-0.6 C
Panevėžys
Ketvirtadienis, 6 vasario, 2025

S. Gentvilas siūlo būdus, kaip mažinti atliekų gabenimą į sąvartynus

AutoriusErika Alonderytė (BNS)
FotoBNS
S. Gentvilas.

Aplinkos ministerija Vyriausybei ir Seimui siūlys būdus, kaip sumažinti į sąvartynus vežamų atliekų apimtį ir skatinti rūšiuoti komunalines atliekas. 

Ministras Simonas Gentvilas sako siūlysiantis nuo 2023 metų nuo 10 iki 50 eurų už toną padidinti mokestį už aplinkos teršimą atliekas gabenant į sąvartyną, kad šis tvarkymo būdas būtų brangesnis už atliekų deginimą.

„Suteikiame savivaldybėms visas galimybes rūšiuoti, jos gauna 100 proc. apmokėjimą už rūšiavimą, išvežimą, už investicijas į konteinerius, į maisto atskirą surinkimą irgi gauna mūsų paramą, o mes norime sąvartyną padaryti istorija“, – žurnalistams trečiadienį sakė ministras Simonas Gentvilas.

Pasak jo, gyventojams rinkliava kilti neturėtų, jei savivaldybės rinksis labiau rūšiuoti atliekas. Be to, planuojama reguliuoti atliekų tvarkymo kainas, remti alternatyvius įrenginius ir priemones.

„Tikslas – kad sąvartynuose būtų atvežama iki 5 proc. atliekų, dabar yra apie 24 procentai“, – sakė S. Gentvilas.

Seimui bus siūloma svarstyti kainos reguliavimą tiek deginimo jėgainėms, tiek sąvartynams.  Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) trejus metus turėtų tvirtinti regioninę kainą ir bendro atliekų deginimo įrenginio, po rūšiavimo likusių ir perdirbti netinkančių atliekų deginimo įkainio viršutinę ribą. Savivaldybės galės pačios nustatyti vietinės rinkliavos dydį.

„Norime, kad VERT pradėtų reguliuoti „Igničio“ ir „Gren“ (buvusios „Fortum“) jėgaines, jų kainų lubas, kad deginama būtų tik tai, kas negali būti išrūšiuojama ir nebūtų padidinama kaina“, – sakė S. Gentvilas.

Anot ministerijos, VERT turėtų reguliuoti regioninę komunalinių atliekų tvarkymo kainą, ji būtų nustatoma aiškiau ir skaidriau.

Be to, nuo 2025 metų norima apmokestinti CO2 išmetimus visose iškastinio kuro rūšyse. Pasak S. Gentvilo, Akcizų įstatymo pataisomis numatoma akcizais apmokestinti nuo anglies iki dyzelino ir kitų iškastinio kuro elementų.

Ministerija taip pat siūlo keisti automobilių taršos mokestį – didinti registracijos mokestį bei įvesti naują naudojimo mokestį, kuris būtų mokamas kasmet. Taršos mokesčiu planuojama apmokestinti tik į Lietuvą įvežamus automobilius ir pirmą jų registraciją.

Visi pakeitimai bus teikiami Seimo rudens sesijoje.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

K. Budrys: Baltarusijai turi būti išsaugota vieta „europinėje šeimoje“

JP Redakcija

K. Budrys apie incidentus Baltijos jūroje: tai tęsiasi, nes mūsų atsakas yra nepakankamas

JP Redakcija

I. Hofmanas: pirmasis Maisto tarybos posėdis įvyks vasario 20 d.

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads