8.5 C
Panevėžys
Ketvirtadienis, 7 lapkričio, 2024

Taisyklių pinklės: kas gali vairuoti keturratį?

AutoriusJP
FotoGAMINTOJŲ

Keturratis ūkyje gali būti nepamainomas pagalbininkas, taip pat jis gali tapti gera pramogine transporto priemone, tačiau jis – nei automobilis, nei motociklas. Ko reikia, norint vairuoti keturratį Lietuvoje? Ar jam pakanka turėti tik B kategorijos vairuotojo pažymėjimą? Kokius keturračius galima vairuoti?

Daugiausia niuansų – dėl registracijos

Kas gali vairuoti keturratį? Toks klausimas vis dar kirba daliai mažiau su šia technika susipažinusių lietuvių. Juk tai nei motociklas, nei automobilis, o abejonės, kas tai yra, kur ir kaip jis registruojamas, velkasi dar nuo praėjusio dešimtmečio, kai valstybės įmonės pačios buvo neapsisprendusios, kaip ir kur registruoti sunkiuosius keturračius ir kas juos turėtų vairuoti.

Tačiau viešojoje erdvėje narstytos temos pasėjo daugiau dvejonių, nei turėtų, nes su didžiąja dalimi keturračių problemų dėl registracijos ir vairavimo nėra. Iš tikrųjų populiariausius keturračius gali vairuoti beveik bet kas, turintis B kategorijos vairuotojo pažymėjimą.

„Keturračiai skirstomi į dvi kategorijas: T3b ir L7. Pirmieji yra registruojami savivaldybėje kaip ratiniai traktoriai, tad juos galima vairuoti su B kategorijos vairuotojo pažymėjimu. O L7 kategorijos keturračiai laikomi sunkiaisiais ir registruojami „Regitroje“. Norint juos vairuoti, reikia turėti A ir B kategorijų vairuotojo pažymėjimą“, – paaiškina keturračių lenktynininkas, bendrovės „Motorider“ atstovas Adomas Gančierius.

Didžiajai daliai keturračių pakanka B kategorijos

Pašnekovo teigimu, absoliučiai didžioji dalis Lietuvoje parduodamų keturračių priskiriami T3b kategorijai. Pavyzdžiui, beveik visa populiariausio Europoje prekių ženklo „CFMoto“ modelių gama priskiriama mažiesiems traktoriams: jie yra registruojami savivaldybėje ir jiems nereikia jokio papildomo vairuotojo pažymėjimo. Taip pat „CFMoto“ modelius gali vairuoti 15-os metų sulaukę asmenys, įgiję TR1 traktoriaus vairuotojo pažymėjimą.

Atskirai galima išskirti vaikiškus keturračius, kurie būna gerokai mažesni nei skirti suaugusiesiems, turi nedidelio darbo tūrio 50–11 cm3 variklius, kurie leidžia išvystyti iki 45 km/val. apribotą didžiausią greitį.

Tiesa, anot A. Gančieriaus, yra vienas niuansas dėl galios. Jeigu T3b registracijos keturračio variklio galia viršija 60 kW, norint sėsti prie jo vairo, B kategorijos vairuotojo pažymėjimo nebeužteks: reiks gauti TR2 vairuotojo pažymėjimą.

Šiuos galios rėžius perkopia tik patys galingiausi įvairių gamintojų gamos keturračiai: pavyzdžiui, vieno litro darbo tūrio variklius turintys „CFMoto CForce 1000 Touring G3“ ar „Polaris Scrambler XP 1000“. Pasirinkus ne tokį galingą „CFMoto CForce 850 Touring G3“ modelį su 800 cm3 darbo tūrio varikliu, jokios papildomos vairavimo kategorijos nereikės.

Sunkiųjų keturračių rinkoje – mažuma

O kuriuos sunkiuosius keturračius reikia registruoti „Regitroje“ ir kurių negalima vairuoti neturint tiek A, tiek B tipo vairuotojo pažymėjimo? Lietuvos naujų keturračių rinkoje jų retai aptiksite, nes dauguma pardavėjų orientuojasi į patogią eksploataciją. Tokie dažniausiai būna iš Šiaurės Amerikos importuoti monstrai.

„Esminis techninis T3b ir L7 keturračių registracijos skirtumas yra tas, kad L7 turi galinės ašies reduktorių, o T3b keturračiai yra su blokuotu galinės ašies reduktoriumi“, – trumpai paaiškina „Motorider“ atstovas.

Galioja traktorių ir motociklų taisyklės

Su keturračiais galima važiuoti visur, išskyrus tuos kelius, kuriuose draudžiama važinėti traktoriams ir motociklams. Verta paminėti ir tai, kad šios taisyklės taikomos ne tik keturračiams, bet ir SSV bei UTV kategorijų bagiams.

„Nors tai ir yra keturratis – ratinis traktorius, bet jis prilyginamas motociklui, todėl jam taikomi ne tik traktorių, bet ir visi motociklų draudimai“, – paaiškina A. Gančierius.

Anot „Motorider“ atstovo, nepaisant, kuo važiuojama, ar mažuoju ratiniu traktoriumi laikomu keturračiu, ar galinguoju keturračiu, šalmą privaloma dėvėti visais atvejais.

„Taip pat reikėtų pasirūpinti ir atitinkamomis saugumo priemonėmis, priklausomai nuo naudojimo būdo. Keturratį naudojant darbui, būtini elementai yra šalmas ir pirštinės, šaltuoju sezonu vertėtų pasirūpinti šilta apranga. Keturratį renkantis pramogai, derėtų pagalvoti apie papildomus saugumo elementus, kaip antai kūno ir kojų apsaugas, motociklininkų batus su apsaugomis, važiuojant atšiauresnėmis sąlygomis praverstų neperšlampamos kelnės ar kombinezonai“, – patarimais dalijasi keturračiais ir bagiais lenktyniaujantis A. Gančierius.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Keturratis keturračiui nelygus: kuo skiriasi sportiniai ir kasdienai sutverti modeliai?

confident-noyce

Vaikas ant keturračio: ką daryti, kad būtų saugu, smagu ir patogu?

confident-noyce

Nuo Nidos kopų apsaugos iki neįveikiamų durpynų priežiūros: lietuviai su keturračiais vis dažniau ne tik pramogauja

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau