-1.4 C
Panevėžys
Šeštadienis, 22 vasario, 2025

Vartotojų mokėjimo įpročiai: dažniausiai atsiskaito kortele arba telefonu

AutoriusELTA
FotoFREEPIK.COM


Besikeičiantys vartotojų įpročiai skatina smulkiuosius verslininkus užtikrinti atsiskaitymo būdų įvairovę. „Citadele“ banko inicijuotos apklausos duomenimis, daugumai gyventojų dažniausiai atsiskaitant mokėjimo kortele ar išmaniaisiais įrenginiais, grynuosius pinigus kaip pagrindinį atsiskaitymo būdą renkasi tik 15 proc. respondentų. 

Apklausos duomenimis, dažniausiai atsiskaitantys fizine mokėjimo kortele nurodė  daugiau nei pusė respondentų (59 proc). Kas penktas (23 proc.) apklaustasis nurodė įprastai atsiskaitantis telefonu.

„Prieš didesnius renginius – Kaziuko mugę, Tautų mugę, Sostinės dienas – fiksuojame išaugantį užklausų skaičių dėl mobiliųjų mokėjimo skaitytuvų ar galimybės priimti mokėjimus išmaniuoju telefonu“, – teigia banko Baltijos šalių lėšų valdymo ir prekybos finansavimo tarnybos vadovas Romas Čereška.

Jo teigimu, 2024 m. mokėjimus telefonu leidžiantis priimti sprendimas sudarė beveik ketvirtadalį visų banko klientų skaitytuvų. O artėjantis terminas, kai smulkiesiems ir vidutiniams verslams reikės pradėti naudoti išmaniąsias kasos sistemas su i.EKA posistemiu, taip pat skatina smulkiuosius verslininkus aktyviau užtikrinti atsiskaitymo būdų įvairovę.

„VMI skaičiavimais, sutaupytą laiką padauginus iš vidutinio darbo užmokesčio, ji kiekvienais metais bus apie 68 mln. eurų mažesnė. Be to, įvertinus augantį gyventojų poreikį atsiskaityti negrynaisiais, skaitmeninių mokėjimų priėmimo galimybė verslui atneša dar daugiau finansinės naudos“, – apibendrina Romas Čereška.

Reprezentatyvią Baltijos šalių gyventojų apklausą atliko tyrimų agentūra „Norstat“ 2024 metų kovą. Internetinės apklausos būdu Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje apklausta mažiausiai po 1000 gyventojų nuo 18 iki 74 metų.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Telefonas, kuris dirba už jus: 5 gudrybės, kaip palengvinti kasdienybę neįdedant pastangų

JP Redakcija

Dėl galimo telefono pasisavinimo teisiamai Radviliškio politikei – 25 tūkst. eurų ieškinys už padarytą žalą

JP Redakcija

Pamirškite impulsyvius pirkinius: sutaupyti padės išmanusis telefonas

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads