-2.6 C
Panevėžys
Sekmadienis, 23 vasario, 2025

Taršių automobilių mokesčio šiemet surinkta apie 10 mln. eurų

AutoriusSniegė Balčiūnaitė (bns)
Fotobns


Beveik metus Lietuvoje galiojant taršių automobilių mokesčiui, į valstybės biudžetą šiemet per keturis mėnesius surinkta apie 10 mln. eurų, iš jų vos 1 proc. sudaro įplaukos už įmonių įsigytų prabangių automobilių skleidžiamą taršą. 

Už dalį šiemet registruotų įmonių įsigytų prabangių ir brangių automobilių taršos mokestis nebuvo priskaičiuotas, nes jų anglies dioksido (CO2) kiekis neviršijo 130 gramų kilometrui, o už šią ribą viršijusias transporto priemones, kurių buvo beveik 830, sumokėta 109 tūkst. eurų mokesčio arba maždaug po 132 eurus.

Kaip informavo „Regitra“, įmonės savo vardu šiemet registravo 954 lengvuosius automobilius, kurių vertė 50 tūkst. eurų ir daugiau.

Įmonės Komunikacijos skyriaus atstovė Emilija Bardauskienė BNS nurodė, kad iš jų 128 transporto priemonėms mokestis nebuvo taikytas.

„Kita automobilių dalis – 826 – viršijo leistiną CO2 ribą, todėl jiems mokestis buvo pritaikytas“, – teigė E. Bardauskienė.

Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas Mykolas Majauskas gegužės viduryje pranešė, kad daug prabangių automobilių šiemet įsigijo įmonės, gaunančioms valstybės paramą dėl koronaviruso krizės, juos naudoja asmeniniais tikslais, o nusidėvėjimo bei išlaikymo sąnaudomis mažinasi apmokestinamąjį pelną.

Iš viso automobilių, kuriems buvo apskaičiuotas bet koks CO2 dydis sausį Lietuvoje registruota 19,6 tūkst., vasarį – 20,7 tūkst., kovą – 28,3 tūkst., o balandį 33,9 tūkst. transporto priemonių.

Sausį automobilių taršos mokesčio surinkta 1,93 mln. eurų, vasarį – 2,06 mln. eurų, kovą – 2,67 mln. eurų, balandį – 3,17 mln. eurų. Gegužės mėnesio duomenų dar nėra.

Pernai kas mėnesį į biudžetą buvo surenkama vidutiniškai po beveik 2,6 mln. eurų automobilių taršos mokesčio.

Taršių automobilių mokestis Lietuvoje galioja nuo 2020 metų liepos. Centro dešinės Vyriausybė taršių automobilių mokestį yra žadėjusi peržiūrėti. Aplinkos ministras Simonas Gentvilas yra sakęs, kad geriausias „standartas“ būtų visuotinis anglies dvideginio emisijos mokestis.

Dabar automobilių registracijos mokestis mokamas, kai išmetamo CO2 kiekis viršija 130 gramų kilometrui. Priklausomai nuo CO2 emisijos ir degalų rūšies, mokestis gali siekti nuo 13 iki 510 eurų.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

G. Skaistė siūlo iki 22 proc. padidinti azartinių lošimų mokestį

JP Redakcija

Sostinės paplūdimių prieigose įsigalioja mokestis už automobilių stovėjimą

JP Redakcija

Akmenės rajono meras siūlo gyventojams įvesti priedangų įrengimo mokestį

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads