0.3 C
Panevėžys
Šeštadienis, 8 vasario, 2025

Savo prekės ženklą įkūrusi M.Randers: „Tėtis sakė, kad versle niekada nebūna lengva“

AutoriusJP
FotoTOMAS PETROVSKIS


Verslininkės Dainos Bosas dukra, nuomonės formuotoja Maria Randers visai neseniai pristatė savo prekinį ženklą „Bad Decisions“, paleisdama formuojančių, laisvalaikio bei apatinių drabužių liniją. Tokia idėja merginai kilo prieš metus iš asmeninio poreikio, kai paieškų rezultatai vis nuvildavo, tačiau savo verslo vystymas Marią išmokė į iššūkius reaguoti ramiau, mat ir tėvai, dalindami patarimus, neslėpė, jog versle niekada nebūna lengviau.

Šį šeštadienį „Lietuvos ryto“ televizijos žiūrovus prie ekranų kvies jau šeštajam sezonui sugrįžusi laida „Gyvenimas versle“, kurioje uždangas į nematomą savo industrijų pasaulį praskleidžia tiek žinomi, tiek nauji prekiniai ženklai, už kurių sėkmingų verslo istorijų yra žmonės, nuolatiniai sprendimai ir iššūkiai. Šios savaitės laidos herojė – išskirtiniu stiliaus pojūčiu garsėjanti nuomonės formuotoja Maria Julie Randers. Verslininkės Dainos Bosas dukra neseniai Lietuvą sudrebino su naujiena: ji pristatė savo prekinį ženklą „Bad Decisions“.

„Kol kas labai didžiuojuosi, ką pasiekėme su komanda, ką sukūrėme ir dabar tai atrodo geras sprendimas. Tikiuosi, kad taip ir bus toliau. Nuomonės formavimas pas mane atėjo natūraliai ir gan nuo ankstyvo amžiaus, o kaip jaunam žmogui, tai atvėrė daug galimybių, bet jaučiausi išsisėmusi, nebedžiugino tai, ką dariau ir atrodė, kad esu dar vis neatradusi savęs, todėl pradėjau ieškoti ir taip gimė šis prekės ženklas“, – laidoje pasakos Maria.

Merginos paleisti produktai – moterims skirti formuojantys, laisvalaikio bei apatiniai drabužiai. Tokią nišą padiktavo asmeninis Marios poreikis, kai prieš metus ieškodama gerai formuojančio apatinio, rinkoje ji nerado to, kas atitiktų lūkesčius.

„Tų idėjų buvo nemažai, bet praeitais metais su mama ruošėmės M.A.M.A. apdovanojimams ir ieškojome labai gero formuojančio apatinio, kurį užsidėtume po suknele. Kiek užsisakėm – vis kažkas netiko: tai pažastyse ties probleminėmis vietomis, tai apatinė dalis, tai dar kas. Tuomet pagalvojau, negi taip sunku padaryti gerą „bodį“? Kaip dabar išsiaiškinau – taip, yra sunku“, – apie idėjos pradžią prisimins Maria.

Tačiau užgimusi mintis paskatino Marią domėtis, gilintis į drabužių rinką, galiausiai suburti komandą ir idėją paversti realybe. Visgi, kaip ir daugelis jaunų verslų, „Bad Decisions“ startas neapsiėjo be sunkumų, o viena didžiausių kliūčių palietė gamybą, kai paskutinę minutę partneriai atsisakė bendradarbiauti.

„Mes susidūrėm su iššūkiais absoliučiai kiekviename žingsnyje. Ir aš verkiau, ir darbuotojos verkia. Galbūt vienas didžiausių mus šokiravusių įvykių buvo, kai viena gamykla, su kuria buvom sutarę, paskutinę akimirką pasakė, kad produktų nebus, o už trijų mėnesių turėjom juos paleisti į prekybą. Turėjom suktis iš situacijos, bet visi tie iššūkiai, kurie tuo metu atrodė kaip pasaulio pabaiga, turėjo įvykti, nes dėl jų pasukom į teisingą kelią“, – apie nematomus verslo užkulisius prabils Maria.

Laidos pašnekovė neslepia, kad verslo kelias jai tapo ne tik profesiniu iššūkiu, bet ir svarbia asmeninio augimo dalimi. Maria tiki, kad versle svarbiausia yra drąsa ir ryžtas, o net didžiausi iššūkiai gali tapti stipriausia verslo pamoka.

„Pirma reikia sukovoti su savimi, ar tikrai verta, ar tikrai daryti, ar pavyks, nes manau, ta idėja užgimė daug seniau nei pradėjau ją įgyvendinti. Reikia labai gerai sudirbt su savimi, tada sustatyti gerą komandą, kuri neleistų pamesti pradėtų darbų. Reikia ryžto, nebijoti, kaip tankas veržtis į priekį, nes iššūkių ir nesėkmių bus. Kai susiduri su daug kritinių situacijų kiekvieną dieną, išmoksti su savimi tvarkytis emociškai ir suprasti, kad į viską turi reaguoti ramiai. Tai labai mane užaugino kaip asmenybę. Net tėtis man pasakė, kad su viskuo išmoksiu per laiką susitvarkyti ir niekada nebus lengviau“, – išmoktais patarimais dalinasi Maria.

Kita laidos tema kvies susipažinti su Akvile Mažuole, kurią visad traukė vyriškomis laikomos profesijos. Pabaigusi transporto inžinerijos fakulteto studijas ir pradėjusi dirbti, ji netrukus susipažino su dirbtinio intelekto galimybėmis, o tada Akvilė suprato, jog reikia to išmokyti ir lietuvius bei įkūrė mokymų kursą „Intelekto akimis“.

„Mano kelias prasidėjo ne nuo ChatGPT, kaip daugelio, bet nuo „Stable diffusion“ laikų ir per laiką stačia galva nėriau į mokymąsi bei praktiką. Tuomet nemaniau, kad tai taps verslu, bet 2023-aisias metais pastebėjau, kad visame pasaulyje visi kalba apie generatyvinį dirbtinį intelektą, o Lietuvoje vis dar trūko tos informacijos. Dėl to pradėjau mąstyti, kad reikėtų žengti pirmą žingsnį, nes atsirado noras dalintis savo žiniomis“, – laidoje pasakos Akvilė.

Daugelis dirbtinį intelektą laiko įrankiu, kuris netolimoje ateityje gali atimti darbo vietas, tačiau Akvilė įsitikinusi, kad į jį reikia žvelgti ne kaip į priešą, o kaip į pagalbininką, galintį palengvinti konkrečias užduotis tiek darbe, tiek kasdieniniame gyvenime.

„Žmonės vis dar mano, kad tai kažkaip pakenks mums ateityje, bet neturime galvoti, kad dirbtinis intelektas konkuruoja su žmonėmis. Mes turime matyti ir kitą pusę: jis leidžia mums palengvinti kasdieninius darbus, varginančias, pasikartojančias užduotis. Naudojantis dirbtiniu intelektu, mes turime galimybę savo laiką ir energiją skirti kūrybiškiems darbams, strateginiams darbams, o galbūt net ir daugiau užsidirbti, su dirbtinio intelekto pagalba padidinant savo pajamas“, – tikins pašnekovė.

Trečioji laidos istorija – apie Juditą Mikalauskaitę, kuri tam, jog įsigytų svajonių namus, ragavo emigrantės duonos, dirbdama braškių laikuose, medienos ir žuvies fabrikuose. Tačiau po skyrybų moteris liko visiškai viena su trimis vaikais bei tuščia pinigine. Tuomet ji suėmė save į rankas ir nusprendė įgyvendinti didžiausią savo gyvenimo svajonę – tapti išskirtinių šukuosenų meistre, kurios rankose moterų plaukai virstų meno kūriniais.

„Dėl skyrybų pati padariau žingsnį, nes mane pamiršo kaip moterį. Jisai geras vaikų tėvas, bet supratau, kad toliau gyventi taip negaliu, kad noriu kitokio gyvenimo. Pasiėmiau tris vaikus, didžiulį namą palikau vaikų tėvui ir su savo daiktais išvykau į Klaipėdą. 2019-aisiais metais dar jokių mokslų nebaigusi iš plaukų sukau rožes, dariau kaspinus, jaučiau stiprų užsidegimą, kad turiu talentą, kad čia dovana, kurią gavau iš aukščiau ir turiu jos linkme eiti“, – savo istorija dalinsis laidos pašnekovė.

Judita pasakoja, jog visi, kas išvysdavo jos kurtas šukuosenas, ragindavo jomis dalintis su pasauliu, tačiau iš plaukų sruogų kurti meno kūriniai – ne kasdienė puošmena, todėl Juditai teko pasukti galvą, atrandant sau nišą. Taip ji tapo „Šukuosenų fėja“, kurios misija – šventėse mažoms mergaitės leisti pasijusti tikromis princesėmis.

„Galvojau, kaip įmanoma pradėti verslą neturint nieko, kaip žmonės tampa verslininkais, atsidaro įmones, dirba tai, kas jiems patinka. Svarsčiau kodėl man nepavyksta, bet atėjo vizija, kad galiu būti animatorė, kuri važiuoja į vaikų gimtadienius ir puošia vaikučius. Nuvykau į karnavalinių rūbų parduotuvę, kišenėje turėjau 30 eurų ir už juos tapau fėja. Šiandien skasi tikrai labai gerai, važiuoju ne tik į šventes, bet ir į ligonines, įstaigas, nes man patinka į mažas širdeles įnešti džiaugsmo“, – teigs Judita.

„Gyvenimas versle“ – jau šeštąjį sezoną skaičiuojanti laida, kurioje vedėja Milita Daikerytė pristatys ir atskleis šalyje veikiančių įdomiausių, populiariausių bei netikėčiausių verslų istorijas. Lietuva koja kojon žengia su pasauliniais inovacijų pokyčiais ir savo šalyje turi būrį kūrybingų, sumanių ir savo sritį išmanančių verslininkų, kurie suburdami profesionalias komandas gali didžiuotis atradę raktą į verslo sėkmę. Apie visą tai – kiekvieną šeštadienį, 17:30 val., per „Lietuvos ryto“ televiziją.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Topiniame seriale „Šakalo diena“ – intriguojanti nusikaltėlio ir šnipės dvikova

JP Redakcija

L. Suodaitis pasidalijo tobulo steiko paslaptimis: svarbūs keli esminiai žingsniai

JP Redakcija

Tokį omletą žino ne visi: V. Radzevičius išbandys senovinį lietuvių receptą

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads