Ilgąjį Vėlinių savaitgalį sinoptikams dalyje Lietuvos pranašaujant žemesnę temperatūrą kelyje galime sulaukti sudėtingesnių eismo sąlygų. Profesionalus lenktynininkas Rokas Baciuška sako, kad plikledis – vienas pavojingiausių reiškinių, didelį galvos skausmą keliantis ne tik eiliniams vairuotojams, bet ir profesionalams.
Per plikledį pats buvo atsidūręs per plauką nuo nelaimės
Lenktynininkas vairavimą ant plikledžio lygina su čiuožimu ant ledo be pačiūžų.
„Patekus ant slidaus kelio – suk į kairę, į dešinę – nieko nepadarysi, mašina vis tiek čiuožia. Dažnu atveju užvažiavę ant plikledžio tampame ne vairuotojais, o paprasčiausiai nevaldomos mašinos keleiviais. Visgi, pajutus, kad automobilis čiuožia – patarčiau bandyti visomis išgalėmis sukti į šalikėlę, kad ratai bent kažkiek užvažiuotų ant smėlio ar žvyro ir gautų sukibimo“, – pasakoja profesionalas.
Nors R. Bačiuska – triskart pasaulio ralio reidų čempionas, lenktynininkas atviras – dėl Lietuvos keliuose susidariusio plikledžio jis pats buvo atsidūręs vos per plauką nuo nelaimės.
„Gali būti koks tik nori kietas vairuotojas ar net lenktynininkas, bet nuo plikledžio yra sudėtinga pabėgti. Visai neseniai pats važiuodamas itin slidžiu keliu bandžiau pasukti į dešinę, tačiau mašina neklausė ir važiavo tiesiai, ratai dėl esamo plikledžio nesisuko.
Visa laimė, kad tuo metu nebuvo jokių priešais važiuojančių automobilių, nes mano mašina pradėjo čiuožti – avarijos tuomet pavyko išvengti tik per plauką“, – prisimena profesionalus vairuotojas ir priduria, kad norint išvengti panašių situacijų ir didelių nuostolių svarbiausias dalykas, kuriuo vairuotojams jis rekomenduoja pasirūpinti prieš prasidedant žiemai – dygliuotos padangos ir KASKO draudimas.
„Šaltuoju metų sezonu ypač svarbu atidžiai laikytis kelių eismo taisyklių, paisyti leistino greičio ir apsidrausti KASKO draudimu. Pasudėtingėjus sąlygoms keliuose tikrai visiems vairuotojams patarčiau laikytis 60 m siekiančio saugaus atstumo. Jeigu važiuojate slidžiu keliu ir matote, kad automobilis slysta, bandykite sukti į šoną ir užkabinti bent lopinėlį žvyrkelio, ieškoti sukibimo su važiuojamąją danga.
Jeigu atvažiuojate prie sankryžos, bandote stabdyti, tačiau matote, kad dėl plikledžio mašina nestoja, patarčiau sukti ir bandyti rasti tokį kampą, dėl kurio įvykus autoįvykiui automobilis būtų mažiausiai apgadintas ir, žinoma, visi keleiviai bei vairuotojas išliktų sveiki“, – teigia lenktynininkas.
Rekomenduoja sekti orų prognozes ir kas kelis metus atsinaujinti padangas
Lenktynininkui pritaria ir draudimo technologijų bendrovės „Balcia Insurance SE“ filialo Lietuvoje transporto draudimo produktų vadovas Tomas Lizūnas, kuris sako, kad šaltuoju sezonu KASKO draudimas yra kaip niekada reikalingas. Mat, anot jo, žiemą paprastai įvyksta daugiau eismo įvykių nei vasarą.
„KASKO draudimas yra atsakingas sprendimas visiems vairuotojams nepriklausomai kiek jie turi patirties kelyje. Pusė KASKO draudimo polisų parduodama būtent šaltuoju metų sezonu. Kai oro sąlygos darosi vis labiau nenuspėjamos – išauga avarijų skaičius, o tokio tipo draudimas apsaugo vairuotojus nuo papildomų rūpesčių, ypač atsitikus nelaimingam atsitikimui. Draudžiamojo įvykio atveju draudikas rekomenduos autoservisą ir atlygins padarytą žalą”, – sako T. Lizūnas.
Dar keli svarbūs lenktynininko patarimai
R. Baciuška dalijasi ir dar keliais svarbiais patarimais, į kuriuos atsižvelgti jis rekomenduoja kiekvienam vairuotojui.
„Pirmiausia patarčiau, kas dvejus metus atsinaujinti žiemines padangas. Jeigu važinėjate 3-4 metų senumo padangomis yra didelė tikimybė, kad jos nebe taip gerai kimba prie kelio, todėl su tokiomis padangomis kur kas didesnė galimybė paslysti, sukelti autoįvykį“, – sako R. Baciuška.
Profesionalus vairuotojas taip pat vairuotojams pataria nepamiršti pasipildyti žieminio langų skysčio atsargas bei pasitikrinti stabdžius.
„Prieš prasidedant žiemai geriausia yra apsilankyti pas specialistus, kurie patikrintų ar automobilis yra tinkamas vairuoti šaltuoju sezonu. Žinoma, patariu atidžiai sekti ir orų prognozes. Jeigu matote, kad iš vakaro yra planuojama šlapdriba ar lietus, o ryte turėsime minusinę temperatūrą – mašiną apskritai rekomenduočiau palikti namuose, vengti nebūtinų kelionių, kurios gali tapti pavojingomis. Ypač važiuojant užmiesčio keliais, kurie tikrai ne visuomet yra barstomi“, – sako R. Baciuška.