2017 metų vasario-balandžio mėnesiais vykdyta apklausa parodė, kad Lietuvos galerijose ir muziejuose per pastaruosius metus lankėsi 35 proc. respondentų – tai 8 proc. punktais mažiau nei analogiškoje apklausoje 2014 metais. Tuo tarpu Panevėžio miestas šią problemą sprendžia gana inovatyviai ir mažesnio lankytojų aktyvumo nepastebėjo.
„Dėl plačios ir visapusiškai augančios virtualios informacinės erdvės galimybių bei augančių vartotojų poreikių kokybei bei pateikimui mažėja muziejų, galerijų ir parodų lankymas. Šios kultūrinės informacijos poreikį iš dalies užpildo TV bei internetu prieinama informacija“, – teigia tyrimą pristatanti Kultūros ministerija.
99,9 proc. apklaustųjų nurodė per pastaruosius 12 mėnesių vartoję bent vieną kultūros produktą. Tyrėjų nuomone, toks statistinis aktyvumas pasiektas dėl to, kad į kultūros produktų vartojimo sąvoką buvo įtrauktos ir masinės kultūros priemonės, pavyzdžiui, kultūros laidų žiūrėjimas per televiziją, naujienų skaitymas internetu.
Tyrimas atskleidė, jog 61 proc. apklaustųjų per pastaruosius metus lankėsi bent viename scenos meno (šokio, muzikos, teatro) renginyje, 25 proc. sakė lankęsi vaizduojamojo meno (fotografijos, tapybos, amatų ir pan.) renginiuose, dar 53 proc. nurodė aplankę bent vieną kultūros paveldo objektą.
Nesidomėjimas kultūrine veikla būdingas 33 proc. tyrimo dalyvių, pažymi ministerija.
Tuo tarpu Panevėžio dailės galerijos direktorius Egidijus Žukauskas teigia, kad mažėjantis lankytojų skaičius – bendra pasaulio tendencija, su kuria reikia kovoti inovatyviais sprendimais.
„Dailės galerija mažėjančio lankomumo nejaučia, kadangi sulaukiame daug lankytojų edukacinėse programose bei verslo atstovų įvairiuose renginiuose. Manau, šiais laikais lankytoją įmanoma prisikviesti tik naudojant interaktyvumą ir naująsias technologijas“, – teigė E. Žukauskas.