelių, kuriose pavaizduoti lietuvių tautiniai simboliai, raštai bei baltiški ženklai, sienele, pavadinta „Laikmečio mozaika 1918- 2018“.
Plyteles kūrė mokiniai, jų tėveliai, mokytojai. Kiekviena plytelė pasirašyta ją gaminusio žmogaus parašu. Įvairių užsiėmimų metu mokiniai aiškinasi plytelėse esančių ženklų reikšmes, bando juos nupiešti, iškarpyti. Jau trylika metų mokykloje klesti Mažasis botanikos sodas, kuriame mokiniai kartu su biologijos mokytoja augina daugiau kaip septyniasdešimt augalų.
Net kelios edukacinės erdvės įrengtos mokyklos kieme. Įvairūs tradiciniai renginiai, tokie kaip „Poezijos pavasarėlis“, konkursai „Būk atsargus kelyje“, kūrybinės popietės ir kiti, vyksta visos bendruomenės kurtame labai gražiame, jaukiame mokyklos vidiniame kiemelyje. Mokyklą supa 2015 metais įrengtas ekologinis takas „Susipažinkime…“.
Jame per keturiasdešimt rūšių medžių bei krūmų. Mokiniai apie kiekvieną iš jų yra surinkę daug informacijos, nufotografavę, parengę skaidres. Ši medžiaga naudojama įvairių dalykų (gamtos mokslų, geografijos, pradinių klasių, lietuvių kalbos) pamokose. Ekologiniame take įrengta Lauko klasė. Joje sudarytos sąlygos susėdus ant kelmų gražioje aplinkoje, seno malūno pašonėje, mokyti ir mokytis. Puiki erdvė pažinimo ir kūrybos laisvei.
Po technologijų kabineto langais –prieskonių lysvės, kuriose mokiniai augina prieskonius, o šiems užaugus, gardina jais savo paruoštus patiekalus. Šalia tako į progimnazijos baseiną Lietuvos valstybės atkūrimo 100- osioms metinėms įamžinti įkurtas „Žemynos“ progimnazijos plaukimo baseino ugdytinių- olimpiečių skveras, kuriame nerūdijančio plieno lentelėse įrašytos Lietuvą pasaulyje garsinusių mūsų mokyklos plaukikų pavardės (Dariaus Grigalionio, Arūno Savicko, Jūratės Ladavičiūtės, Pauliaus Andrijausko, Mindaugo Sadausko, Simono Bilio, Andriaus Šidlausko, Dano Rapšio), pasodinti medžiai.
Ši edukacinė erdvė, tinkanti tiek lietuvių kalbos, tiek matematikos bei kitų dėstomų dalykų pamokoms, įkvepia mokinius ištvermingai siekti užsibrėžtų tikslų, domėtis Lietuvos olimpiečiais, sporto pasauliu. Visai neseniai mokyklos teritorijoje įrengtas modernus aukšto lygio stadionas. Kūno kultūros pamokų, treniruočių metu jame sportuojantys mokiniai jaučia komfortą, pasididžiavimą savo mokykla, savo miestu, kyla jų savivertė, formuojasi estetinis skonis. Stadione įrengta 550 kėdžių, kuriomis gali naudotis mokyklos bendruomenės nariai įvairių renginių, tokių kaip „Šeimos dienos šventė“, „Šokių diena“, „Vaikų diena“, „Sporto diena“, metu.
Visos progimnazijoje įrengtos edukacinės erdvės skatina mokytojus kūrybiškai jas naudoti ugdymo procese, ieškoti naujų mokymo metodų, kurie padėtų įtraukti mokinius į praktinę veiklą, suteiktų jiems galimybę mokytis dinamiškai, kad gerėtų ugdymo rezultatai.