Socialinės srities darbuotojams stinga įtakos darymo socialinei klientų aplinkai įgūdžių. Tai atskleidė Profesinių kompetencijų tobulinimo centro (PKTC) atlikta apklausa. Šios kompetencijos trūkumą įvardijo 62 proc. apklausoje dalyvavusių įstaigų vadovų, 52 proc. individualios priežiūros ir 45 proc. socialinių darbuotojų.
Pasak PKTC vadovės, Lietuvos socialinių darbuotojų asociacijos prezidentės Jūratės Tamašauskienės, kitais metais numatoma organizuoti būtent su šio gebėjimo stiprinimu susijusias centro veiklas.
„Įtakos darymas socialinei klientų aplinkai yra esminis socialinio darbo aspektas, leidžiantis sukurti ilgalaikius pokyčius ir pagerinti klientų gyvenimo kokybę. Turėdami šį gebėjimą, socialiniai darbuotojai veikia kaip tarpininkai tarp klientų ir bendruomenių, siekdami užtikrinti, kad klientai gautų reikiamą pagalbą ir paramą“, – pranešime cituojama J. Tamašauskienė.
PKTC atliktas tyrimas taip pat atskleidė, kad socialines paslaugas teikiančių įstaigų vadovams stinga planavimo įgūdžių. Šią poziciją palaikė 36 proc. apklaustųjų.
Remiantis tyrimo rezultatais, antra pagal svarbą tobulintina kompetencija socialiniams darbuotojams yra situacijos analizės įgūdžiai bei individualios priežiūros darbuotojų gebėjimas tobulėti. Tokią nuomonę atitinkamai išreiškė 45 proc. ir 65 proc. apklausos dalyvių.
Centro vadovė pabrėžė, kad PKTC ir toliau organizuos mokymus, atliepiančius auditorijos poreikius ir orientuotus į etišką socialinio darbo praktiką.
„Tikiu, kad po mokymų įgijus reikiamų kompetencijų ir pritaikius jas darbe, pamatysime teigiamų pokyčių, kurie per laiką atsilieps bendruomenėse. Tik pokyčiai visuomenėje, deja, nevyksta per naktį, tad jų teks šiek tiek palaukti“, – teigė J. Tamašauskienė.
Socialinių paslaugų srities darbuotojų Profesinių kompetencijų tobulinimo centras įkurtas Lietuvoje 2022 m. siekiant vystyti inovatyvias socialinių paslaugų teikimo praktikas. Centro funkcijas vykdo Lietuvos socialinių darbuotojų asociacija. Projektą finansuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija.