8.6 C
Panevėžys
Ketvirtadienis, 7 lapkričio, 2024

„Stasys Museum“ debiutuoja šiuolaikinio meno bienalėje Prancūzijoje

AutoriusJPFotoNEDAS BALČIŪNAS

Šių metų lapkričio 7–16 dienomis Prancūzijoje, Liono mieste esančioje šiuolaikinio meno erdvėje „La BF 15“, bus pristatyta autorinė Stasio Eidrigevičiaus paroda „Linijos“. XVII Liono šiuolaikinio meno bienalės metu eksponuojama paroda kartu su teatro festivaliu „Contre-Sens“ įprasmina įgalintos tapatybės ir globalios kaimynystės temas, kurios atspindi ne tik Lietuvos sezoną Prancūzijoje, tačiau ir „Stasys Museum“ tiesiamus tarptautinius meno tiltus.

Paroda „Linijos“ kviečia lankytojus tyrinėti lapo ir drobės perimetrą, poetines ir geografines teritorijas bei individualios ir kolektyvinės istorijos realijas. Tarp S. Eidrigevičiaus vienos linijos piešinių ant popieriaus ir didelių baltų drobių pakabintų „La BF 15“ erdvėje, įspūdingai atsiveria menininko vizualinės visatos jautrumas ir laisvės pojūtis.

Lietuvos sezono Prancūzijoje plėtojamos temos suteikia galimybę stiprinti tarptautinį bendradarbiavimą, pradėti tarpkultūrinį meno dialogą ir pristatyti Prancūzijai naujausią šiuolaikinio meno muziejų Lietuvoje „Stasys Museum“, įsikūrusį S. Eidrigevičiaus gimtajame krašte Panevėžyje.

Kaip teigia parodos kuratorė Lina Albrikienė, S. Eidrigevičiaus darbai peržengia ribą tarp metaforos, siurrealizmo ir fantazijos. „Galbūt menininko piešiniuose kaukėtas personažas yra tikrasis žmogus, besiveržiantis iš beveidžio kūno, kad atskleistų asmenybės susvetimėjimą, o gal beveidis kūnas tėra apsimetėlis, o kaukėti humanoidai ir gyvūnai iš tikrųjų yra tikrosios būtybės ir tie, kuriais galima pasitikėti? S. Eidrigevičius įspūdingai sugretina gyvūnus ir humanoidus. Jis vaizduoja juos fiziškai stipriai ir nenutrūkstamai susijungusius, tarsi jie būtų verčiami sugyventi ir egzistuoti kartu. Jie yra supančioti virvėmis, pritvirtinti lazdomis ar kūno dalimis. Mes turime gyvybiškai svarbų ryšį su gamta. Mes esame gamta“, – teigia L. Albrikienė.

Kuratorės manymu, menininko subjektai ir objektai susijungia į nenutrūkstamą grandinę, kuri sukelia vizualiai ir emociškai įtikinamą pusiausvyros jausmą. Akivaizdus intensyvumas, vaizduojamas jo piešinių naratyvuose, atspindi, jog personažai kovoja už geresnes gyvenimo sąlygas, už egzistencinę laisvę. Įkvėpimas tokioms scenoms kyla iš S. Eidrigevičiaus vaikystės išgyvenimų, kuomet jis gyveno mažame Lietuvos kaimelyje, medinėje troboje varvančiu stogu, greta šeimai priklausiusių ūkinių pastatų, kuriuose buvo laikomi gyvuliai. Nors sovietmečiu Stasys emigravo į Lenkiją, jo vaikystės prisiminimai gajūs ir nuolat nugula ant skirtingų paviršių ir perteikiami skirtingomis formomis: popieriuje, drobėje, skulptūroje, instaliacijoje ar performanse. Paviršiuje ar 3D nubrėžtoje linijoje prasideda empirinis S. Eidrigevičiaus vaizduotės pasaulis.

Parodos kuratorė Lina Albrikienė, architektas Darius Baliukevičius, grafikos dizainerė Rūta Rancevaitė.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Etnografinį opartą matys ne tik prancūzai, bet ir panevėžiečiai

confident-noyce

Panevėžio projektams – svarūs šalies ir tarptautiniai apdovanojimai

confident-noyce

Bibliotekoje – S. Didukh-Romanenko fotografijų paroda „Draugų nepaliekam“

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau