Lietuvos paštas, artėjant valstybinėms šventėms, fiksuoja rekordiškai didėjančius vėliavų ir kitų tautine atributika pažymėtų suvenyrų pardavimus. Iki 60 proc. išaugantis nacionalinės simbolikos poreikis ne retai tampa patriotišku į užsienį iškeliaujančių siuntų turiniu.
„Įvertinę klientų poreikius, paštuose prekiaujame įvairia tautine atributika: nuo gintaro suvenyrų iki vėliavų. Populiariausiųjų sąraše – valstybinė šalies trispalvė, tačiau nuo jos mažai atsilieka ir Lietuvos valstybės istorinė vėliava su Vyčio atvaizdu. Aktyviai perkamos ir mažesnės bei automobiliams skirtos šalies vėliavėles. Pastaruoju metu pastebime, jog vis labiau domimasi ir atskirų miestų heraldika. Panašu, kad Lietuvos regionų, miestų ir miestelių vėliavos tampa ne mažiau svarbia ir labai asmenine visuomeniškumo bei pilietiškumo išraiška“, – teigia Lietuvos pašto Korporatyvinių reikalų departamento vadovė Rasa Kruopaitė-Lalienė.
Vasario, kovo ir liepos mėnesiais, minint Lietuvai svarbias istorines datas, įvairiuose šalies paštuose iki 60 proc. išauga ne tik vėliavų, bet ir kitų tautine simbolika pažymėtų suvenyrų pardavimai. Šiais metais pirmosiomis liepos dienomis, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu parduota 16 proc. daugiau tautinės atributikos suvenyrų.
Valstybinės vėliavos oficialų naudojimą ir iškėlimo tvarką reglamentuoja įstatymai, tačiau Lietuvos pašto atstovė pastebi, kad nacionalinės šventės paskatina gyventojus tautine atributika pasidalinti ir su užsienyje gyvenančiais tautiečiais bei lietuvių bendruomenėmis.
„Valstybinių švenčių išvakarėse knygos ir įvairūs suvenyrai, ženklinti tautine simbolika paštuose tampa paklausiausiomis prekėmis. Dažnai lietuviškos trispalvės ir kiti tautiniais simboliais pažymėti suvenyrai, nuo prekystalio gula tiesiai į siuntų dėžes ir įvairiausiomis kryptimis iškeliauja į svečias šalis”, – pažymi R. Kruopaitė-Lalienė.