-2.5 C
Panevėžys
Antradienis, 25 vasario, 2025

Tokių orų Lietuvoje nebūta dešimtmetį: kelininkai pateikė įspūdingą statistiką

AutoriusJP
FotoBENDROVĖS


Pastaraisiais metais AB „Kelių priežiūra“ darbų apimtys nuolat auga, dar labiau statistiką pakoregavo šių metų pirmieji žiemos sezono mėnesiai. Tą rodo bendrovės dirbusių mechanizmų, išbarstytų slidumą mažinančių medžiagų tonų skaičius bei nuvažiuotas žiemos darbų kilometražas. Stabilus augimas matomas visose „Kelių priežiūros“ žiemos sezono darbų srityse, kai kur – jis siekia net 330 proc.

Nors kartais tenka išgirsti klausimų, kodėl magistrale ar kitu keliu važiuodamas vairuotojas nesutiko dirbančių kelininkų mechanizmų, visgi skaičiai rodo, ką kitą.

„Pirmiausiai, mechanizmų veikimo logika patvirtinta ne pagal vairuotojų sutikimo dažnumą, o pagal žiemos darbų atlikimo ir kokybės užtikrinimo logiką. Antra, pastaraisiais metais dirbusių kelyje mechanizmų skaičius augo daugiau nei dvigubai: lyginant šių metų spalio 15 d. – gruodžio 13 d. su užpernai tokiu pačiu laikotarpiu – jų skaičius augo daugiau nei 160 proc. arba nuo 1 500 tūkstančio iki 4 000 vienetų“, – teigia „Kelių priežiūros“ atstovas Karolis Sakalauskas.

Dirbusių mechanizmų sk. (vnt.)
Žiemos sezonas % Iš viso
2020-2021 100% 1511
2021-2022 194% 2935
2022-2023 261% 3943

Lyginami spalio 15 d. – gruodžio 13 d. metų duomenys

Viena svarbiausių žiemos darbų sudedamųjų dalių – slidumą mažinančių medžiagų barstymas. Išbarstytų medžiagų skaičius, lyginant užpernai spalio 15 d. – gruodžio 13 d. su šių metų tuo pačiu laikotarpiu, augo net net 336 proc. arba nuo 7 700 iki 33 879 tonų. Vizualiai galima įsivaizduoti, jog vienas druska pakrautas traukinio vagonas sveria apie 100 tonų, tad išbarstytų druskų skaičius svertų kaip 339 traukinio vagonų.

„Atitinkamai, žinoma, augo ir druskai pirkti skiriama lėšų suma per minėtą laikotarpį. Jei užpernai bendrovė tam išleido 423 000 eurų, pernai – 820 tūkst. eurų, o jau šių metų žiemos sezono pradžioje – apie 2 milijonus 745 tūkstančių eurų arba net beveik dviem milijonais eurų daugiau nei užpernai“, – sako K. Sakalauskas.

Išbarstytos medžiagos (t)
Žiemos sezonas % Iš viso
Medžiagos tipas Druska Druska
2020-2021 100% 7 770
2021-2022 165% 12 799
2022-2023 436% 33 879

Lyginami spalio 15 d. – gruodžio 13 d. metų duomenys

Įdomus faktas – atstumas aplink pasaulį yra apie 40 tūkst. km. „Kelių priežiūros“ žiemos darbų nuvažiuotų kilometrų skaičius rodo, kad lyginant šių metų spalio 15 d. – gruodžio 13 d. su užpernai metų tuo pačiu laikotarpiu, nuvažiuota net 386 tūkst. km daugiau arba didėjimas sudarė 318 proc.

Nuvažiuota km (žiemos darbai)
Žiemos sezonas % Iš viso
2020-2021 100% 121 311
2021-2022 259% 314 671
2022-2023 418% 507 378

Lyginami spalio 15 d. – gruodžio 13 d. metų duomenys

Pasak „Kelių priežiūros“ eksperto, šviežiausią statistiką augina naujieji reikalavimai trečiajam kelių priežiūros lygiui – nuo šių metų jame pradėta barstyti tik druska (nebe mišinys). Be abejo, skaičius pakoregavo intensyvi šio sezono žiemos pradžia, t. y. nuolat besitęsiantys, nevienkartiniai krituliai kiekvieną dieną, kai kur iki 40 cm sniego. Per pastaruosius daugiau nei dešimt metų žiemos sezono pradžioje tokios situacijos šalyje nebūta.

Negana to, ypač sudėtingos meteorologinės sąlygos (jos įsigalioja, įvertinus vidutinį kritulių intensyvumą, sniego prieaugį, oro temperatūrą) dažniausiai fiksuotos tik sausio-vasario mėn. „Šiemet šios sąlygos fiksuotos jau gruodį. Be to, iki tol dažniausiai tokios sąlygos buvo fiksuojamos vos dalyje Lietuvos, dažniausiai – rytų ir pietų regionuose. Pirmą kartą sąlygos fiksuotos beveik absoliučioje daugumoje Lietuvos, įskaitant ir vakarų Lietuvos regioną, nors pastarajam šios sąlygos apskritai mažiau būdingos“, – teigia „Kelių priežiūros“ atstovas K. Sakalauskas.

„Kelių priežiūra“ dėl šios savaitės staigaus orų pokyčio papildomai kreipiasi į visuomenę: valstybinės reikšmės keliai valomi ir barstomi, tačiau vairuotojų prašoma atsižvelgti į meteorologines sąlygas bei rinktis saugų greitį ir nedaryti staigių manevrų.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Vasarį atvėsus orams slidinėjimo paslaugų tiekėjai pastebi didesnius keleivių srautus

JP Redakcija

Kelininkai atsakė į dažną klausimą: kodėl ne visada matome barstytuvus kelyje

JP Redakcija

„YIT Lietuva“ už 5 mln. eurų sutvarkė kelią į Rūdninkų poligoną

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads