Užimtumo tarnyba: darbuotojų nuostatos skatina darbdavius ieškoti naujų patrauklumo formų

Autoriuselta
Fotofreepik.com


Vis daugiau darbo ieškančių žmonių laikosi nuostatos, kad mainais už darbuotojo žinias, gebėjimus ir patirtį darbdavys turėtų įsipareigoti ne tik laiku mokėti sutartą užmokestį. Tai rodo Užimtumo tarnybos atlikta darbdavių apklausa. 

„Iš darbdavių girdime, kad bandymus nustebinti kuo neįprastesniais motyvaciniais pasiūlymais keičia nuosaikesni, labiau individualizuoti, geriau asmens poreikius ir įmonės vertybes atliepiantys naudų paketai. Kartais papildoma atostogų diena gali motyvuoti labiau nei brangūs renginiai“, – išplatintame pranešime cituojama Užimtumo tarnybos direktoriaus pavaduotoja Giedrė Sinkevičė.

Apklausos duomenimis, darbdavių mano, kad patraukliausiomis personalui išlieka materialinės naudos. Domėjimąsi finansiniais priedais už rezultatus ir kitais piniginiais paskatinimais įvardijo beveik pusė tyrime dalyvavusių įmonių ir įstaigų.

Visgi 24 proc. darbdavių nurodė, kad darbuotojams svarbu papildomos atostogų dienos, galimybė dirbti laisvu grafiku. 21 proc. teigė, kad jų įmonės darbuotojus motyvuoja papildomos mokymosi galimybės ar komandos stiprinimo renginiai.

Papildomų atostogų dienų patrauklumą darbuotojams dažniau nei kituose sektoriuose įvardijo švietimo, sveikatos priežiūros ir viešojo valdymo įstaigos. Darbuotojų domėjimąsi laisvu grafiku dažniausiai nurodė profesinę, mokslinę ir techninę bei meninę, pramoginę ir poilsio organizavimo veiklą vykdantys darbdaviai.

Galimybę dirbti nuotoliu kaip darbuotojui patrauklią papildomą naudą dažniausiai nurodė informacijos ir ryšių, finansinės ir draudimo veiklos bei profesinės, mokslinės ir techninės veiklos įmonės bei viešojo valdymo įstaigos. Komandos stiprinimo renginių patrauklumą darbuotojams dažniausia pabrėžė sveikatos priežiūros ir švietimo įstaigos, rodo apklausos duomenys.

Pasak Užimtumo tarnybos, savo įvaizdį kryptingai kuriantys darbdaviai dukart dažniau pabrėžė komandos stiprinimo renginių ir papildomo mokymosi galimybių svarbą, triskart dažniau nurodė, kad darbuotojams svarbu nemokami užkandžiai ir kava.

Taip pat darbdavio įvaizdžiui dėmesį skiriančios įmonės dažniau nei kitos teigė, kad darbuotojams svarbios ir tokios papildomo naudos kaip galimybė dirbti nuotoliu, poilsio erdvės, ryšio priemonės ar automobilio stovėjimo vieta.

Kasmetinis darbdavių nuomonės tyrimas vyko 2023 metų spalio–lapkričio mėnesiais. Jo metu apklausta 2,5 tūkst. šalies įmonių ir įstaigų, kuriose dirba 158,5 tūkst. darbuotojų.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Panevėžyje – kvalifikuotų darbuotojų trūkumas

JP Redakcija

Užimtumo tarnyba: apgyvendinimo ir maitinimo sektoriuje – santūrios nuotaikos

JP Redakcija

Daugiau nei pusė viešojo sektoriaus organizacijų sėkmingai įdarbina žmones su negalia

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads