4.3 C
Panevėžys
Penktadienis, 8 lapkričio, 2024

Seimo narys liko šokiruotas už kelionės kainą iš Panevėžio į Vilnių: „Kažkoks „kosmosas“

AutoriusDovilė BARVIČIŪTĖ
FotoFACEBOOK
Retsykiais viešuoju transportu pasinaudojantis Seimo Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ narys Tomas Tomilinas liko šokiruotas, kai už kelionę iš Panevėžio į Vilnių teko sumokėti 13 eurų.

Siekiantis esminių pokyčių susisiekimo sektoriuje Seimo Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ narys Tomas Tomilinas įsitikinęs, kad būtina plėtoti viešąjį transportą, gyventojams užtikrinti patogų susisiekimą su didžiaisiais miestais ir skatinti nevairuojančių gyventojų mobilumą. O tam reikalinga ne tik gaivinti beveik sunaikintą viešąjį transportą, bet ir svarstyti reisų bei maršrutų subsidijavimą, remtis kitų šalių patirtimi ir bandyti novatoriškus sprendimus.

Liko šokiruotas

Retsykiais viešuoju transportu pasinaudojantis Seimo Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ narys Tomas Tomilinas liko šokiruotas, kai už kelionę iš Panevėžio į Vilnių teko sumokėti 13 eurų.

„Jeigu tektų važiuoti keletą kartų per savaitę – tai labai dideli pinigai. O jeigu važiuočiau su savo atžalomis, tai išvis kažkoks „kosmosas“. Sumokėčiau apie 40 eurų. Aš visą savaitę su automobiliu už tokią sumą važinėju“, – sako T. Tomilinas.

Keliauja mažiausiai Europoje

Demokratas įsitikinęs – regionuose viešasis transportas paliktas mirti, o drauge su juo – ir automobilių nevairuojantys gyventojai.

T. Tomilinas aiškina, kad traukiniais ir autobusais lietuviai keliauja ypač mažai. Anot jo, net 94 procentai lietuvių kelionių sausuma yra automobiliu, ir tai pats didžiausias skaičius Europoje. O ir per pastaruosius trejus metus Lietuvoje per pusę sumažėjo tolimojo keleivių vežimo reisų skaičius ir buvo panaikinta trečdalis maršrutų. Seimo narys skaičiuoja, kad nuo 2018 iki 2023 metų tarpmiestinio transporto reisų skaičius Lietuvoje nuo 1200 sumažėjo iki 615.

Demokratų teigimu, tokia situacija didina regiono gyventojų atskirtį ir turi ypač neigiamas pasekmes pažeidžiamiausioms visuomenės grupėms.

„Neįmanoma sumažinti regiono gyventojų atskirties tęsiant dabar vykdomą ir jau dešimtmečius vykdytą susisiekimo politiką. Autobusų maršrutai ir reisai regionuose miršta tyliai, tačiau nesustabdomai, o drauge su jais dingsta ir gyventojų galimybė pasiekti gydymo įstaigas, valstybės institucijas, esančias regiono centruose, keliauti į darbą ar į popamokinius užsiėmimus“, – sako T. Tomilinas.

Tomas Tomilinas: „Iš surinktų duomenų matyti, kad ateityje Panevėžys turi tapti viešojo transporto centru. Tai yra potencialas, kuris neišnaudotas.“

Trūksta politinės valios

„Esame krizėje, – teigia Seimo narys. – Dėl to kalti ir politikai, nes tam neskiria dėmesio, ir vežėjai, kurie „lupa“ kainas, ir konkurencijos trūkumas.“

Jo teigimu, viešojo transporto atgaivinimas ir susisiekimo gerinimas turėtų būti plataus politinio susitarimo tema.

„Tarpmiestinių autobusų rinkoje dominuoja vos du vežėjai, todėl pirmiausia reikia skatinti konkurenciją. Tik, deja, įstatymas stipriai apriboja naujų vežėjų atėjimą į rinką. Problemoms spręsti reikalinga ir politinė valia bei iniciatyva. Viešosios, gyventojams būtinos paslaugos negali būti sveriamos vien „apsimoka–neapsimoka“ svarstyklėmis, jeigu būtina, valstybė savo sąskaita privalo užtikrinti gyventojų mobilumą. Jeigu norime viešąjį transportą palaidoti, tai ir palaidosim. Jeigu norime vystyti, reikia subsidijuoti“, – sako demokratas.

Siūlo 50 proc. nuolaidą moksleiviams

T. Tomilinas kartu su Seimo Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ nariais įregistravo Transporto lengvatų įstatymo pakeitimo projektą, kurį priėmus mokiniai galėtų įsigyti vienkartinį arba terminuotą vardinį važiavimo tolimojo arba vietinio (priemiestinio) reguliaraus susisiekimo autobusais, keleiviniais traukiniais bilietą su 50 proc. nuolaida.

Siūloma, kad lengvata įsigaliotų nuo kitų metų. Seimo nario manymu, tarpmiestinių kelionių lengvata moksleiviams ragintų juos daugiau keliauti, pažinti, aplankyti Lietuvą tam renkantis viešąjį transportą.

Jo manymu, lengvata būtų papildoma paskata ir šeimoms, ypač gausioms, keliauti viešuoju tarpmiestiniu transportu.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Panevėžiečiams – jungtinis traukinio ir autobuso bilietas

confident-noyce

Panevėžyje – jungtinis traukinio ir viešojo transporto bilietas

confident-noyce

Vasaros sezono metu – pokyčiai Panevėžio viešajame transporte

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau