2.2 C
Panevėžys
Šeštadienis, 1 vasario, 2025

Susisiekimo ministras: tarpmiestinių autobusų dėl reformos nesumažėjo

AutoriusValdas Pryšmantas (bns)
Fotobns

Savivaldybių atstovams teigiant, kad dėl tarpmiestinių autobusų rinkos reformos šalyje sumažėjo maršrutų, susisiekimo ministras sako, jog tai netiesa. Mariaus Skuodžio teigimu, vežėjų skaičius mažėjo dar iki pertvarkos pradžios pernai liepą.

„Jeigu pasižiūrėtumėte į statistiką, maršrutų sumažėjimas įvyko po pandemijos dar iki Seimui priimant sprendimus (pernai kovą – BNS). Kai aš kartais išgirstu kritiką, kad tariama reforma sumažino maršrutus, tai yra netiesa, nes statistika rodo ką kita“, – trečiadienį žurnalistams sakė M. Skuodis.

Tolimojo susisiekimo autobusais rinka pertvarkyta pernai liepos 1-ąją įsigaliojusiomis Kelių transporto kodekso pataisomis. Jomis, be kita ko, tikėtasi pritraukti į rinką naujų dalyvių ir skatinti konkurenciją, nes Konkurencijos taryba anksčiau konstatavo, kad jos šiame versle trūksta.

Lietuvos savivaldybių asociacijos patarėja Dovilė Sujetaitė trečiadienį Seimo Ekonomikos komitete sakė, kad pradėjus reformą dalyje regionų buvo panaikinti kai kurie autobusų maršrutai, dėl to sumažėjo regionų gyventojų galimybės viešuoju transportu vykti į kitus miestus.

Šilalės rajono meras Tadas Bartkus sakė, kad rajone neliko 11 maršrutų iš 17-os, maždaug pusė gyventojų liko be susisiekimo su didmiesčiais.

M. Skuodis tikino, kad reforma išsprendė su šia rinka susijusias teisines problemas, tačiau dar reikia „sudėlioti taškus“.

„Mūsų bendras tikslas ir su vežėjais, ir su visomis suinteresuotomis pusėmis – užtikrinti, kad tas susisiekimas visoje Lietuvoje būtų maksimaliai užtikrintas, ir vežėjai to nori. Dabar jau teisinis mechanizmas, visa teisinė bazė sudėliota taip, kad ta galimybė būtų (…). Dabar mes pagaliau turime teisinį tikrumą, tiesiog turime sudėlioti taškus ir susikoncentruoti ne į kritiką, o kad patenkintume klientų poreikius“, – kalbėjo M. Skuodis.

Pasak jo, ankstesnė teisinė bazė buvo sudėtinga: „Ką mes turėjome popandeminiu laikotarpiu pastaruosius kelerius metus – tikrai sudėtingą teisinę situaciją, teismų sprendimų dėl įvairiausių skundų, apskundimų vieni kitų ir tokį netikrumą“.

Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) direktoriaus pavaduotojas Justas Rašomavičius trečiadienį teigė, kad maršrutų skaičius nuolat mažėjo nuo Covid-19 pandemijos pradžios iki praėjusių metų liepos, o po pertvarkos iš rinkos pasitraukė penki vežėjai.

LTSA duomenimis, šiuo metu 28 įmonės Lietuvoje aptarnauja 230 maršrutų.

Lietuvos keleivių vežimo asociacijai atstovaujantis advokatas Justinas Šileika komiteto posėdyje sakė, kad 2019 metais 363 maršrutus aptarnavo 43 vežėjai.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

R. Šadžius kol kas neturi kandidatų pakeisti iš viceministro posto pasitraukusį V. Gavrilovą

JP Redakcija

K. Budrys apie D. Trumpo pretenzijas į Grenlandiją: Lietuva nesirenka nė vienos pusės

JP Redakcija

Savaitgalį į sostinės gatves išvažiuos nemokamas autobusas-galerija

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads