ŠMSM didinti ugdymą lietuvių kalba tautinių mažumų mokyklose siūlo atsisakant kitų pamokų

Autoriusbns
Fotobns


Naujuose Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos (ŠMSM) Bendrųjų ugdymo planų projektuose siūloma tautinių mažumų mokyklose leisti mažinti kai kurių dalykų pamokų skaičių pradinukams, kad susidarytų daugiau pamokų valstybinei lietuvių kalbai mokyti.

Kaip pranešė ministerija, projektai pateikti derinimui su suinteresuotomis šalimis, pastabų laukiama iki kovo 18 dienos.

Patvirtintais ugdymo planais bus remiamasi ateinančius dvejus mokslo metus. Mokyklos, vadovaudamosi bendrųjų ugdymo planų nuostatomis, pasirengs savo ugdymo planus.

„Tautinių mažumų mokyklos, kaip ir mokyklos lietuvių mokomąja kalba, įgyvendina tą pačią lietuvių kalbos ir literatūros bendrąją programą, bet iki šiol pradiniame ugdyme pamokų skaičius šiam dalykui mokyti mokyklose tautinių mažumų kalbomis buvo mažesnis. Todėl dabar siūloma suvienodinti pamokų skaičių, tačiau nedidinti mokymosi krūvio mokiniams bei nemažinti gimtajai kalbai mokytis skiriamų pamokų skaičiaus“, – rašoma pranešime.

Anot ŠMSM, tokį sprendimą dėl pamokų perskirstymo savo nuožiūra galėtų priimti pati mokykla.

Tokiu būdu pamokų skaičius, skiriamas lietuvių kalbai ir literatūrai mokyti, būtų vienodas ir mokyklose tautinės mažumos kalbomis, ir mokyklose, kuriose mokoma lietuvių kalba.

Ministerija pabrėžia, kad skirti ne mažiau laiko lietuvių kalbai mokyti nei tautinės mažumos kalbai įpareigoja ir Švietimo įstatymas.

Bendrųjų ugdymo planų projekte taip pat siūloma labiau reguliuoti mokinių mokymosi krūvį, atsakingiau skirti namuose atliktinas užduotis, mokykloje stebėti ir koordinuotis, kiek skiriama namų darbų užduočių.

„Rekomenduojama, kad vidutinis laikas visų dalykų namų darbams atlikti pradinėse klasėse neturėtų viršyti 40 minučių per dieną, įskaitant skaitymo įgūdžių ugdymą, pagrindinio ugdymo pirmame koncentre – 60 minučių, pagrindinio ugdymo antrame koncentre ir viduriniame ugdyme – 120 minučių. Atsižvelgiant į individualius mokinių poreikius namų darbams skirtas laikas gali didėti, bet ne daugiau nei 20 proc. nurodyto laiko“, – rašoma projekte.

Kaip teigiama pranešime, pasiūlyta namų darbams atlikti skirto laiko viršutinė riba pagal skirtingas ugdymo programas yra orientacinė ir turėtų atkreipti mokytojų dėmesį į skiriamų užduočių tikslingumą, siūloma atsisakyti mažaverčių namų darbų užduočių, prasmingiau jas planuoti įvertinant bendrą visų skiriamų užduočių krūvį.

Projekte siūloma įtvirtinti įpareigojimą mokytojams po atsiskaitomųjų darbų teikti veiksmingą grįžtamąjį ryšį mokiniams, taip pat sudaryti sąlygas mokiniams ir tėvams, jeigu jie to pageidauja, susipažinti su atsiskaitomųjų darbų užduotimis ir jų vaikų atliktais darbais.

ŠMSM teigimu, atnaujintos ir Bendrųjų ugdymo planų nuostatos, skirtos ugdymui ne mokyklos aplinkose organizuoti. Patikslintos ugdymo ne mokyklos aplinkoje organizavimo formos, reikalavimai, nustatantys išvykose mokinius lydinčių darbuotojų skaičių, ir kita.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Per trejus metus ministerija ketina sukurti 2 tūkst. ikimokyklinio ugdymo vietų

JP Redakcija

Kovo 3 d. prasidės mokinių priėmimas į Panevėžio miesto mokyklų 1-ąsias ir 5-ąsias klases

JP Redakcija

Profesinėse mokyklose mokslo metus pradeda 1,4 tūkst. naujų mokinių

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads