Seimo rinkimų finišas: panevėžiečiai kandidatai atskleidė, kiek lėšų išleido politinei reklamai

AutoriusDOVILĖ BARVIČIŪTĖ
FotoŽIVILĖ VEČIORKUTĖ
Seimo rinkimų finišas: panevėžiečiai kandidatai atskleidė, kiek lėšų išleido politinei reklamai.

Sekmadienį – Seimo rinkimai. Į parlamentą kandidatuojantys panevėžiečiai įvairiais būdais į save bando atkreipti rinkėjų dėmesį. Per šiuos rinkimus kandidatai aktyviai ieškojo reklamos galimybių: leido lankstinukus, laikraščius, plakatus, stendus, ruošė vaizdo įrašus ir t. t. Naujienų portalas JP drauge su kandidatais paskaičiavo, kiek tokia reklama jiems kainavo.

Vagystė atnešė nuostolių

Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų kandidatas Panevėžio vakarinėje rinkimų apygardoje Ignas Gaižiūnas sako, kad rinkimų kampanijai vykdyti jam skirta partijos dotacija – 6 500 tūkst. eurų, dar 2 tūkst. eurų politikas paskyrė iš savo kišenės. Lėšas naudojo internetinei reklamai, stendams, iškaboms autobusų stotelėse, lankstinukams.

Politikas prasitarė, kad iš dabartinių lėšų dalis reklamos yra užsakyta ir antrajam turui. „Atėjus antram turui žiūrėsime, koks yra poreikis, kaip žmonės pasirinko, kas oponentai ir dėliosimės. Yra galimybė galbūt lėšų gauti ir iš partijos, svarstau ir savo asmeninėmis lėšomis prisidėti“, – naujienų portalui JP sakė I. Gaižiūnas.

Viena iš šio politiko reklamų – lauko stendai, Molainių-Projektuotojų bei Klaipėdos ir Nemuno gatvių sankryžose. Dar vieną lauko stendą politikas turėjo ir Vilniaus-J. Basanavičiaus gatvių sankryžoje, tačiau šią politinę reklamą rugsėjo pabaigoje kažkas pavogė. Dėl įvykio I. Gaižiūnas kreipėsi į policija ir skaičiuoja, kad patyrė apie 400 eurų nuostolį.

I. Gaižiūnas sako, kad rinkimų kampanijai vykdyti jam skirta partijos dotacija – 6 500 tūkst. eurų, dar 2 tūkst. eurų politikas paskyrė iš savo kišenės.

Stendas – 1 000 eurų

Parlamentaras, Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos kandidatas Panevėžio vakarinėje rinkimų apygardoje Deividas Labanavičius skaičiuoja, kad jo reklaminės kampanijos sąmata – apie 7 tūkst. eurų. Tiek lėšų kandidatui skyrė partija.

Kadangi D. Labanavičiui šie rinkimai ne pirmi, tradiciškai politikas išnaudojo pagrindinę miesto informacinių šaltinių erdvę: stendus, tentus, kartu su kolegėmis, kandidatėmis į Seimą – Guoda Burokiene ir Daiva Svireliene – išleido 40 tūkst. tiražo laikraštį.

„Didieji stendai mėnesiui kainuoja apie tūkstantį eurų. Rinkdamas jiems vietą, orientavausi į savo apygardą ir ten, kur didžiausi žmonių srautai. Stengiausi naudoti tas vietas, kur man pačiam, kaip rinkėjui, maloniai žiūrėtųsi reklama. Tai įsivertinęs, prašiau tokios vietos, bet ne visada tą vietą galima gauti. Juk užsisako ir kiti politinės kampanijos dalyviai ar įmonės, kurios turi ilgalaikes sutartis“, – pasakojo D. Labanavičius.

Kadangi D. Labanavičiui šie rinkimai ne pirmi, tradiciškai politikas išnaudojo pagrindinę miesto informacinių šaltinių erdvę.

Didžiausias dėmesys turiniui

Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų kandidatas Nevėžio rinkimų apygardoje Bronislovas Matelis sako, kad jo politinei reklamai partija skyrė 6 500 tūkst. eurų.

„Savo lėšų į reklamą dar kol kas neįdėjau, bet, jeigu pateksiu į rinkimų antrąjį turą, trūkumui esant, svarstau prisidėti“, – teigė kandidatas ir paaiškino, kokių priemonių ėmėsi siekdamas rinkėjų dėmesio.

„Nespausdinau jokių skrajučių, taupiau pinigus. Ir, be to, rinkėjui paduoti atviruką su savo nuotrauka, mano situacijoje, nėra reikalinga. Todėl savo kampaniją orientavau į turinį. Išleidau savo asmeninį laikraštį, 15 tūkst. tiražu ir įmečiau į rinkėjų pašto dėžutes. Laikraštyje surašiau tai, ką norėjau, net pasidalinau slyvų pyrago receptu ar anekdotais apie politiką“, – pasakojo B. Matelis.

Parlamentaras dar ir agitacinį filmuką išleido, kuris talpinamas socialiniuose tinkluose.

„Kalbu apie konkrečius faktus, informaciją, darbus, skaičius, išvadas, apie tai, ką aš noriu padaryti“, – kalbėjo B. Matelis.

B. Matelio politinei reklamai partija skyrė 6 500 tūkst. eurų.

Reklamai – bendros lėšos

Solveiga Dagė – kandidatė į Seimą Nevėžio rinkimų apygardoje, Demokratų sąjungos „Vardan Lietuvos“ Panevėžio miesto skyriaus vadovė, pasakojo, kad šiuose rinkimuose, kaip ir kiti politikai, dažniausiai reklamavosi socialiniuose tinkluose, vietinėje spaudoje, apie kandidatę į Seimą primena ir lauko reklaminiai stendai. Politikė taip pat organizavo gyvus susitikimus su rinkėjais.

„Dalį pinigų reklamai skyriau iš asmeninių lėšų. Įvairiapuse pagalba – ne tik finansiškai, bet ir techniniais dalykais, prisidėjo partija ir Panevėžio miesto skyrius“, – sakė S. Dagė.

S. Dagė šiuose rinkimuose, kaip ir kiti politikai, dažniausiai reklamavosi socialiniuose tinkluose, vietinėje spaudoje, apie kandidatę į Seimą primena ir lauko reklaminiai stendai.

Nuo durų iki durų

Lietuvos socialdemokratų partijos atstovė, kandidatė į Seimą Aukštaitijos apygardoje Modesta Petrauskaitė pasakojo, didžiausia jos reklama buvo – vaikščiojimas nuo durų iki durų su savo pačios išleistu laikraščiu.

Tačiau politikė įsitikinusi, kad vienos rūšies reklama neveikia, nesvarbu, kiek į ją bus investuota lėšų, todėl ji naudojo daugiau kanalų. „Dariau naujus dalykus – lauko reklamą tentuose naudojau ant mano palaikytojų tvorų ar pastatų. Jų yra apie dešimt. Taip pat informaciją skleidžiau socialiniuose tinkluose, vietinėje spaudoje, dalyvavau renginiuose, bendravau su žmonėmis, surengiau agitacinį ralį, kurio metu su kolegėmis važiavome po Panevėžio rajoną, stojome miesteliuose, bendravome su rinkėjais, dalinome lankstinukus“, – vardino M. Petrauskaitė.

Kandidatė teigė reklamai išleidusi apie 3 tūkst. eurų.

D. Katelė reklamai naudojo lauko stendą Ramygalos gatvėje, lankstinukus, socialinius tinklus, reklamavosi naujienų portaluose, spaudoje.

Šakočių neužtenka

Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų partijos kandidatas Aukštaitijos rinkimų apygardoje į Seimą Domantas Katelė reklamai naudojo lauko stendą Ramygalos gatvėje, lankstinukus, socialinius tinklus, reklamavosi naujienų portaluose, spaudoje.

„Manau, kad politikai turėtų daugiau kalbėtis su gyventojais ir turi surasti tokius būdus, kurie gyventojams yra priimtiniausi. Todėl bendrauju su gyventojais, aiškinu savo sprendimus, kalbu apie savo planus Seime. Siekiu, kad gyventojas apie mane sužinotų sau patraukliu būdu. Neužtenka žmonėms tik šakočius dalinti, jiems reikia paaiškinti, kodėl toks sprendimas priimtas, kas jį sąlygojo ir kokią naudą jis kiekvienam atneš“,  – kalbėjo D. Katelė.

Partija kandidatui į Seimą skyrė daugiau nei 6 tūkst. eurų. „Dar šiek tiek susirinkau aukų ir pats prisidėjau savo lėšomis“, – teigė D. Katelė.

G. Burokienė sako dar tiksliai nežinanti, kiek jai kainavo reklama.

Viliasi, kad reklama padės

Parlamentarė, Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos kandidatė Aukštaitijos rinkimų apygardoje Guoda Burokienė sako tiksliai dar nežinanti, kiek jai kainavo reklama.

„Žinau, kad partija skyrė apie tris tūkstančius eurų. Iš savo asmeninių lėšų kūriau agitacinį filmuką, tam skyriau daugiau nei tūkstantį eurų, taip pat leidau lankstinukus. Bet, manau, kad viską sudėjus, reklama kainuos turbūt daugiau nei penkis tūkstančių eurų“, – skaičiuoja parlamentarė.

„Viliuosi, kad mano skleidžiama reklama padės, nes yra tokių žmonių, kurie dar manęs nepažįsta, nežino, nors tiek daug dirbu Panevėžio rajone, tiek susitikimų organizuoju“, – kalbėjo G. Burokienė.


1 komentarai

2024-10-11 13:34 at 13:34

Kas čia per skaičius 6 500 tūkst. eurų? Ar tokios sumos skirtos TS-LKD kandidatams???

Atsakyti

Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Premjeras: socdemai prisiima atsakomybę už koaliciją, žada iškęsti „laikinus nesklandumus“

JP Redakcija

Per dvi išankstinio balsavimo dienas savo valią Panevėžio mero rinkimuose pareiškė 1 440 rinkėjų

JP Redakcija

LSDP skyriai kelia kandidatus į partijos pirmininkus: tarp siūlymų – G. Palucko, M. Sinkevičiaus ir Š. Biručio pavardės

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads