1.7 C
Panevėžys
Šeštadienis, 21 gruodžio, 2024

Siekiant mažinti žalą krašto keliams ir gerinti jų būklę, siūloma daugiau jų apmokestinti

AutoriusLukas Juozapaitis (bns)
FotoBNS

Kelių mokesčiu apmokestinus ne tik magistraliniais, bet ir krašto keliais važiuojantį komercinį transportą, daugiau lėšų būtų skiriama kelių būklei gerinti, sumažėtų sunkiasvorio transporto žala jam nepritaikytiems keliams, sako už susisiekimo infrastruktūrą atsakingos institucijos.

Susisiekimo ministerija siūlo mokamų kelių tinklą praplėsti 2750 kilometrų arba 56 keliais, pasiūlymas trečiadienį pristatytas Seime.

„Matome ir žinome, kad kelių būklė negerėja, tiltų būklė blogėja, finansavimas nedidėja. Būklę reikia gerinti, tiltus atstatinėti. Kaip viena iš alternatyvų yra mokamų kelių tinklo išplėtimas, tų lėšų surinkimas ir nukreipimas į infrastruktūros ir kelių gerinimą“, – trečiadienį Seimo Biudžeto ir finansų komitete sakė Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos vyriausiasis patarėjas Tomas Pilukas.

„Tikslas yra krovininį transportą, tranzitinį transportą per Lietuvą nukreipti į tuos kelius, kurie yra pritaikyti tokiam transportui“, – komitete kalbėjo valstybės valdomos kelių įmonės „Via Lietuva“ vadovas Marius Švaikauskas.

Pasak jo, bendrovė gavo informacijos iš savivaldybių, jog tranzitu vykstantys vilkikai, vengdami kelių mokesčio, važinėja jiems nepritaikytais keliais. Todėl, pasak „Via Lietuvos“ vadovo, padidėjo „rajoninių ir krašto kelių degradacija“.

„Dabar jie apvažinėja šituos kelius, jiems ir CO2 išmetimai didėja. Bet jie nemoka kelių rinkliavos. Su šiuo paketu mes juos „palydėsime“ į tinkamą kelią, nes jiems geriau važinėti, kurie yra mokami. Išstumsime juos iš rajoninių ir krašto kelių“, – kalbėjo M. Švaikauskas.

T. Piluko teigimu, apmokestinamų kelių tinklą siūloma išplėsti trimis etapais.

Pirmuoju etapu tinklas būtų praplėstas 1150 kilometrų ir 21 keliu, antruoju – 830 kilometrų ir 16 kelių, trečiuoju – 770 kilometrų ir 19 kelių.

„Magistraliniai keliai jau apmokestinti. Dabar siūlome apmokestinti (…) krašto kelių tinklą. Rajoniniai keliai kol kas lieka neapmokestinti. Vietinių kelių niekas neapmokestina, įstatymas numato, kad jie negali būti apmokestinti“, – komitete sakė T. Pilukas.

Anot jo, preliminariai skaičiuojama, jog įgyvendinus visą plėtrą, pajamos iš kelių mokesčio padidėtų iki maždaug 100 mln. eurų. Palyginimui, šiemet, valstybė tikisi gauti 69–70 mln. eurų.

Šiuo metu Lietuvoje yra 19 mokamų kelių, kurių bendras ilgis siekia apie 1,7 tūkst. kilometrų.

Kelių naudotojų mokestį moka tik komercinis transportas, pavyzdžiui, vilkikai, tarpmiestiniai autobusai.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Seimo komitetas pritarė prezidento pataisoms dėl didesnio rajoninių kelių finansavimo

confident-noyce

Seimas: nauja elektroninė kelių rinkliavos sistema – nuo 2026 metų sausio

confident-noyce

Prioritetinių darbų sąraše – Panevėžio rajono kelių būklės gerinimas

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau